Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimatyzacją


maggic98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją audi. Zaczęło się z pol roku temu że przepalało bezpiecznik 30a od dmuchawy i sprezarki. Mechanik stwierdzil że zepsuta dmuchawa więc wymienil na nową i teoretycznie problem znikl. Gdyz klimatronik pokazywał nadal blad 18.1. Dwa dni temu znowu zaczęło się cos dziać, tym razem nie przepaliło bezpiecznika tylko stopilo gniazdo w skrzynce bezpieczników. Byłem ponownie u mechanika i stwierdził że buly luźne styki i dlatego wypaliło gniazdo. Zarobil kable i zalozyl nowe gniazdo bezpiecznika i kazal nie uzywac klimatyzacji i jeździć na econ i zobaczyc czy coś się będzie działo. Niby jest ok ale klimatronik pokazuje na pierwszym kanale 2 błędy : 18.3  i  22.3. Zas na 45 kanale skaczą wartości a i jak sprawdzał na klimatroniku napięcie dmuchawy to niby dmuchawa zmniejszona do  zera a pokazywalo w klimatroniku napięcie 0,2 volta. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki nie palą się bez powodu. Jeśli stopiło gniazdo bezpiecznika to bardzo możliwe że mechanik włożył większy bezpiecznik. Masz szczęście że wypaliło gniazdo a nie zapaliła się gdzieś instalacja.

18.3 - Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne. - dmuchawa nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków? Miałeś z nią wcześniej jakieś problemy? Zdemontuj schowek, sprawdź stan dmuchawy i przewody od niej.

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa - sprawdź wtyczkę i wiązkę presostatu, jeśli wszystko w porządku to sam czujnik do wymiany, jest przykręcony do chłodnicy klimy, dostęp do niego po zdemontowaniu przedniej lampy od strony pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hezen napisał:

Bezpieczniki nie palą się bez powodu. Jeśli stopiło gniazdo bezpiecznika to bardzo możliwe że mechanik włożył większy bezpiecznik. Masz szczęście że wypaliło gniazdo a nie zapaliła się gdzieś instalacja.

 

Jestem innego zdania. Gdyby bezpiecznik był za duży stopiło i przepaliłoby przewody. Wypalone gniazdo bezpiecznika świadczy o luzach i złym styku na kontaktach w gnieździe bezpiecznika tak jak stwierdził mechanik. Jeżeli nie ma porządnego styku rezystancja zestykowa wzrasta a z nią temperatura, ponieważ wartość rezystancji przejścia zestyku zależy od powierzchni zestyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel, mogło tak być. Wiem że luźne połączenie będzie się grzało, chodzi o rezystancję połączenia.

Nie zmienia to faktu że stan instalacji wentylatora jak i sam wentylator do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi być jakaś usterka. Wentylator ma w zależności od tego jaki tam siedzi moc 300-500 Watt co daje przy 300 W i napięciu 14,3 Volt natężenie prądu rzędu 20,9 A płynące przez bezpiecznik (i jego gniazdo). Biorąc pod uwagę, że natężenie prądu w czasie rozruchu silnika elektrycznego może być 4-8 razy większe niż jego natężenie znamionowe, nie jest to nic nadzwyczajnego, że stopiło styki. Powstający łuk elektryczny potęguje to zjawisko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...