Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator do wymiany ?


rohace

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Auto nie odpala. Na poczatku kreciło ale nie odpalalo - naładowalem go - odpalił.
Kolejnego dnia  nawet zamek zdalny nie chcial otworzyć auta, probuję  odpalać nic, zero rozładowany na maxa.

Akumulator po naładowaniu ma  12V  w czasie kręcenia odpalaniu 6-8V.

to na 100% aku czy może coś innego też może być  ? Sprawdzałem zarówka czy bierze lewy prąd ale nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku zdechło. Jeżeli po ładowaniu tylko 12 V i przy starcie schodzi na 6-8V (i to przy obecnych temperaturach).

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno sie mierzyć około 2 godz po naładowaniu. Powinien wtedy mieć 12,65 V gdy jest w pełni naładowany.

12,6 V - 70%

12,4 V - 50%

11,8 V - rozładowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi akumulatorami to różnie bywa. Ja kupiłem auto od gościa, który mówił, że akumulator był kupiony w tamtym roku. Okazało się, że albo kłamał, albo bateria, która była zamontowana była jakaś wadliwa bo po 2 miesiącach użytkowania samochodu autko miało problemy z odpalaniem...

Edytowane przez marcinek98
błąd w treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet sprawnie działający układ ładowania nie jest w stanie "dopieścić" aku.

Nowy aku wymaga trochę dbałości aby służył kilka lat.

Szczególnie ważny jest 1 i 2 rok użytkowania,  potem dwa razy w roku doładowania i wszystko OK.

Jak sprawdzam poziom oleju zwykle robię pomiar napięcia na klemach.

Zamontowałem sporo aku tanich i markowych przy odpowiedniej dbałości służyły od 7 do 11 lat.

Ostatnio z lepszych Banery lecz to wymagające aku przy doładowywaniu i ukraińskie z Westy wyśmienita cena/jakość.

Aby dobrze doładować aku potrzebny jest dobry prostownik/ładowarka potrzebne są napięcia powyżej 16 V, większość kończy ładowanie prądem 14,8 - 15,2 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownik dobiera sie pod akumulator. Stwierdzenie, że potrzebujesz napięcia powyżej 16V jest błędne. Jak podasz 16 V na aku AGM to możesz od razu zacząć nowego szukać (z resztą wszystkie inne także zagotujesz). Jeszcze raz podkreślam, do AGM tylko prostowniki dostosowane do AGM bo aku AGM musi mieć napięcie ładowania nieco wyższe (14,8V) niż normalne aku . 

16V :facepalm::polew:

Jak masz takie porady tu pisać to lepiej nic nie pisz bo jeszcze ktoś Ciebie posłucha i poda 16 V na aku. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No tak, ale żeby wysycić akumulator, potrzebujesz takiego napięcia. Prąd ładowania to 1/10 prądu akumulatora. 
Płynny elektrolit:
SLI: 16,25 V
EFB: 16,25 V
Sb/Ca: 16,40 V


Elektrolit ustalony:
GEL: 14,40V
AGM: 14,90 V
Ostatnie powinno się ładować ładowarkami elektronicznymi, to chyba najbezpieczniejsze rozwiązanie. 

Chodzi o to, żeby uzyskać gęstość elektrolitu wynoszącą 1.28g/cm3, tylko że dzisiaj ciężko jest to sprawdzić, bo ktoś wymyślił "akumulator bezobsługowy"

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KINIAM napisał:

większość kończy ładowanie prądem 14,8 - 15,2 V

Napięciem, nie prądem, prąd ładowania wynosi wtedy ok 1.5A, a napięcie do wysycenia to lekko ponad 16V. Cały proces trwa około 2h, nie ma sensu dłużej, bo i tak prąd nie zejdzie do 0, jeżeli używasz transformatorowego prostownika, a elektrolit ma 1.28g.cm3.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Muskel1 napisał:

Prostownik dobiera sie pod akumulator. Stwierdzenie, że potrzebujesz napięcia powyżej 16V jest błędne. Jak podasz 16 V na aku AGM to możesz od razu zacząć nowego szukać (z resztą wszystkie inne także zagotujesz).

Jak masz takie porady tu pisać to lepiej nic nie pisz bo jeszcze ktoś Ciebie posłucha i poda 16 V na aku. 

Moja wypowiedź dotyczyła aku konwencjonalnych.

Banner zaleca ładować tradycyjne akumulatory poza pojazdem napięciem ładowania 16V przez 24 godziny.

Co do AGM to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kogoś interesuje zagadnienie ładowania akumulatorów polecam: (mile widziana znajomość podstaw elektrotechniki, jak i języka angielskiego)

WWW.JGDARDEN.COM

How do I charge my lead-acid car or deep cycle battery? and what do I look for in buying a battery charger?

 

W skrócie: do ładowania AGM - tylko ładowarki do tego przeznaczone! Swoją drogą po co wsadzać AGM do B5???

Zasada o nie przekraczaniu napięcia ładowania 14,5V dotyczy akumulatorów z płytami Sb/Sb, których się nie produkuje od wielu lat. Obecnie w większości dostępne w handlu akumulatory mają płyty wapniowe Ca/Ca (i są nieco mylnie nazywane "bezobsługowymi"), a dla nich ładowanie kończy się na napięciu nieco ponad 16V. Nowoczesnego akumulatora po prostu nie naładujesz radzieckim prostownikiem po dziadku, bo on konstrukcyjnie nie jest w stanie podać wyższego napięcia niż 14V z hakiem.

Edytowane przez matmac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem po kilku latach, a tutaj już trzeba prostować tematy, ahh

Temat dotyczy prostego zagadnienia, tak na 90% masz do wymiany akumulator, ale sprawdziłbym też masę przy akumulatorze w podszybiu. Tam często stoi woda i koroduje, więc przy okazji wyciągania akumulatora posprawdzaj sobie odpływy.

Nie słuchaj wypowiedzi o ładowaniu powyżej 14,5V, mogą tego nie wytrzymać układy elektroniczne, zwłaszcza że już mają kilka lat, nawet zwykłe radio samochodowe to przeciętny zakres pracy 11-15V. Ładuj zwykłym standardowym prostownikiem może być i radziecki, ważne żebyś nie użył prostownika podającego więcej niż 15V. Koledzy popłynęli i dali pełny wykład na temat akumulatorów, których nie stosuje się w autach.

W dniu 27.09.2020 o 09:58, KINIAM napisał:

Banner zaleca ładować tradycyjne akumulatory poza pojazdem napięciem ładowania 16V przez 24 godziny.

Poświęciłem się lekko i szukam na Banner gdzie oni to napisali, a napisali tak:

"W pełni automatyczne ładowarki (z ogranicznikiem napięcia ładowania 14,8V) nadają się dobrze do ładowania akumulatorów podłączonych do pojazdów. Jeśli jednak wykorzystywana ładowarka dysponuje napięciem w automatycznym trybie pracy >14,8V bezwzględnie konieczne jest odłączenie akumulatora od pokładowego układu elektronicznego lub wymontowanie go z pojazdu. Pokładowe sterowniki mogą w najgorszym przypadku zostać uszkodzone przez przepięcie, co w efekcie może prowadzić do znaczących strat!"

No jednak sens tego zalecenia jest inny niż kolega napisał.  Poproszę potwierdzenie takiego zapisu. Wg informacji które ja znalazłem na stronie Banner zaleca ładowanie maks do 14,8V, co jest zgodne ze sztuką i nie 24h tylko maks 10h prądem 1/10 pojemności, ale to już koledzy napisali. Proszę potwierdź swoje słowa zapisem z Banner, gdzie tak napisali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2020 o 21:52, matmac napisał:

Nowoczesnego akumulatora po prostu nie naładujesz radzieckim prostownikiem po dziadku, bo on konstrukcyjnie nie jest w stanie podać wyższego napięcia niż 14V z hakiem.

Czyżby?? Proszę, wręcz książkowe napięcie:

 

pomiar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew: Rosjanie to jednak Rosjanie, zawsze mieli dobry sprzęt. I rakiety sojus najlepsze na świecie. пиздец (pisdjeeeec) :grin:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mily napisał:

Nie słuchaj wypowiedzi o ładowaniu powyżej 14,5V, mogą tego nie wytrzymać układy elektroniczne, zwłaszcza że już mają kilka lat, nawet zwykłe radio samochodowe to przeciętny zakres pracy 11-15V. Ładuj zwykłym standardowym prostownikiem może być i radziecki, ważne żebyś nie użył prostownika podającego więcej niż 15V. Koledzy popłynęli i dali pełny wykład na temat akumulatorów, których nie stosuje się w autach.

W dniu 27.09.2020 o 09:58, KINIAM napisał:

Ja pisałem o ładowaniu PO wyjęciu akumulatora, zawsze tak go ładuję i mam gdzieś co przewidział producent (możliwość ładowania podłączonego akumulatora), nie mam ochoty i zamiaru, latać do garażu, czy czasem coś się nie pali itd. 
Akumulatory, standardowe, nie AGM i GEL, powinno się nasycać, by uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu, a tą można uzyskać, doprowadzając do nasycenia "odgazowania" akumulatora, czyli przy napięciu 16,2V, To że firmy podają takie, a nie inne zalecenia, wybacz, wg VAG ich diesle spełniają normy emisji, a w automatycznej skrzyni, nie wymienia się oleju. Lub parafrazują radziecki prostownik, na pasku w TVP jest tyle prawdy ile w "Prawdzie" ("Пра́вдa").
Odnosząc się do Twojego zdjęcia, o ile pamiętam z elektrotechniki, to z postępującym stopniem naładowania, akumulatora, spada prąd ładowania, a napięcie rośnie, więc to że podaje on 14.8V o niczym nie świadczy, bo nie ma żadnego punktu odniesienia, tylko tyle, że takie napięcie generuje włączony. Kolejnym zagadnieniem jest stabilność podawanego napięcia, gdzie w przypadku AGM i GEL, ma to ogromne znaczenie. 

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

I rakiety sojus najlepsze na świecie. пиздец (pisdjeeeec)

Mam nadzieję, że to nie ironia, akurat to była i jest, bardzo udana seria rakiet. Większość awarii itd, wynika z kultury (a raczej jej braku) technicznej, u Rosjan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

To nie żart. Mam na myśli to co napisałem.

Co do Rosjan, ciężko wyczuć, kiedy Polak żartuje, a kiedy im zazdrości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2020 o 15:48, mily napisał:

Poświęciłem się lekko i szukam na Banner gdzie oni to napisali, a napisali tak:

"W pełni automatyczne ładowarki (z ogranicznikiem napięcia ładowania 14,8V) nadają się dobrze do ładowania akumulatorów podłączonych do pojazdów. Jeśli jednak wykorzystywana ładowarka dysponuje napięciem w automatycznym trybie pracy >14,8V bezwzględnie konieczne jest odłączenie akumulatora od pokładowego układu elektronicznego lub wymontowanie go z pojazdu. Pokładowe sterowniki mogą w najgorszym przypadku zostać uszkodzone przez przepięcie, co w efekcie może prowadzić do znaczących strat!"

No jednak sens tego zalecenia jest inny niż kolega napisał.  Poproszę potwierdzenie takiego zapisu. Wg informacji które ja znalazłem na stronie Banner zaleca ładowanie maks do 14,8V, co jest zgodne ze sztuką i nie 24h tylko maks 10h prądem 1/10 pojemności, ale to już koledzy napisali. Proszę potwierdź swoje słowa zapisem z Banner, gdzie tak napisali?

Ja te wszystkie podstawowe zasady znam i też generalnie się tego trzymam.

Jak znajdę w swoich szpargałach stare gwarancje to zeskanuję.

Sam byłem zdziwiony zapisem 16V o różnym natężeniu przez tyle godzin nawet pisałem do Bannera było to jakieś 4-5 lat temu.

Mam gdzieś gwarancję Banner zakup 3-4 lata temu , że jej nie uznają jeśli napięcie ładowania te końcowe będzie poniżej 16,2 V.

Lecz teraz na stronach Bannera inaczej piszą.

Może to wynik polecanych przez nich ładowarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...