Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T problem z turbo


Tomash1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z turbiną. Przy max bucie, jak turbina zaczyna dmuchać coś upuszcza ciśnienie. Dźwięk to takie pierdzenie, coś w stylu membrany. Sprawdziłem wastegate odpinając od niego wężyk sterujący. Niestety nadal tak jest. Być może to DV?? Proszę o jakieś podpowiedzi. 

Turbo miałem regenerowane ok tyg temu, nie wiem czy mogło juz tak szybko niedomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, przy odpuszczaniu gazu słychać terkotanie (99% to klapka wg) ale podczas jazdy słychać dosłownie grzechotkę, taki jakby niemetaliczny dźwięk/pierdzenie. Odpinałeś wtyczkę od dv? 

Jak dojdziesz do tego, daj znać. 

P.S. To forum chyba umarło bo do pomocy to żaden ale do spuszczania się nad autami i chwalenia się to pierwsi :D

Edytowane przez westospompuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Być może masz przeładowanie turbiny

Być może nieszczelność układu

Ciężko wróżyć z fusów najlepiej zacząć od diagnozy komputerowej

 

 

''Zapraszam na mój kanał YT, subskrybuj. Być może znajdziesz naprawę odpowiednią dla swojego auta,,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj, w pracy o tym myślałem i poszperałem na innych forach i na forum A3 piszą o tym zaworku dv. Ze jak jest uszkodzony to przepuszcza powietrze i ono dalej się odbija co powoduje właśnie teki efekt pierdzenia. A może u mnie ten dv jest walniety bo gdy go odpinam to praktycznie zero różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj posiedziałem w garażu i mam prawdopodobnego sprawce. Stetoskop z kijka wskazał że uszkodzony jest zawór DV (blow off). Zamówiłem oryginał na allegro za 180 zł. Powinien być na środę. 

Wracając do odpowiedzi, VAG nie ma szansy w zasadzie pokazać nic ciekawego, w AEB nie ma czujnika doładowania. Informacja brana jest z przepływki. Więc tylko po tym że robi się mocno bogato można się domyślić że coś jest nie tak. Ale to przecież było słychać. Gdyby strzelił wąż było by słychać syczenie. Rozwalone wastegate to dźwięk grzechotki (uderza metal o metal). A tutaj miałem pierdzenie, jakby spuszczane powietrze z balonu. Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak zamontuje to napisze czy pomogło.

Edytowane przez Tomash1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto naprawione, poniżej widać dokładnie co się stało. Niestety nie nagrałem dźwięku, za mała była różnica w stosunku do dźwięku silnika. Widać dokładnie dlaczego ten dźwięk przypominał pierdzenie membrany, bądź wypuszczanego powietrza z balonu. Zaskoczony jestem zakupami z allegro, wydaje się że zawór kupiłem w ASO.

 

20200723_223930.jpg

20200723_223953.jpg

20200723_224000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tyś to rozebrał? 

2. Jak dmucham w niego to nic się nie dzieje, po prostu powietrze leci bez oporu. Zaworek nie powinien się jakoś otwierać czy coś? 

Aaaa nie czekaj, to nie ten zawór. 

IMG_20200724_191842.jpg

Edytowane przez westospompuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce masz chyba zawór odmy. DV jest niżej, bez problemowo jest dostępny od spodu. 

W zaworze klapka jest chyba sklejona. Ja swój chamsko otworzyłem, miałem już nowy. Chciałem sprawdzić co się uszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazałeś to zawór odmy w dolocie. DV jest dostępny od spodu auta przy kompresorze klimatyzacji zobaczysz go.

Tutaj na filmiku gdzie jest

 

 

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...