Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drzwi nie otwierają swoich szyb


ama11deus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda tak:

Drzwi kierowcy otwierają szybę pasażera i szyby tylne.

Reszta drzwi nie otwiera żadnych szyb.

(Mówiąc drzwi mam na myśli przyciski do otwierania szyb w tych drzwiach.)

Ostatnio zabrałem się za uporządkowanie kabli które miałem pod kolumna kierownicza(dokładałem szyby elektryczne i fotele el.+grzane). Kładłem kable pod deską rozdzielcza i sklejalem wszystko izolacja żeby było jak najpodobniej do fabryki.

Zakładając elektryczne szyby musiałem odciąć parę kabli z wiazki slupka drzwi tylnych. Wszystko działało. Teraz "czyszcząc" te kable przesledzilem je z lewej strony aż do modułu komfortu a z prawej jak najdalej jak mogłem czyli zaraz pod deską rozdzielcza, ucialem je i wyjąłem piny w mk. Wydaje mi się więc że do czegoś jednak były potrzebne.

Ma ktoś schemat pinów modułu komfortu, żebym mógł jakoś zdiagnozować problem?

Dodam, że 

Wszystko działało przed tą operacja

Kable które szły z lewej do prawej uciąłem, ale oznaczyłem je dokładnie i zlutowalem później, tu nie może być problemu 

Między drzwiami a słupkami wszystko ok

Działają elektryczne lusterka z obu szyb jak i podświetlenie guzików w każdych drzwiach 

Bezpieczniki wszystkie ok

Moduł komfortu bez błędów i znowu go zaadaptowałem i zakodowalem 

Jeżeli ktoś mógłby podesłać schemat pinów w module komfortu albo w ogóle się jaka jest przyczyna byłbym naprawdę wdzieczny, bo żyć się nie da bez otwierania swojej szyby.

Mam jeszcze zdjęcia co robiłem:

Kostka czarna ucięte po lewo:

IMG_20200828_110309.jpg

Kostka czerwona ucięty czerwono różowy:

IMG_20200828_105705.jpg

 

Edytowane przez ama11deus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze powiem, że wyciągałem przyciski z każdych drzwi, więc mogłem włożyć w inne drzwi, ale wszystkie mają te same numery więc nie powinno to nic zmienić? I to też nie wyjaśnia drzwi kierowcy dlaczego nie otwierają swojej szyby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kojarzę to jak dokładałem szyby do tyłu to jak nie podłączyłem wszystkich drzwi to żadne szyby nie działały - robiłem to na raty jedne drzwi w piątek drugie w sobotę - po podłączeniu jednych żadne nie działały, dopiero po spięciu drugich szyby zaczęły działać. Więc jak u ciebie któreś są źle podłączone to reszta nie będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2020 o 16:50, ama11deus napisał:

Ktoś cos? Zamówiłem przyciski nowe zobaczymy czy to ich wina 

Nic nie dało 

W dniu 21.09.2020 o 09:48, Lukasz_mk2 napisał:

z tego co kojarzę to jak dokładałem szyby do tyłu to jak nie podłączyłem wszystkich drzwi to żadne szyby nie działały - robiłem to na raty jedne drzwi w piątek drugie w sobotę - po podłączeniu jednych żadne nie działały, dopiero po spięciu drugich szyby zaczęły działać. Więc jak u ciebie któreś są źle podłączone to reszta nie będzie działać

Ale mi działają z panelu kierowcy szyby tył+ pasażera przód. A że swoich własnych przycisków żadne drzwi szyb nie otwierają.

Ma ktoś jakieś schematy które kabelki odpowiadają za sterowanie szybami? Bo skoro przyciski świeca się to myślę że prąd mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś miał taki problem w przyszłości:

Sprawdzilem ciągłość całej wiązki w drzwiach i okazało się, że nie dość że kable były skręcone (nie lutowane) to bez izolacji i pourywane. 

wymieniłem 5 kabli na jeden długi i ładnie zlutowalem i wszystko działa super.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ama11deus napisał:

ładnie zlutowalem i wszystko działa super.

Jeżeli zlutowałeś przewody w wiąże drzwi która pracuje to problem wróci niebawem. Nie lutuje się przewodów które pracują ,po lutowaniu miedź staje się czarna i traci elastyczność. Trzeba było użyć np. konektorów rurkowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem stara wiązkę z drzwi tylnych od korb i uciąłem tak ~15/20cm i dopiero lut. Myślę że tam za bardzo się nie ruszają ale jak będzie problem to użyje tych konektorow. Dzięki za cenna uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz miejsce lutowania dodatkowo usztywnić by przewody nie pracowały w tym miejscu,ja się już nie raz sam przekonałem by unikać lutowania wiązek w aucie,szczególnie tych które są poddawane częstym ruchom/drganiom w aucie.

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...