Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczenie/rezonans 1.8 t


Qbatt

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco 

Przy zachodzeniu z obrotów w przedziale 3000 - 2500 obrotów występuje irytujące buczenie/rezonans najbardziej słyszalny na 4 biegu choć słychać też na 3 i 5 ale słabiej i też w tym samym przedziale obrotów i tylko przy odpuszczeniu gazu i zwalnianiu silnikiem. Ciężko to nagrać telefonem ale dźwięk jest podobny do tego jakby najechać na białe pasy dzielące pasy ruchy na autostradzie (ewentualnie podobne do otwartej szyby przy szybszej jeździe). Jest to cykliczny dźwięk jednak występuje tylko w konkretnym przedziale obrotowym. Starając się opinać to dokładnie to przy schodzeniu z obrotów silnika w tym przedziale występują dwa/trzy takie buczenia w równych odstępach czasowych mniej więcej co 2-3 sek. 

Wydaje się ze dźwięk jest bardziej słyszalny z tyłu auta choć może być to złudne. 

Jeśli wcisnę sprzęgło buczenie ustaje. To samo tyczy się wrzucenia na luz buczenie ustaje.

Jeśli podczas buczenia zaciągnę ręczny buczenie jest znacznie mniejsze bardzo bardzo słabe.

Trochę już ręce opadają bo sporo sprawdzone i wymienione a irytujący problem jak był tak jest.

Jakieś sugestie porady?

 

Edytowane przez Qbatt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła przechodzi, to może dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawa jest dość dziwna bo auto było na sporym serwisie, wymiana dwumasy na nowy LUK sprzęgła obitego okładziną z domieszką kewlaru, wymiana napinacza, uszczelniacza wału korbowego, zmiana poduszek silnika, wymiana oleju, czyszczenie smoka, zmiana oleju w skrzyni. Wiec mała taczka siana zostawiona w warsztacie a auto oddałem bez defektu a otrzymałem po serwisie z defektem potem stało 2 tygodnie na reklamacji i warsztat się poddał twierdząc, że wszystko zrobił jak należy i nie ma pojęcia co to może być. A testowali wieszali się niby na wale, dyfteryt opuszczali podnosili to samo silnikiem, zmieniali poduszki na stare i niby wszytko jest jak należy a poza tym buczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko sprawdzone to problemem może być nowa dwumasa. Niestety zdarzają się nowe wyjęte z pudełka z wadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie poduszki silnika zalozyles? 

Przed tym duzym serwisem bylo ok ? 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, soul87 napisał:

Jakie poduszki silnika zalozyles? 

Przed tym duzym serwisem bylo ok ? 

Założyłem oryginalne nie wylane używki a potem jeszcze zmieniałem raz na stare. 

Tak.Przed serwisem nie było tego buczenia.

 

20 godzin temu, ulisses napisał:

Jak wszystko sprawdzone to problemem może być nowa dwumasa. Niestety zdarzają się nowe wyjęte z pudełka z wadą.

Tego się Trochę boje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ciekawe to na podnośniku nic nie słychać rozpędzając się na czwartym biegu w tym przedziale obrotów dopiero na drodze powstaje te buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obciążenia samochód i wszystkie jego elementy nie będą się zachowywać tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec w jaki sposób ustalić źródło problemu. Wieszaki wymienione wydech wymieniony. Skrzynia, wał i dyfer na nowo złożone a ten dźwięk jak był tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasą.
Może kwestia wyważenia wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...