Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 01270 - Problem z klimatyzacją


AudiA4uk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Postanowiłem napisać nowy wątek, być może ktoś mądry coś poradzi zanim rozbiorę sprężarkę od klimy.

Od jakiegoś czasu miałem problem z klimatyzacją. Pomijając fakt, że wymieniałem chłodnice od klimy bo z tym też był nie lada problem. Tak czy siak chłodnia wymieniona, klima sprawdzona i nabita. Wyjechałem od mechanika i wszystko było ok.

Po pewnym czasie klima za zaczęła świrować. Czasem ruszy, czasem nie. Było zero błędów na VCDS. Ciśnienie w układzie bez włączonej klimy ok 7.3 bara

Dziś odpaliłem vcds i wyskoczył błąd dla klimy

01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)

010 - Open or Short to Plus

Zatem nie działa magnetyczne sprzęgło w sprężarce. 

Ktoś w innym wątku pisał, że ma ten sam błąd i okazał się problem z kostką przy sprężarce. U mnie nie widzę problemu.

Patrzyłem po stronach internetowych czy można to znaleźć i zwyczajnie wymienić zamiast całej sprężarki. 

Pytanie czy uda się zmienić bez zrzucania całej sprężarki?

Edytowane przez AudiA4uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Znalazłem sprzęgło pasujące do mojego auta i co najważniejsze do mojej sprężarki ?

THERMOTEC KTT040235

To już jakiś postęp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Trochę zajrzałem pod maskę, patrząc na to sprzęgło magnetyczne, patrząc od tyłu wygląda to nieco dziwnie. Tak jakby coś metalowego było odgięte. Może jakieś uziemienie ?

Screenshot_20200807-131016808~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zwykła podpora do kabla który tam idzie, żeby przypadkiem nie ocierał o koło sprężarki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nowa sprężarka klimy kilka razy się załączyła i na drugi dzień to samo. VCDS pokazuje błąd 01270 Magnetic Clutch Open or Short to Plus 

Panowie jakieś pomysły ? Ktoś podpowie jakie napięcie powinno być puszczone do sprężarki ? Może tu leży przyczyna padania sprzęgła sprężarki. U mnie VCDS pokazuje czasami nawet 14V a czasem nawet spadnie do 1.5V ? Gdzie może być przyczyna?

Wczoraj gdy kima działała to Current pokazywał 2Amp dziś już jest 0Amp

 

 

 

PXL_20210608_221652183.jpg

PXL_20210609_134007080.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Bloki pomiarowe pokazują 

Grupa1- Absolute Pressure 10bar przy włączonej klimie 

Grupa2- 4.9V 13.9V 0.40V 0.025A

Grupa34- 41°C 41°C 40°C 40°C

Grupa35- 39°C 33°C 32°C

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się pokusić o założenie nowego sprzęgła sprężarki tylko pytanie czy nie padnie tak jak to obecne? Czy faktycznie jest problem ze zbyt wysokim napięciem?

Edytowane przez AudiA4uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie na prawdę nikt nic nie podpowie od czego zacząć? Proszę o każde słowo krytyki. Tu potrzeba wyciągnąć wnioski i ruszyć do przodu :)

W dniu 23.05.2021 o 10:02, a4b6malysz napisał:
W dniu 9.06.2021 o 15:12, AudiA4uk napisał:

Mogę się pokusić o założenie nowego sprzęgła sprężarki tylko pytanie czy nie padnie tak jak to obecne? Czy faktycznie jest problem ze zbyt wysokim napięciem?

 

Edytowane przez AudiA4uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dobrze te kable, które na fotce wrzuciłeś czy nie są przetarte i nie dotykają do obudowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Sprawdź dobrze te kable, które na fotce wrzuciłeś czy nie są przetarte i nie dotykają do obudowy. 

W tej chwili już jest inna sprężarka założona. Chyba że kabel z kostką jest przytarty u gdzieś robi zwarcie ? Nie chce się wierzyć żeby kolejne sprzęgło padło od tak na drugi dzień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. Musiałbyś mieć niesamowitego pecha. Sprawdź dobrze przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz o tym że na tym pomiarze pokazuje 14V na wtyczce ? Nie jest to za dużo ?

PXL_20210610_094113867~3.jpg

Edytowane przez AudiA4uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Alternator wytwarza napięcie do naładowania aku (nawet do 14,7 V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj taki przypadek.

Zaczęło jechać spalonym plastikiem, po czym klima przestała działać.

Co się stało i jak to naprawić?

VCDS pokazuje następujący błąd:

 

01270 - Sprz�g�o elektromagnetyczne uk�adu klimatyzacji (N25) 

            010 - Przerwa / zwarcie z plusem

             Ramka zamro�ona:

                    Stan b��du: 01101010

                    Priorytet b��du: 3

                    Cz�sto�� b��du: 1

                    Wska�nik czasu: 0

                    Data: 2021.08.15

                    Czas: 14:00:32

 

             Ramka zamro�ona:

                    Napi�cie: 12.80 V

                    Nat�enie pr�du: 0.425 A

                    Napi�cie: 12.90 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jaki język mamy Ci to przetłumaczyć? 

01270 - Sprz�g�o elektromagnetyczne uk�adu klimatyzacji (N25) 

Bo polskiego najwidoczniej nie rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesowało by mnie jaki jest koszt naprawy oraz czy idzie to samemu ogarnąć (bez warsztatu).

Czy tą sprężarkę się nastawia/regeneruje?

Czy jest cała do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie gdzie znajdę schemat okablowania od klimy ? szukam w necie i nie mogę znaleźć nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie erWin po zarejestrowaniu się i wykupieniu limitu czasowego.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...