Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czujnik poziomowania xenonów przód - działanie


Andrzejek0615

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Chciałbym się dopytać w kwestii działania czujnika !.

Czy "ramię" czujnika który reguluje poziomowaniem xenomów musi tak ciężko "chodzić" , wykręciłem TEN czujnik ponieważ mi wyskakuje "info" na fisie , że problem z poziomowaniem ( żółta lampka że strzałkami góra ,dół) i trochę jestem zdziwiony , że TO ramię tak ciężko się obraca ! , stąd moje pytanie.Prosze o info czy to już koniec czujnika czy TO tak ma być , może trzeba tylko nasmarować aby TO ramię się lżej obracało !?? . Dziękuję z góry za info. I pozdrawiam 

15981125583425533520905270160323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ! , jaka może być przyczyna tego , że TO ramię tak ciężko działa i jak ewentualnie można To usunąć ? , tak jak pisałem wcześniej po prostu nasmarować czy wyrzucić i kupić nowe !??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wyczyścić i nasmarować. Jeżeli się temat oleje to opór w końcu uszkodzi mocowanie czujnika do wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi !

Woda się nie dostała jest suchutki jak pieprz ! , zrobię tak jak nadmieniacie przeczyszczę, nasmaruję   i dam znać co zdziałałem ! ?.Pozdro dla WAS !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzejek0615 napisał:

Dzięki wielkie za odpowiedzi !

Woda się nie dostała jest suchutki jak pieprz ! , zrobię tak jak nadmieniacie przeczyszczę, nasmaruję   i dam znać co zdziałałem ! ?.Pozdro dla WAS !! 

Błędy mogą się pojawić nawet jak czujnik jest ok wewnątrz. Trzeba te piny od wtyczki które wchodzą w płytkę dogiąć by styk był mocniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Okazało się, że dwie ścieżki na płytce są przerwane !(Ale jakim cudem to nie wiem, może ktoś podpowie ),nasmarowałem ramię i faktycznie jest lepiej !?, ale jak teraz TE malutkie,cieniutkie ścieżki zlutować !? , jakiś pomysł !?

15982896418557479045261100063284.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta pierwsz strona jest ta z przerwanymi ścieżkami po której ten okrągły potencjometr jeździ, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nic z tego lutowania nie będzie. Ścieżki muszą być idealnie płaskie bo ten potencjometr po nich chodzi. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować naprawić je lakierem przewodzącym z cząstkami srebra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, pila24 napisał:

Można spróbować naprawić je lakierem przewodzącym z cząstkami srebra.

Dobry pomysł. Z tego co widzę należałoby później te naprawione ścieżki jeszcze bezbarwnym lakierem zaizolować bo kółko potencjonetra nie powinno mieć kontaktu ze ścieżkami bo dojdzie do zwarcia. Czujnik działa na zasadzie induktywnej.  

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Dobry pomysł. Z tego co widzę należałoby później te naprawione ścieżki jeszcze bezbarwnym lakierem zaizolować bo kółko potencjonetra nie powinno mieć kontaktu ze ścieżkami bo dojdzie do zwarcia. Czujnik działa na zasadzie induktywnej.  

Sam ten potencjometr - jak można go tak nazwać to ścieżka miedziana pokryta lakierem,więc przy cieńkiej warstwie lakieru przewodzącego nie dojdzie do zwarcia,pewnie jest tam z 0,2mm albo i więcej przerwy.

20191128_092812.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Chciałbym wszystkim podziękować za porady !, ale od początku - wyczyściłem płytkę do której później kupiłem lakier przewodzący (dodatek srebra) i próbowałem TO polakierować (jednym słowem masakra ale dałem radę pod wielokrotnym powiększeniem nakleiłem po kolei na każdą ścieżkę kawałki taśmy i polakierowałem), bezbarwnym już nie malowałem ponieważ ścieżka w potencjometrze jest zalana plastikiem A więc nic się nie stanie , ramię czujnika w miejscu gdzie łączy się z resztą ponacinałem i spryskałem WD-40 kilka razy i jest okey, acha styki przylutowałem ponieważ chciałem być pewny , że będzie dobre przewodzenie!, całość poskręcałem założyłem do mojej audi a4b7 2.0tdi s-line BRD 170 Km 2007r. i jest za***iście!!! , gdyby nie WY to by była lipa !!.Jeszcze raz wielkie dzięki dla WAS !!

  Andrzej 

Z Bielska-Białej

P.S.

Moje autko

 

15986193847018094634526726997748.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Andrzejek0615 napisał:

próbowałem TO polakierować

Kolego igłą się robi takie cienkie ścieżki,żadnym pędzelkiem się nie zrobi tak cieniutko jak igłą. Najważniejsze że działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa tego nie próbowałem !, właśnie dlatego też nakleiłem taśmę rzeby zwarcia nie było !.Dzięki za poradę będzie na zaś !??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...