Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont silnika 1.8 t


MitoMoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum. Szybkie pytanie. Posiadam A4 b7 1.8 t, bfb 2005 rok. Silnik bierze mi olej. Na zimnym nie dymi, na ciepłym też nie puszcza dymka. Chciałbym go zrobić na cacy żeby w ogóle nie bral. Na co zwrócić uwagę oddając auto do mechanika. I ewentualnie kosztorys takiego remontu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wkopiesz się w gruby i kosztowny remont silnika i jeszcze nie mieć 100% pewności, że mechanik zrobi to dobrze, to zalej na 2 dni naftą cylindry do pełna. Być może pierścienie się zapiekły. 4 lata temu miałem ten sam problem i do tej pory spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "bierze olej"  ile l/km ?, Jaki masz przebieg ? Jest to moje drugie 1.8 t, i one zawsze lubiły olej,  zwłaszcza przy jeździe na wysokich obrotach.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Nest44 napisał:

Co to znaczy "bierze olej"  ile l/km ?, Jaki masz przebieg ? Jest to moje drugie 1.8 t, i one zawsze lubiły olej,  zwłaszcza przy jeździe na wysokich obrotach.

Auto ma nalatane 283 tys, ostatnia wymiana była około 8 tys temu, i zapaliła się mi kontrolka że jest mało oleju. Dolalem około 800 ml oleju i teraz przez około 1000 km ubyło na bagnecie z pół cm, od dolania w/w wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za pomiary na centymetry. Tu się podaje ile ml ubywa na 1000km.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Emejcz napisał:

Co to za pomiary na centymetry. Tu się podaje ile ml ubywa na 1000km.

Okej. Powiedzmy że ubyło około 250/300 ml na 1000 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MitoMoto napisał:

Okej. Powiedzmy że ubyło około 250/300 ml na 1000 km. 

To już chyba dużo ubywa jak tak, no ale niech się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą czy już myśleć o remoncie czy jeszcze nie. Ja przy ostatniej wymianie wlałem na max do zgięcia na bagnecie, od wymiany przejechałem 10tkm i mam na samej górze na zakropkowanym polu bez dolewania czegokolwiek. Część też z tego wyciekła bo mam nieszczelność pod pokrywą wałków rozrządu. Olej zalałem Ravenol VST 5W40, wcześniej lany był 5W30 nie wiem jakiej marki bo poprzedni właściciel lał. 5W30 też nie brał bo trochę km przejechałem zanim wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy kto jak się przyłoży do tego remontu,

zwróć uwagę na popychacze, na cylindry, na zawory czy się domykają itp idt...

dużo dowiesz się z mojego kanału yt:)

Edytowane przez Mechanikkosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MitoMoto napisał:

Okej. Powiedzmy że ubyło około 250/300 ml na 1000 km. 

To nie jest jeszcze powód do remontu według mnie (mam trzecie 1.8t i każde piło olej).

Przy takim poborze obstawiam, że największy udział ma tutaj turbina.

Miałem podobny pobór, jak wymieniłem u siebie turbinę to przestało brać (nie, nie była uszkodzona, pompowała jak trzeba).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Emejcz napisał:

To nie jest jeszcze powód do remontu według mnie (mam trzecie 1.8t i każde piło olej).

Przy takim poborze obstawiam, że największy udział ma tutaj turbina.

Miałem podobny pobór, jak wymieniłem u siebie turbinę to przestało brać (nie, nie była uszkodzona, pompowała jak trzeba).
 

Dziękuję Panowie za odpowiedzi, w poniedziałek idzie auto na maly serwis do mechanika i będziemy działać w tym temacie. Wybaczcie za "pomiary w cm" i inne dziwne sformułowania, po prostu mam delikatny stres bo auto niedawno kupione, silnik chodzi równo, nie dymi, pracuje jak należy, trzyma temperaturę, nic nie dzieje się niepokojącego, tylko ten olej. 

Dziękuję jeszcze raz. Dobrej nocy. Bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy oraz szerokości :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych rumplach najczęściej olej ubywa przez turbo, więc nie panikuj. Zmierz kompresję, dobrym pomysłem jest zalać cylindry ropą lub takim siuwaksem very lube na zapieczone pierścienie i zobacz co będzie. U mnie w zależności jak jeżdżę to po 5-7 tys. zapala mi się kontrolka. Wlewam 0,4-0,5 l i starcza do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...