Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne wibracje na wolnych obrotach i szarpanie przy ruszaniu.


golfagn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Problem powstał nagle: po przełączeniu na LPG silnik na wolnych obrotach zaczyna wibrować dość mocno jakby wypadały mu zapłony. Podczas ruszania z miejsca szarpie dość mocno i potrafi czasem delikatnie strzelić (jakby dać z liścia w maskę). Świece mają miesiąc tak samo jak wszystkie filtry. Gaz szczelny.

 

Na benzynie problemów brak albo są niemal niewyczuwalne (ciężko stwierdzić, bo przez awarię doszukuję się wszystkiego).  Błędy na kompie to wypadające zapłony i słaba wydajność katalizatora.

Jak dodam więcej gazu przy ruszaniu szarpie zdecydowanie mniej, jak już jadę szarpanie znika.

 

Co byście obstawiali?  Kable zapłonowe czy bardziej wtrysk/parownik? Instalacja BRC 5 lat/50 tyś km. Gazownicy mają terminy kosmiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś wtrysk od gazu padł, bez diagnostyki i sprawdzenia LPG się nie obejdzie skoro na PB jest ok to wina musi być w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się rozgrzeje to problem nie istnieje? Jeżeli tak to silnik jest zalewany przez lpg. Sprawdź na jakich cylindrach wypadają zapłony. Jak na jednym to podejrzany może być wtryskiwacz, jak na kilku lub wszystkich może być problem np. Z czujnikiem temperatury gazu,reduktora. Trzeba się podpiąć pod kompa od lpg i sprawdzić parametry pracy.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. 

Nie ma różnicy czy auto gorące czy zaraz po przełączeniu na gaz (30stopni). Jak ruszam na za niskich obrotach albo przy np parkowaniu na kopertę w ciasnym miejscu na gazie potrafi zgasnąć.

Gazownik ma najbliższy termin w poniedziałek, więc przez weekend chcę samemu podziałać. Kupiłem nowe kable bo te nie wiem ile mają (jakieś niebieskie NGK) i zobaczę co to da. Jeszcze rozłożę wtryskiwacze i zobaczę do środka czy syf się nie zebrał. Problem powstał po powrocie znad morza po autostradzie non stop 180km/h przez 300 km. Może coś się zapiekło albo to tylko zbieg okoliczności.

 

Tak jak piszesz Pila24, wykasuję błędy i sprawdzę na których cylindrach coś się dzieje.  

 

A wiecie, czy do obsługi wystarczy mi taki przykładowy kabelek z allegro: allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-usb-brc-sequent ? Iajaki program do tego? Bo może spróbuję się samemu pobawić. 

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził wtryskiwacze gazu, ewentualnie podmienił bo często siada jeden i jest problem. Filtry gazu masz wymienione, ale wymieniałeś też świece- pytanie oczywiste ale przerwy na świecach masz dobre? Reduktor do przeglądu jeśli wyżej wymienione nie przyniosą poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski i kable zapłonowe idą na pierwszy ogień. Co do świec to mocno wątpię. Problem pojawił się nagle, a nie po wymianie (wymieniam na takie jakie były wcześnie zrobione 20tyś km bez problemu). W sumie jak będę wymieniał kable to sprawdzę świece dla świętego spokoju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, na benzynie też coś skacze. Zeskanowałem błędy i wyszło sporadyczne wypadanie na wszystkich cylindrach (od zawsze to miałem i ponoć to w tym silniku przy LPG norma), małą wydolność katalizatora (raz na pół roku wyskoczy) i 17536 17538. 

 

Sprawdzę jeszcze lambdę.

 

Przed chwilą pękła mi jeszcze linka otwierania maski... Ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wszystko naprawione.

Po kolei: otwarcie maski prościzna- wystarczy wyjąć grill (dociskając ją do dołu wyciągamy górne klipsy, następnie dociskamy grill do prawej lub lewej stronyi tam gdzie jest większa szczelina wyciągamy grill). Za grillem 3 nakrętki 10 od mocowania zatrzasku i maska otwarta.

Co do silnika: wymieniłem kable zapłonowe na nowe i problem zniknął. Tylko jedno ale: podczas wymiany zauważyłem, że śruba mocująca wtryski do osłony silnika poluzowała się i dotykała do pokrywy zaworów. Wydawało mi się, że było to miejsce delikatnie okopcone. Nie wiem, czy to miało jakikolwiek wpływ na pracę silnika, ale warto wspomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...