Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP uszkodzonego silnika BLB na BKD


Piero

Rekomendowane odpowiedzi

BSY = BKD, przy czym BSY dostępne są nawet z 2010 r, a BKD praktycznie wymarły w 2008, bo zastąpiły je BMM/BMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BSY = BKD, przy czym BSY dostępne są nawet z 2010 r, a BKD praktycznie wymarły w 2008, bo zastąpiły je BMM.

wystepuja tylko w mitsubishi czy VAG rowniez?

widze ze maja 136 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BSY występują tylko w Misubishi i mają 140 KM tak jak BKD, a nawet jak mają 136 KM w starszych wersjach, to jest przecież tak samo jak z AZV - sztucznie obniżona moc by spełniać przepisy podatkowe (głównie Niemcy i Belgia).

Nowsze BWC są dostosowane do DPF. Napęd pompy oleju BWC jest identyczny jak BSY, za to krzywki napędzające pompki mają typowe dla silników d DPF dodatkowe "garbiki" na dotrysk paliwa w procedurze wymuszonego wypalania DPF.

Ciekawostka - Mitsubishi po początkowych seriach silników DiD 2.0 z turbinami GT1749VA (takimi jak VAG stosował w silnikach poprzecznych 136-140 KM) zastosowało mniejsze suszarki GT1649V - czyli takie jak w VAG miały późniejsze motory 2.0 TDI 8V DPF. Więc silniki Mitsubishi 140 KM z tą suszarką ma ograniczone możliwości podkręcenia.

Upgrade danych o silniku BWC nastąpiło po fizycznym obadaniu takiego motoru na szrocie. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moge w jakis sposób (bez rozbierania silnika) np.po nr VIN lub inaczej okreslic jaką mam turbosprężarkę i jakiej firmy koło dwumasowe? Posiadam Mitsubishi Outlander 2.0 DID z 2007 roku.Jakiej firmy pompowtryski ma ten silnik?Czy mogą w nim wystepować problemy z głowicą (ten rocznik auta).

Jestem pod wrażeniem Waszej szczegółowej wiedzy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BSY i BWC mają pompki Bosch 03G130073G lub G+.

Turbina jeśli jest z kostką w aktutatorze (siłowniku podciśnieniowym) i cała jakby uniesiona do góry względem okien wylotowych w głowicy to jest 1649V.

Dziś A6 odpaliło i motor pracuje jak złoto. Mam nadzieję, że właściciel auta jutro po odbiorze z warsztatu i powrocie do domu coś ciekawego napisze.

Jedyne przeróbki jakie wymagane są przy montażu BSY wzdłużnie w nadwoziu Audi to:

- przerobienie wspornika (podpory) turbiny,

- lekkie podszlifowanie nadlewu na bloku (puc materiału przeznaczony pod nagwintowanie ewentualnego otworu) - przeszkadza on przy montażu prawej łapy silnika.

Poza tym standardowo:

- pokrywa zaworów do BLB,

- miska olejowa od BLB z podszlifowaną przegrodą,

- smok pompy oleju od AWX podcięty minimalnie od dołu,

- rurka bagnetu i bagnet od BLB,

- czujnik położenia wału korbowego przełożony z BLB (ten od BSY ma inną kostkę)

- łożysko igiełkowe podpierające wałek sprzęgłowy włożone w tył wału korbowego.

I to tyle chyba...[br]Dopisany: 30 Grudzień 2010, 16:40_________________________________________________Wczoraj silnik BWC z Misubishi Grandisa 2009 r. z przebiegiem 9 kkm został założony do mojej A4. Jedyna modyfikacja mechaniczna przy montażu tego motoru to mała przeróbka podpory turbiny. Poza tym standardowe czynności:

- podcięcie przegrody w misce,

- smok z AWX minimalnie podcięty,

- łożysko do wału,

- pokrywa zworów z BLB,

- bagnet i rurka z BLB,

- kolektory i reszta osprzętu z BLB.

Jak sprawuje się motor przekażę po jakimś czasie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:dzieki Jaro4444-mam jeszcze na oku BRE z 2007 z calym oporzadzeniem , ale ten milaz 13 tys jest mi podejzany :mysli:

BRE też ma wałki, szukaj BKD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale sobie odpuściłem. Najlepiej byłoby zdobyć z EXEO wraz z wiązką, kompem, budzikami i kompletem osprzętu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane 253 tyś. chodzi idealnie :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty dość spor. ale już teraz będzie pewnie spokój. Szerokiej drogi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy w ogóle montowane były w b7 silniki 2.0tdi które warto polecić?

tzn bez wad wałków, wycierającego się napędu pompy oleju i usterkowych głowic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy w ogóle montowane były w b7 silniki 2.0tdi które warto polecić?

tzn bez wad wałków, wycierającego się napędu pompy oleju i usterkowych głowic?

Nie było każdy ma wałki i imbus, ale to nie znaczy, że te silniki są całkowicie do niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest jak jest sprawny silnik BLB to co jest sens wymieniac

powiem wam w czym rzecz mam BLBka i korba wyszla bokiem i tak sie zastanawiam nie jeb.. sie z przerobkami tylkko szukac bloku i wstawiac czy montowac BWC tak jak to zrobil jaro4444 jak myslicie jak z kosztami czy dalej BLB czy juz szukac cos innego [br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 09:40_________________________________________________czy BLB jest naprawde taki syf ale robią silniki po 200 tys i nic sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie masz racje hehe cofam pytanie

jaro tu masz fota juz ją zabralem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=218348.0[br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 22:22_________________________________________________p.s nie moge sie do chlopa dodzwonic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...