Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HVAC -08 jakie cisnienie?


krzys_ck

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jakie cisnienie powinno byc w grupie 001 w module HVAC 08?

Historia taka:
Przestala mi chlodzic klima jakis czas temu, pozniej zaczal swiecic sie przycisk ECON. Doladowalem lekko klime uzupelniaczem, zeby ECON zgasl i teraz wyglada na to ze sprezarka sie zalacza ale dalej nie chlodzi bardzo. Ladowanie czynnika patrzac na stornie LO moze byc troche mylne, wiec sprawdzam w VCDS w module HVAC 08 w grupie 001 mam 4 bary (i bledow brak). czy powinno byc wiecej barow?

 

dzieki,

Edytowane przez krzys_ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia. Jednak 4 bary to trochę mało, ale nie da się tego stwierdzić bo czynnika nie dobija się, a odciąga i nabija odpowiednią do danego układu ilością. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija.
Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzys_ck napisał:

Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija.
Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu.

Co Ty za bzdury z tą Unia wymyślasz? Owszem są restrykcje ale czynnik R134a jest normalnie w obiegu, jedynie nowe auta muszą wyjść z fabryki z nowszym czynnikiem.

Co do dobijania, nie robię się tego bo nigdy nie będziesz wiedział ile czynnika jest w układzie. Tu masz mieć precyzyjną ilość, to nie lodówka że może być trochę mniej czy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik ewakuuje maszyna do serwisowania klimy razem z olejem i mierzy ich ilość. Gdy ilość jest znacznie mniejsza niż powinno być w układzie powinien być przeprowadzony test na szczelność poprzez podanie np. azotu pod ciśnieniem. Gdy test szczelności okaże sie pozytywny dopiero wtedy wolno napełnić klimę ponownie czynnikiem r134a i olejem. Nie dozwolone jest nabijanie klimy w nieszczelny układ (co się z resztą mija z celem) ale sa i tacy, którzy na lato tylko nabijają bo maja małą nieszczelność. Jazda bez czynnika prowadzi prędzej czy później do zajechania sprężarki bo z czynnikiem jest transportowany olej. Brak czynnika = brak smarowania, kto nie smaruje nie jedzie?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...