Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Króciec wody trójnik - wymiana


Misiek1219

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zlokalizowalem w swojej audi wyciek płynu, okazuje się że jest to pęknięty króciec przy bloku silnika, z tyłu silnika na podszybiu. Dzisiaj kupiłem nowy i dzisiaj będę wymieniał. Jakieś porady co do wycieku płynu? Jak to ograniczyć, czy prócz zatykania szmatami ktoś ma jakiś inny sposób? Nie jestem mechanikiem, raczej samoukiem, na co zwrócić szczególną uwagę?.

W załączeniu zdjęcie pęknięcia.

20200921_082613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka igelitowa, z jednego końca lejek, z drugiego butla 5 litrowa w kanale. Upuścić ze 2 litry płynu chłodzącego. Następnie odłączenie uszkodzonego króćca i założenie nowego. Upuszczony płyn z powrotem do układu, ew. uzupełnienie do właściwego poziomu. Uruchomienie silnika. Sprawdzenie szczelności i walnięcie browca.:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec wymieniony, bez kanału i bez spuszczania płynu, po wymianie dolałem litr do poziomu max. Pojawił się jednak nowy-stary problem, wyciek spod czujnika temperatuty, czujnik jak i uszczelka oring są stosunkowo nowe-okolo pół roku tomu wymieniałem, jak to cholerstwo uszczelnić? Jescze jedno pytanie, czy wąż który jest podpięty od dołu do wymienionego króćca (ten z metalową zawleczką) ma jakąś uszczelkę, nie wiem czy z niego też się coś nie sączy ...zdjęcie.

 

IMG-20200922-WA0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Banan napisał:

Tam jest oring w tej końcówce gdzie jest zawleczka

f*ck... nie wiedziałem, podczas wymiany zapewne wypadł chyba że został wprasowany i poprostu już nie trzyma... może ktoś wie jaki to oring?

A co do wymienionego króćca- jeśli ktoś chce sie za to zabrać to niech obowiazkowo wyposaży się w szczypce do opasek, nie sposób zdjąć opaski z bocznego węża bez nich, ja po długiej walce musialem dokupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach