Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C6 Stuka po wymianie klocków i tarcz


lutas

Rekomendowane odpowiedzi

Poskładałem hamulce w końcu, tarcze wymienione na Rotinger Graphite Line, klocki Ferodo. Wszystko ładnie wyczyściłem, jarzma i zaciski wyczyszczone z rdzy. Prowadnice zacisków poskładane na sucho (zgodnie z tym co radził Dev w innym temacie). Przejechałem raptem kilka kilometrów żeby wstępnie dotrzeć tarcze z klockami, tj. wykonałem kilka(naście) spokojnych hamowań 50-0.

Mniej więcej w połowie drogi pojawił się efekt że przy hamowaniu od prędkości 30km/h do 10 km/h pojawia się stukanie - jakby klocek stukał o tarczę, stukanie zwalnia im wolniej auto jedzie. Powyżej 30 km/h i poniżej 10km/h stukania nie ma. Stukanie jest tylko przy hamowaniu - jak puszczę hamulec to znika.

Dodam że starałem się wszystko robić niesamowicie starannie, piastę wyczyściłem szczotą garnkową na kątówce na lustro. Klocki raczej nie były kierunkowe, bo szukałem jakichś strzałek czy oznaczeń - ale nic nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i będzie stukac :decayed:

nie sprawdziles jednej rzeczy :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oświeć mnie gdzie mogłem błąd popełnić. Jedno czego nie zrobiłem z lenistwa - nie odkręciłem odpowietrzników przy wciskaniu tłoczków. Wiem że powinno się żeby syf nie leciał z powrotem do układu - ale jutro i tak zamierzam płyn wymienić, więc olałem to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy piasta ma bicie.

2. Czy klocki w prowadnicach nie latają w górę i dół, tzn. czy tolerancje wykonania klocków nie były za duże i jest luz na prowadnicach. Miałem tak z klockami z ATE w przedniej osi. Przy ruszaniu i hamowaniu było klak, klak,  słychać

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc nie sprawdziłem, ale na starych klockach i tarczach tego efektu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare klocki ciasno siedziały w prowadnicach i nie klapały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację, bo stukanie jest przy delikatnym hamowaniu, po mocniejszym przyciśnięciu cichnie. Jest szansa że to się unormuje z czasem, czy raczej się nastawiać na ponowną rozbiórkę. Dodam że skuteczność hamowania jest bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to klocki na prowadnicach luz mają i tam sie unoszą i opadaja przy ruszaniu i hamowaniu i dlatego stukaja to nic nie zrobisz. Tak zostanie. Chyba że kiedyś nazbiera sie tyle brudu i startego pyłu z klocków że zacznie ciasno siedzieć w prowadnicach. 

A tak to wygląda.

Tu było ekstremalnie, bo pewno ktoś przy zmianie klocków każdorazowo pilnikiem prowadnice czyścił i materiał przy tym ścierał. Ten gość na filmiku kupił używane ale w lepszym stanie jarzma i nowe klocki. Problem rozwiązany. 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to nie taki dźwięk. U mnie jest tak, jakby przy każdym obrocie tarczy podczas hamowania w jednym i tym samym miejscu stuknął klocek. Im wolniej koła się kręcą wskutek hamowania, tym stukanie też jest wolniejsze. Oczywiście efekt znika jak puszczę hamulec. Tutaj raczej mała szansa żeby klocki luźno w zaciskach siedziały, bo klocek wewn. jest wciśnięty ciasno w tłoczek takimi metalowymi zaczepami, a od strony zewn. takimi samymi zaczepami jest zamocowany do zacisku i dodatkowo zabezpieczony blaszką sprężynującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuć przy tym przy hamowaniu lekkie pulsowanie pedału hamulca? W takt stukotu?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej bicie tarcz masz. Trzeba zmierzyć najpierw bicie samej piasty jeżeli piasta jest ok to nałożyć tarcze i zmierzyć bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz co, jak jadę i zaczynam hamować np. przy prędkości 70 km/h to nie ma stukania, dopiero jak zwolnię do ok. 30 km/h to stuka.

Najlepsze jest to, że naprawdę się przyłożyłem do roboty robiąc te hamulce, więc się trochę wkurzyłem z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz to rozbierać 100 razy a i tak nie znajdziesz przyczyny. 

Rozpedz auto na prostej drodze do 100km/h, wrzuc na.luz i lewą nogą z calej sily wcisnij hamulec do oporu az auto sie zatrzyma.

Stukanie ustanie

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, wyobraź sobie że tak zrobiłem i przestało stukać. Mimo to nadal nie wiem o co tam chodziło :co:

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutas napisał:

Dev, wyobraź sobie że tak zrobiłem i przestało stukać. Mimo to nadal nie wiem o co tam chodziło :co:

To musi nam @Dev teraz wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Muskel1 napisał:

To musi nam @Dev teraz wyjaśnić.

:polew:

nie zdradzam swoich tajemnic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie dzięki Dev, uratowałeś mnie przed ponowną babraniną z zaciskami. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego tutaj jestem

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...