Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Opłacalność wymiany silnika AVF


ptraj

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro porozmawiam z serwisem co oni w ramach takiej naprawy gwarantują. Poczytałem też trochę o Multitronic i przyznam, że nieco mnie to uspokoiło. Wygląda na to, że naprawy przekraczające 3 tys. zł. to raczej rzadkość. Często też kończy się na dużo niższym wydatku. Jednocześnie do tej pory skrzynia nie dawała żadnych oznak zużycia.

I znowu przychylam się do wymiany silnika. Wydaje się, że jest szansa by po takiej naprawie da się jeszcze trochę pojeździć.

Tak w ogóle, to dochodzę do wniosku, że nie ma tu jednoznacznie dobrego wyboru. Właściwie tylko w jednym scenariuszu będę wstanie . w przyszłości ew. stwierdzić, że decyzja był najlepsza - gdy wymiana silnika pozwoli na bezawaryjną jazdę jeszcze przez kilka lat. Przy każdym innym wyborze nigdy się nie dowiem czy to była najlepsza decyzja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Talpa napisał:

I tak jest, tyle, że często chłop powie że to drogo, że po co, że na co, a to się kręci, a 6 dziesiątka bez tego działała... I to sie wszystko pisze, czasami ciężko zrozumieć decyzje ludzi, a mówimy o maszynach wartych dosłownie miliony złotych...  Ok teraz rozumiem, są żniwa, trzeba ryzykować, są ważniejsze sprawy, ale zawsze informuje sie klienta o skutkach co może się stać i ma się papier na to.
My idziemy baaardo na rękę klientom. To trudny rynek, tak samo jak ASO samochodowe. 

No i takie podejście szanuję :hi: 
Tak, wiem, że dobry sprzęt rolniczy potrafi tyle kosztować, pochodzę ze wsi... i wiem też jaką "sraczkę" ma rolnik w żniwa :wink:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania).

Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, BeyerBrown napisał:

No i takie podejście szanuję :hi:

Nie żebym się chwalił, czy reklamował, u nas większość mechaników, robi to naprawdę z pasji i lubimy tą robotę, to ma też wpływ na jakość naszej pracy, chyba największy.
 

 

6 minut temu, ptraj napisał:

Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania).

 

Nie w następnym, ale w tym samym, skoro wyjęty silnik, to skrzynia od razu do wywalenia. Kiedyś w Kobylnicy był zakład, podobno jeden z lepszych w PL, ale nie że polecam, słyszałem też przed Krzysztofem o tym zakładzie, miał zacne opinie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ptraj napisał:

Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania).

Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24...

Możesz podjechać na złomowisko Krotoskiego-Cichego (a w zasadzie to obecnie tylko Cichy jest w nazwie) do Wysogotowa, niedaleko giełdy samochodowej, tam powinni coś znaleźć dla Ciebie. I chyba też dają jakiś papier na silnik. Po drugiej stronie ulicy mają z kolei swój warsztat, który co prawda nie jest autoryzowany ale ludzie tam pracujący specjalizują się w VAG-ach.
Obok złomowiska jest z kolei serwis skrzyń automatycznych Stefurak... znajomy coś tam kiedyś im zlecił i był zadowolony.
Ja swoje auta (skrzynie) powierzałem z kolei serwisowi w Szczepankowie k. Poznania: Walkowiak-Autonaprawa, ale to były tylko prewencyjne prace - uszczelnianie torsena, wymiana oleju (metodą dynamiczną) itp. więc jak u nich z fachowością poważniejszych napraw to nie wiem.

 

8 minut temu, Talpa napisał:

Kiedyś w Kobylnicy był zakład, podobno jeden z lepszych w PL

To TrioMoto :hi: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ptraj napisał:

specjalisty od skrzyni

WWW.TEOMOTORS.PL

Specjalizujemy się w kompleksowej naprawie i regeneracji automatycznych skrzyń biegów samochodów osobowych i terenowych. Słyniemy z wyjątkowej skrupulatności i dbałości o wszystkie detale...

Ten zakład 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Talpa napisał:
WWW.TEOMOTORS.PL

Specjalizujemy się w kompleksowej naprawie i regeneracji automatycznych skrzyń biegów samochodów osobowych i terenowych. Słyniemy z wyjątkowej skrupulatności i dbałości o wszystkie detale...

Ten zakład 

To po drugiej stronie Poznania... :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania).

Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BeyerBrown napisał:

To po drugiej stronie Poznania...

No właśnie wiem :D, ale ważne że sobie przypomniałem, też słyszałeś dobre opinie o nich? Bo patrząc na to co robią i jakie auta stoją u nich to naprawdę dają ostro ognia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jacy są, niestety. Ja jestem zadowolony najbardziej wtedy, gdy nie muszę do takich zakładów jeździć :decayed:
No chyba, że na wymianę oleju :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Teo Motors, to trochę złego o nich się nasłuchałem.

TrioMoto wygląda zachęcająco...

Czyli warsztat wymieniający silnik miałby zdemontować skrzynię i tę wysłać do wskazanego serwisu na przegląd i ew. regenerację? Zastanawiam się czy nie lepiej, wygodniej i taniej będzie jednak podjechać ze skrzynią po wymianie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TrioMoto na stronie dobrymechanik też ma negatywne opinie... prawda jednak taka, że do Internetu trafia w większości takich przypadków opinia sfrustrowanych klientów, ci zadowoleni tego z reguły nie robią, to raczej dość oczywiste.
Ale warto mieć to na uwadze i zawsze krytycznie podchodzić do czytanych opinii.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BeyerBrown napisał:

TrioMoto na stronie dobrymechanik też ma negatywne opinie... prawda jednak taka, że do Internetu trafia w większości opinia sfrustrowanych klientów, ci zadowoleni w większości przypadków tego nie robią, to raczej dość oczywista reguła.
Ale warto mieć to na uwadze.

Prawda! O tym często zapominam. Ludzie zwykle poświęcają energię na komentarze w Internecie, jeśli z jakiegoś powodu byli niezadowoleni. Ci zadowoleni zwykle cieszą się dobrą jakością usługi i nie marnują czasu na wychwalanie serwisu.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ptraj napisał:

Czyli warsztat wymieniający silnik miałby zdemontować skrzynię i tę wysłać do wskazanego serwisu na przegląd i ew. regenerację?

IMAO tak,  o ile oni walną to na fakturę, wtedy to oni biorą to na plecy, tak jak u nas, sami nie regenerujemy głowic bloków wałów, nie mamy czym, zlecamy to zakładowi zewnętrznemu, jak coś się zj**ie, to my walczymy z nimi, a nie klient, tak samo koszta demontażu, ponoszą oni, a nie klient. Najlepiej zlecić całość jednemu warsztatowi i niech oni sie martwią. Tylko pamiętaj, karta przyjęcia, oryginał dla Ciebie i mów konkretnie co chcesz mieć zrobione, w jakim czasie i wstępna wycena, przed ROZPOCZĘCIEM prac, każde odstępstwo i wymiana, masz być informowany, nie mam na myśli pierdół za 100zł, możesz ustalić z warsztatem, że dajesz im 500 zł wolnej ręki, ale kwit na wszystko. Papier jest twoją tarczą i mieczem, w przypadku spierdolenia roboty.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz robić remont tego z dziurą w bloku, czy wstawiał słupek i rozbierał silnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat twierdzi, że konieczna wymiana całego silnika i gotów jestem w to uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiała być jakaś przyczyna, że korbowód wyszedł bokiem wiec to nie takie złe stwierdzenie, że inny silnik wstawiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ptraj napisał:

Warsztat twierdzi, że konieczna wymiana całego silnika i gotów jestem w to uwierzyć.

Będziesz go rozbierać? Jak tak, to masz pompki i turbo itd, do sprawdzenia, co się da regenerować, i wstawić do twojego, reszta do sprzedania, albo zostaw sobie w razie "W", turbo regeneracja jakieś 800-900 zł, pompki ok 300-400 za sztukę, do tego rozruszniki, alternatory itd, blok głowica, wał, tłoki, do sprawdzenia, rozrząd nowy, pompa oleju, do uszczelnienia, świece żarowe, nowe, chyba że stare wymieniane niedawno, hydropopychacze, zawory, gniazda (też do sprawdzenia)... poduszki silnika, skrzyni, i pierdoły w stylu podciśnienia, ja bym tak robił jak chcesz to mieć dobrze zrobione i pojeździć tym. Bo inaczej ja na ich miejscu, dał bym gwarancję, że silnik się nie odkręci od poduszek i skrzyni.... Trochę tego jest

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Musiała być jakaś przyczyna, że korbowód wyszedł bokiem wiec to nie takie złe stwierdzenie, że inny silnik wstawiać. 

Ciekawe jaki był oryginalny przebieg? I na jakim oleju jeżdżone i interwały wymian. To jednak rzadki widok, jak silnik kopyto wyciąga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Talpa napisał:

IMAO tak,  o ile oni walną to na fakturę, wtedy to oni biorą to na plecy, tak jak u nas, sami nie regenerujemy głowic bloków wałów, nie mamy czym, zlecamy to zakładowi zewnętrznemu, jak coś się zj**ie, to my walczymy z nimi, a nie klient, tak samo koszta demontażu, ponoszą oni, a nie klient. Najlepiej zlecić całość jednemu warsztatowi i niech oni sie martwią. Tylko pamiętaj, karta przyjęcia, oryginał dla Ciebie i mów konkretnie co chcesz mieć zrobione, w jakim czasie i wstępna wycena, przed ROZPOCZĘCIEM prac, każde odstępstwo i wymiana, masz być informowany, nie mam na myśli pierdół za 100zł, możesz ustalić z warsztatem, że dajesz im 500 zł wolnej ręki, ale kwit na wszystko. Papier jest twoją tarczą i mieczem, w przypadku spierdolenia roboty.

Dzięki za podpowiedź. Zatem umawianie się przez telefon nie wchodzi w grę. Trzeba się do nich pofatygować osobiście i tam wszystko ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...