Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania przy pełnym skręcie


aresmal24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam- może ktoś pomoże w mojej b8 Quattro 3,0 TDI- przy pełnym skręcie przy manewrach parkingowych podczas dodawania gazu czuć wibrację na samochodzie- dodam że samochód ma skrzynie automatyczną i jest ma mechanizm różnicowy torsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. Wymiana oleju w torsenie może tu pomóc. Pamiętaj żeby zalać ORI olej który kosztuje duuużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, pelonek1 napisał:

Ten typ tak ma. Wymiana oleju w torsenie może tu pomóc. Pamiętaj żeby zalać ORI olej który kosztuje duuużo.

zweryfikuj swój wpis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dev napisał:

zweryfikuj swój wpis

Napisałem z własnego doświadczenia, być może mało wiem, jak tak to mnie popraw @Dev.

Jeśli chodziło o te same drgania czyli tzw. "chrobotanie" z tylnej osi przy pełnym skręcie i dodaniu gazu to napiszę jak było u mnie. Mam dwa modele Audi z quattro. Jeden A4 manual z torsenem drugi A6 tiptronic też z torsenem. W A4 torsen pływa w tym samym oleju co skrzynia i olej nie kosztuje krocie bo są zamienniki, w A6 już nie i trzeba kupić olej z ASO (zamienników brak) którego litr kosztuje ponad 500zł w ASO a wchodzi około 0,5litra do torsena. Post kolegi @aresmal24 czytałem z telefonu i nie widziałem że chodzi o skrzynię S-tronic, być może tu jest inna przyczyna, nie wiem.

Podsumowując moje przypadki - tak samo w jednym jak i drugim aucie wymiana oleju w torsenie zlikwidowała albo zmniejszyła te "chrobotanie" do poziomu akceptowalnego przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stroniku ten sam olej jest do kol zębatych i do Torsena 

W TIPie jest osobny olej do Torsena i jest drogi 

Jest juz zamiennik, kosztuje ok 200zl litr 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dev napisał:

W Stroniku ten sam olej jest do kol zębatych i do Torsena 

W TIPie jest osobny olej do Torsena i jest drogi 

Jest juz zamiennik, kosztuje ok 200zl litr 

Możesz napisać co to za olej?

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pelonek1 napisał:

Możesz napisać co to za olej?

RAVENOL AWD-TOR Fluid nr OE: G 055 145 A2

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w tylnym dyfrze wymieniony nic nie pomogło przy wymianie  zero opiłków czyli myślę że to nie tył- w skrzyni S-tronic DSG 7 stopniowej jest ten sam olej do torsena co do skrzyni? 

Edytowane przez aresmal24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aresmal24 napisał:

Olej w tylnym dyfrze wymieniony nic nie pomogło przy wymianie  zero opiłków czyli myślę że to nie tył- w skrzyni S-tronic DSG 7 stopniowej jest ten sam olej do torsena co do skrzyni? 

Stronic ma dwa rodzaje oleju 

Jeden do sprzegiel drugi do kol + Torsen

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

RAVENOL AWD-TOR Fluid nr OE: G 055 145 A2

Dobrze wiedzieć że jest taki olej. Chociaż ja zrobiłem tak. Kupiłem ORI G 055 145 A2 po zniżkach jak dobrze pamiętam za około 440zł. Pół litra zalałem a pół litra szybko się odsprzedało za 200zł. Pewnie zrobiłbym tak samo przy następnej wymianie, która w tym aucie już raczej nie nastąpi. Tak czy inaczej po wymianie auto inaczej się zachowuje przy manewrach przy pełnym skręcie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...