Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić klocki tył bez vcds


dzagu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w jaki sposób wymienić klocki tył w a4 b8 2.0 tdi 170km bez vcds? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie dasz rady. Musisz komputerem odblokować elektryczny ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dirty.73 napisał:

oj tam nie..

 

 

Widziałem ten filmik, czy to bezpieczny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

6 minut temu, dirty.73 napisał:

oj tam nie..

 

 

Faktycznie, mój błąd - nie pomyślałem, że kolega może chcieć zrobić to drogą ala "mietek mechanik" :decayed:

1 minutę temu, dzagu napisał:

Widziałem ten filmik, czy to bezpieczny sposób?

Ryzykujesz tym, że może Ci przestać działać elektryczny ręczny albo sypnie błędami na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu ma przestać działać?a jak inaczej otwiera się ręczny "normalnie?", no poprzez podanie zasilania,trzeba tylko odpowiednio bieguny podać no i oczywiście uważać,żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić,

myślisz,że wszyscy mechanicy robią to komputerem?pokusiłbym się o opinie,że mniejszość...za długo schodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dirty.73 napisał:

a czemu ma przestać działać?a jak inaczej otwiera się ręczny "normalnie?", no poprzez podanie zasilania,trzeba tylko odpowiednio bieguny podać no i oczywiście uważać,żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić,

myślisz,że wszyscy mechanicy robią to komputerem?pokusiłbym się o opinie,że mniejszość...za długo schodzi

Druciarstwo to raz drugie to przy procedurze otwarcia i zamknięcia vcds dobiera odpowiednią odległość klocka od tarczy cofając tłoczek na odpowiednią odległość. Co do sprzętu to wystarczy kabel za parę zł i cofniemy sobie klocki ,a nie drutować przy zaciskach.

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, dirty.73 napisał:

a czemu ma przestać działać?a jak inaczej otwiera się ręczny "normalnie?", no poprzez podanie zasilania,trzeba tylko odpowiednio bieguny podać no i oczywiście uważać,żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić,

myślisz,że wszyscy mechanicy robią to komputerem?pokusiłbym się o opinie,że mniejszość...za długo schodzi

Właśnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - wystarczy to zrobić nieumiejętnie i po ptakach.

Otwarcie lub zamknięcie tłoczków komputerem to może minuta, więc ciężko mi się zgodzić z tą tezą :) A co do tego, że większość mechaników według Ciebie robi to ręcznie - cóż trzeba zmienić mechanika :thumbup1:

Edytowane przez Barti_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nigdzie nie napisałem,że to jest prawidłowe podejście:),napisałem,że się da i że tak robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robia do momentu az sie cos wysra.

Prosciej jest zdjac silniczek, wkrecic rdzen, wcisnac tloczek i zalozyc silniczek. W ten slosob mamy pewnosc ze hamulec postojowy bedzie prawidłowo działał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zrobi mi to mechanik z komputerem, a dziś zamówię sobie vcds. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spiter napisał:

Poleci ktos jakis kabel z allegro?

Bierz sprawdzony z Ali.

No chyba, że potrzebujesz na już to wtedy loteria z Allegro/OLX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bedzie pasowal?

To taki sam?

WWW.OLX.PL

Kabel diagnostyczny Interfejs VAG 20.4 pl OBDII-USB CAN jak HEX Vcds Do samochodów z...

 

Edytowane przez Spiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak wyciągnąć tłok w celu wymiany uszczelnień i tłoczka z takiego tylnego zacisku elektrycznego?

Zaciski mam na wierzchu i chciałbym "rozłupać" na części pierwsze, proszę o info.

Też trzeba odkręcić siłowniki  (silniczki) elektryczne i od tej strony kręcąc jakimś torxem wykręcić tłoczki?

IMG_20201029_114220.jpg

IMG_20201029_114231.jpg

IMG_20201029_114210.jpg

IMG_20201029_114142.jpg

Edytowane przez jan.kow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel dzięki Ci kolego serdeczne za info i super filmik choć po niemiecku:)

Wsio teraz jasne i zrozumiałe. Nie chciałem nic na siłę aby nie uszkodzić czegoś w zacisku.

Tak na przyszłość, jeśli wchodzi w grę tylko wymiana klocków to cofam tłoczki wg procedury VCDS-em.

Tu jest wszystko jasne. Następnie nie wiem. Aby włożyć nowe klocki to przestrzeń na nie

może być za mała (bo są "grube") i co wtedy? Wpycham tłoczek czy wkręcam? Jeśli wkręcam to w którą stronę?

Zacisk lewy w tą samą stronę co prawy kręcę?

Edytowane przez jan.kow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie otwierasz VCDSem  i tłoczki tylko wpychasz nie wkręcasz. Po zamontowaniu zamykasz VCDSem i masz tam jeszcze taką funkcje wykonania testu. Uruchamiasz ją i VCDS wtedy 3 x otwiera i 3 x zamyka zacisk. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę troszkę temat,

W sobotę miałem chwilę i chciałem wymienić klocki i tarcze tył w a4 b8 polift z ektrycznym ręcznym. Chciałem to zrobić tak jak trzeba czyli cofnąć tłoczki z komputera(kupiłem kiedyś tester diagnostyczny viaken – ale niestety wyskakiwał tam jakiś błąd połączenia). Więc przystąpiłem do wymiany tak jak opisywał Dev – czyli odkręciłem silniczek elektryczny i chciałem cofnąć tłoczek kręcąc trzpieniem z wielowypustem. Niestety  tłoczek nie chciał się cofnąć – gdy kręciłem w jedną stronę to tłoczek się wysuwał, ale w druga stronę nie chciał wykonać ruchu. Przez chwilę trzpień kręcił się a tłoczek nie wykonywał ruchu, a później napotkałem opór – ale nie chciałem kręcić na siłę żeby nic nie zepsuć. Co z tym fantem zrobić. Musiałem poskładać samochód na starych gratach po potrzebowałem samochód. Teraz efekt jest taki, że pedał hamulca jest miękki i przy hamowaniu wchodzi powoli do podłogi. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...