Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto ma problem z odpaleniem z rana.


Begi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Tak jak w temacie, auto ma problem z odpaleniem z rana, kręcę je kilkukrotnie i nie wskakuje na obroty. Dopiero po wciśnięciu pedału gazu w podłogę silnik odpala. Po zgaszeniu silnika po takim odpaleniu za każdym kolejnym razem odpala już normalnie. Nie jest to przyczyna zimnego silnika, gdyż np. po odpaleniu go tak rano i całym dniu przestoju auta wyłączonego, gdy odpalam je wieczorem odpala się już normalnie bez problemów.  Ktoś wie w czym może być kłopot?

 

Silnik 2.0 ALT + lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator w dobrym stanie, wymieniany niecały rok temu, kręci normalnie. Świece również ok, a co do przewodów - sprecyzuj o jakie chodzi? Te od aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzujmy, cewki są nawet jak są przewody WN. Cewki w alt znajdują się bezpośrednio na świecy przez co są wyeliminowane przewody WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jakieś nowe pomysły? Co do pytania kolegi wyżej - czujnik temperatury na zimnym działa pokazuje temperature otoczenia, dziala wiec prawidlowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Begi napisał:

Co do pytania kolegi wyżej - czujnik temperatury na zimnym działa pokazuje temperature otoczenia, dziala wiec prawidlowo

Absolutnie to tak nie działa. Może w garażu pokazywać prawidłowo a zaniżać np powyżej 30 stopni. Miałem tak.

 

Zakręciłeś gaz tak jak wspominali koledzy wyżej? 

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakręcałem - na "zewnątrz" przy butli etc. nie mam żadnego zaworu, prawdopodobnie jest gdzies "od dołu" auta, bo butla jest w kole,  a nie mam dostępu do kanału póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór w butli musi być, na górze butli masz dekiel, otwierasz go, a pod nim jest zawór.

tu na filmi widać ok 2:50 gdzie go szuakć i jak zakręcić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręciłem butlę tak jak mówiliście, wyjeździłem gaz z przewodów i  przejeździłem jeszcze 2 dni na samej benzynie dla upewnienie. Problem dalej pozostaje - dalej nie odpala.

Może wskazówką będzie, że  przy 1 odpalaniu z rana silnik łapie momentami małe obroty rzędu 200-300-400 i gaśnie. Tak samo po 1 udanym odpaleniu z rana z gazem wcisnietym w podłogę trzeba go trzymać  kilka sekund na 3000/3500 i wyżej z racji tego, że niżej "nie łapie" pedału gazu i gaśnie.   Gdy się uda odpalić za 1 razem to potem odpala bezproblemowo i nie ma żadnych problemów.

Czasem też z rana "odpala"  łapiąc 300-800 obrotów na 2-3 sekundy i gaśnie i muszę robić te procedury jak wyżej aż do skutku.

Edytowane przez Begi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto było by zmienić filtr paliwa? Po za tym do zobaczenia przepustnica czy czysta i adaptacje zrobić, wtryskiwacze, czy dolot szczelny i ta kompresja bo ciężko tak naprawdę na odległość wywróżyć co tam nie domaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ziel12 napisał:

toczyłem walke z tym ostatnio kupe czasu, miałem identycznie, auto wskakiwalo na 200-400 obrotow i gasło, lub obrotomierz skakal na 200-300 obrotow a auto nie wstawało, raz na ruski rok zdarzylo jej sie za pierwszym odpalic lub za pierwszym, ale długo trzeba było kręcic, u mnie pomogła wymiana regulatora ciśnienia paliwa, a ile to nerwów straciłem i cudowania bylo z wymianami, podmianami innych części :facepalm:

Ooo, przydatna wskazówka. A mam pytanie co do tego - da radę to wymienić samemu bez jakichś specjalistycznych narzędzi (w rozumieniu wiekszej ilości kluczy etc, bo jestem poza domem i nie dysponuje takimi za bardzo) czy raczej trzeba angażować mechanika? Ogólnie dużo roboty z tą wymianą jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Begi napisał:

Ooo, przydatna wskazówka. A mam pytanie co do tego - da radę to wymienić samemu bez jakichś specjalistycznych narzędzi (w rozumieniu wiekszej ilości kluczy etc, bo jestem poza domem i nie dysponuje takimi za bardzo) czy raczej trzeba angażować mechanika? Ogólnie dużo roboty z tą wymianą jest?

Spokojnie samemu dasz rade, wyciaglem zawleczke, zakrylem szmatka i wyciagalem ku górze,  potem wciskasz nowy zeby zaskoczyl na oringach i na kołnierzu by później wcisnac zawleczkę na wylot 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2020 o 09:40, ziel12 napisał:

Spokojnie samemu dasz rade, wyciaglem zawleczke, zakrylem szmatka i wyciagalem ku górze,  potem wciskasz nowy zeby zaskoczyl na oringach i na kołnierzu by później wcisnac zawleczkę na wylot 

Mógłbyś   dać mi jakieś dokladniejsze wskazówki gdzie to znaleźć i coś bardziej krok po kroku jak to zrobić (jakieś zdjęcie gdzie to etc.?) ? pytam, bo nie mogę tego zlokalizować nawet, żeby podjąć próbę wymiany a skoro mówiłeś, że to banalne i zajmuje chwilę to chętnie zrobiłbym to sam bo mechanik zawołał mi śmiesznie wysoką kwotę. Dzięki z góry :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego problem zniknął.

 

Można zamknąć temat - dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...