Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek siły nawiewy w nagrzanym aucie.


Mario888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja usterka objawia się tym,że podczas gdy jest gorąco w aucie. To spada mi siła nadmuchu dajmy na to ustawię ręcznie na 5 kresek to pomimo,iż jest z 30 stopni w środku klima potrafi po chwili zmniejszyć nawiew na jedną kreskę. I taka zabawa w podbijanie siły nadmuchu. Dodam,że jak się już schłodzi to wszystko jest ok. Po prostu wysoka temperatura powoduję tę usterkę. Na AUTO nie lubię jeździć,bo na początku strasznie dmucha,a później i tak spada nawiew. Mam 3 inne panele klimatyzacji i w każdym tak samo. Byłem w kilku miejscach na diagnostyce i  nikt nie wiedział o co chodzi zalecono jedynie wymianę panelu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś błędy zapisane?

Ilość czynnika w układzie skontrolowana?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz czujnik jakości powietrza i to on miesza? Warto popatrzeć w bloku pomiarowe co tam się dzieje w momencie kiedy masz takie objawy że spada siła nawiewu. Opisz wszystkich bloków masz na forum w temacie diagnostyki klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornica dmuchawy już sprawdzona. Miałem podpinany bez przekładania wentylator z opornicą i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze zrozumiałem? Podpiąłeś na krótko inny wentylator z opornicą nie wsadzając go na miejsce Twojego? Jeżeli tak, to mam nadzieje, że zdajesz sobie z tego sprawę, że opornica jest chłodzona pędem powietrza z wentylatora i dlatego siedzi tam a nie gdzie innej. Do prawidłowego jej funkcjonowania musi być ona schładzana. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podlaczyc sie do panelu klimatyzacji i sprawdzic jakie sa wskazania czujnikow temperatur w kanałach wentylacyjnych oraz z czujnika naslonecznienia.

Byc moze ktorens z czujnikow przeklamuje i podaje ze w aucie juz  chlodno, wtedy nawet bez AUTO klimatronik potrafi zmniejszyc obroty . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przestawi w trybie manualnym siły nawiewu nawet gdy czujniki przekłamują. Funkcja manualna "odcina" czujniki, mogą sobie wskazywać co chcą. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes tego pewien ? sprawdzales ?  

Najpierw sprawdz potem pisz. ok ? 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej mam juz 4 a4 b6/b7 i znam zasade dzialania klimatronikow w tym aucie i w kazdym zaobserwowalem takie zjawisko - wylaczanie auto nei do konca je wylacza . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem B7 i B8 i inne i jakoś tego nie zaobserwowałem. To co ustawiłem na manualu działało, niezależnie od panujących temp. Jedyne logiczne dla mnie rozwiązanie leży po stronie spadku zasilania związane albo z wyeksploatowanym aku (chociaż tutaj gdy silnik pracuje powinno być podane odpowiednie napięcie z alternatora)  lub ze wzrostem rezystancji opornika dmuchawy przy wysokich temp. Dlatego opornica ta jest wsadzona w kanał nawiewu by była chłodzona pędem powietrza. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem podpięty inny wentylator z opornicą tak bez zamontowania jego w odpowiednie miejsce. Ale to dosłownie na chwilę i mechanik to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może soul87 ma racje i ta funkcja manual, to takie semi manual i nie do końca daje to taki efekt jak w prawdziym manualu. Sczerze mówiąc 95% mojej jazdy jeżdżę na auto. Czasami przestawiam na manual i zawsze trzymało ustawione obroty. Zaczne może konkretniej testować bo mnie to aż ciekawi. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jeżdżę na auto,ewentualnie econ włączam czasami. Na manualu jest nadal sterowanie nawiewem automatyczne,nawiew wówczas działa z mniejszą rozpiętością obrotów niż na auto. I tak już jest w klimatronikach na pewno od modelu 80 b4

Sprawdzałem to osobiście w a3 8L, A4 b5/b6/b7 i a6 c5. 

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...