Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont czy słupek?


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

niestety kompresja na ciepłym silniku na cylidrach spadła między 7 a 9. Na zimnym wypadają srogo zapłony na pierwszym cylindrze. Po rozgrzaniu da się jeździć, bo wypadają sporadycznie, ale zanim to nastąpi jest masakra. Teraz pytanie czy wymieniać słupek czy robić remont? Słupki widziałem na allegro do 3k, a remont jak źle pójdzie to gdzieś 8k? Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę że ten używany za 3 tyś też nie musi być w dobrym stanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał jakiejś używki z pewnego źródła. Z jakiegoś angola zawsze coś możesz wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, trafiają się jeszcze nie wyciągnięte i można się przejechać, sprawdzić kompresję bez problemu. Jak jest gwarancja rozruchowa to można zawsze zwrócić i takich ofert trzeba szukać. Jakieś koszty będą ale zawsze to mniej niż remont, który solidny w ciul kosztuje i nie zawsze też wszystko pójdzie ok.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 2 do 1 dla słupka. To ci ciekawostka ;p Nie ma zbyt wielu tych ofert na allegro.

Ktoś się orientuje w jakich granicach wymiana słupka by była? W jednej ofercie na allegro oferują za 2k.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz porządny warsztat to za remont wydasz maksymalnie te 6-7 tyś. Chyba że tłoki pęknięte to więcej. Porządny warsztat da gwarancję na swoją robotę i rachunki. 

Znajdziesz słupek i porządny warsztat da gwarancję tylko na zamontowanie i poskładanie tego co im dasz. Nie opowiadam się za żadną ze stron, chce tylko przedstawić jak to 'z boku' wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile za swapa ktoś wie? Jeśli mam wydać 2.5 za silnik i 2k za montaż, to chyba sensowniej jest dorzucić do remontu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak luźno z kumplem-mechanikiem rozmawiałem to za samego swapa czy też rozebranie i poskładanie silnika przy remoncie ok 2-3k bierze, bo robota jest i tak taka sama (jeżeli chce się dać gwarancję na swoją robotę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakiego swapa?Przecież chcesz włożyć ten sam silnik,czyli wymienić jako część. Przy swapie jest róznie bo często trzeba coś przerabiać, dorabiać itd.Ty odpinasz osprzęt i wyjeżdżasz silnikiem razem ze skrzynią,przekladasz skrzynię do drugiego,wyjeżdżasz spowrotem i podpinasz osprzęt. Koniec. 

Dodatkowo masz możliwość pełnej weryfikacji wszystkiego bo masz poza autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HatefulEvil napisał:

Ile za swapa ktoś wie? Jeśli mam wydać 2.5 za silnik i 2k za montaż, to chyba sensowniej jest dorzucić do remontu.

Wszystko zależy ile chcesz pojeździć, jak auto dłużej to ja bym jednak robił remont, niech za 3 miechy się okaże że tamten słupek też robi figle, nawet jak by się okazało że gwarancja i oddadzą pieniądze tracisz czas, plus dodatkowo szukanie kolejnego słupka a pewnie skończy się i tak i tak na remoncie. Chyba że auto nachwile, to wsadzaj słupek i puść go w świat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy w jakim stanie jest głowica

od AVJta czesto-gesto nie nadaja sie juz do powtórnego montazu

i trzeba zakładac od AEB/AJL bo sa trwalsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

zalezy w jakim stanie jest głowica

od AVJta czesto-gesto nie nadaja sie juz do powtórnego montazu

i trzeba zakładac od AEB/AJL bo sa trwalsze

zakłądam że to plug & play? widzę że głowice AEB po remoncie kompletną mogę wyrwać za 1200, mógłbym ją w sumie sam wrzucić na auto. Dół chyba powinienem mieć spoko, bo nie pali oleju nadmiernie...

 

edit.

głowica AEB nie ma miejsca na układ SAI, więc dla mnie w niemczech raczej słaba opcja :/

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzeć nie zaszkodzi w jakim stanie tam to wszystko jest, zwłaszcza jak będzie na wierzchu wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym mam kompresje 7, 8 ,8 , 9 a przy próbie olejowej 11,5 10 10,5 11

Czyli dół i góra do remontu, a może ceramizerem go zalać? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...