Jump to content

Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą, dostrajanie korekt długoterminowych


Recommended Posts

Cześć, jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b6 1.8 T z lpg Zenit Blue box. Gdy mapy się pokrywają to korekta dł terminowa wynosi +20%.

Aktualnie zrobiłem mapę i wacha się od +4% przy delikatnej jeździe do -4 przy wyższej prędkości. 

Niby jest dobrze ale nie do końca, bo korekta krótkoterminowa dziwnie faluje.

W którym miejscu na mnożniku powinienem opuścić i podnieść punkty, żeby ulepszyć korektę długoterminową ?

Czy powinienem podnieść je nie na samym początku mnożnika (tę górkę) a opuścić łagodnie jego koniec ?

Dobrze kombinuje ?

Oraz jak porównać czasy wtrysku korekty na wolnych obrotach skoro zielona kulka (rysująca mapy) na jałowym po czasie rośnie sobie w górę zamiast siedzieć na linii mapy gazu a korekta z czasem wzrasta z -0,75 % na -5,5 %,

Wartości odczytuje v-skanem z grupy pomiarowej 032

 

 

 

 

Edited by Kosmos881104
Link to post
Share on other sites

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, przem8 napisał:

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

51 minut temu, przem8 napisał:

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

Dzięki za podpowiedź

Na benzynie korekty długie oscylują wokół +4%, na jałowym 0% nie jest źle tylko nie rozumiem dlaczego na postoju po 3 minutach korekta z dobrymi wartościami -0,75 % zubaża do -5,5% a z koleji po jezdzie wraca na swoje miejsce, no i dlaczego ta zielona kulka na postoju nie trzyma się mapy, czy to wina jakiegoś czujnika ? tyle że błędów w sterowniku LPG I Benzyny brak. No i pojawiają się minimalne pojedyncze szarpnięcia zaraz po wciśnięciu pedału gazu

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Kosmos881104 napisał:

dlaczego na postoju po 3 minutach korekta z dobrymi wartościami -0,75 % zubaża do -5,5%

Mówisz o korektach długich teraz czy jakich? W gr.32 masz korekty długie od jałowych obrotów i pod obciążeniem, doprecyzuj o które Ci chodzi? Masz widocznie za bogato i musisz zubożyć.

W gr.33, czyli krótkie nigdy nie będą stać w miejscu na jałowych i wartości zawsze będą się zmieniać, chodzi o to żeby oscylowały wokół 0, a ta kulka na mapie też będzie minimalnie kicać.

Zrób komplet logów na pb żeby być pewnym, że masz sprawną benzynę.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites

Na benzynie korekty długie w okolicy +4%, krótkie 0%

Na gazie długoterminowa od +4% przy małym obciążeniu do -4 % powyżej 100 km/h.

 krótkoterminowa na gazie skacze od -0,75% do -5,5 % po dłuższym postoju, a kulka na postoju sporo wychodzi poza mapę gazu

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Kosmos881104 napisał:

U góry jest krótkoterminowa, na dole długoterminowa, dobrze mówię?

:facepalm: Obie są długoterminowe, jedna od jałowych, a druga pod obciążeniem podczas jazdy.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, przem8 napisał:

:facepalm: Obie są długoterminowe, jedna od jałowych, a druga pod obciążeniem podczas jazdy.

Zauważyłem że w grupie 033 napięcie skacze od 1,2 v do 1,6, ale tylko na gazie, 

Na benzynie jest 1,5v

Czas odwiedzić gazownika

Pozdrawiam

 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Kosmos881104 napisał:

Zauważyłem że w grupie 033 napięcie skacze od 1,2 v do 1,6, ale tylko na gazie, 

Doreguluj jałowe, po co Ci gazownik jak coś tam ogarniasz :P Kasowałeś korekty przed regulacją lpg?

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites
W dniu 13.09.2020 o 15:30, przem8 napisał:

Doreguluj jałowe, po co Ci gazownik jak coś tam ogarniasz :P Kasowałeś korekty przed regulacją lpg?

Wszystko już ogarnięte, korekty przed strojeniem kasowałem, obecnie korekty długoterminowe na LPG +0,19 biegu jałowego, -0,78 do 1,56 podczas jazdy i tak zostawiam.

Po 5-8 min. postoju na lpg korekta biegu jałowego zubaża stopniowo do -6%, po trasie wraca do poziomu  +0,19 %.

Na benzynie korekta biegu jałowego 0, w trakcie jazdy +3.91

Może to wina jakiegoś czujnika temperatury gazu, powietrza, sygnału od lambdy lub czegoś tam. Ale skoro w instalacji lpg nie ma błędów to już nie będę się ich doszukiwać.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

zrób logi grupy 2+33+31 z butem w podłodze do odciny i będzie wiadomo czy dobrze..

Edited by ELLIOTT
Link to post
Share on other sites

Nie bierz do siebie tak bardzo zmian w długoterminowych korektach. To nie jest tak, że ci się ustawi jedna wartość i ciągle tak będzie. Wystarczy, że zrobisz inną trasę, inne temperatury, inny styl jazdy i już dostosuje się ona trochę inaczej. Ważne aby za bardzo nie odbiegały od 0.
Tak jak już powiedziano jak jest w granicach -5:5 to nie ma się nad czym zastanawiać.
 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...