Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zachowanie hamulców po przeglądzie.


radziuxd

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem 30.09 na przeglądzie i pierwszy raz od 4 lat wjechałem na rolki, bo poprzedni majstrowie wmówili mi, że Quattro to nie wolno. Tym razem trafiłem na gościa co wiedział, że napęd nie jest na stałe (wstyd się przyznać, ja też nie do końca wiedziałem) i można wjechać. Wjechałem na rolki, przód hamował normalnie > rolki w ruch > pedał w podłogę > auto zeskoczyło i okej. Przyszła pora na tył... pedał robił się twardy w połowie tak jak zawsze, ale po chwili oporu wpadał do końca i rolki kręciły się dalej, a samochód stał, nie mam pojęcia czy to normalne. Powtarzałem to chyba 2-3 razy i gość powiedział, że wszystko wyszło dobrze na pomiarze.

Do sedna - od tamtej pory pojawił się problem, że siła hamowania nie jest równa, czasem hamuje normalnie, a czasami mija sekunda i pedał powolutku wpada mi coraz niżej i czuję jak ABS bardzo, ale to bardzo delikatnie "skrobie" mi w nogę. Uczucie jest tragiczne, jakbym miał zaraz stracić hamulce. Jako, że jestem po przeglądzie no to przewody są okej, zaciski też nie tak dawno były sprawdzane, bo jeden był regenerowany. Tarcze, klocki również jeszcze świeże. 
Czy to pompa? Może to w ogóle mieć związek z tym hamowaniem na przeglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lukmechanik napisał:

jesli pedal hamulca wpada to bardziej zapowietrzony uklad hamulcowy. 

i co ? wziął i sie sam zapowietrzył ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2020 o 08:48, radziuxd napisał:

Byłem 30.09 na przeglądzie i pierwszy raz od 4 lat wjechałem na rolki, bo poprzedni majstrowie wmówili mi, że Quattro to nie wolno. Tym razem trafiłem na gościa co wiedział, że napęd nie jest na stałe (wstyd się przyznać, ja też nie do końca wiedziałem) i można wjechać. Wjechałem na rolki, przód hamował normalnie > rolki w ruch > pedał w podłogę > auto zeskoczyło i okej. Przyszła pora na tył... pedał robił się twardy w połowie tak jak zawsze, ale po chwili oporu wpadał do końca i rolki kręciły się dalej, a samochód stał, nie mam pojęcia czy to normalne. Powtarzałem to chyba 2-3 razy i gość powiedział, że wszystko wyszło dobrze na pomiarze.

Do sedna - od tamtej pory pojawił się problem, że siła hamowania nie jest równa, czasem hamuje normalnie, a czasami mija sekunda i pedał powolutku wpada mi coraz niżej i czuję jak ABS bardzo, ale to bardzo delikatnie "skrobie" mi w nogę. Uczucie jest tragiczne, jakbym miał zaraz stracić hamulce. Jako, że jestem po przeglądzie no to przewody są okej, zaciski też nie tak dawno były sprawdzane, bo jeden był regenerowany. Tarcze, klocki również jeszcze świeże. 
Czy to pompa? Może to w ogóle mieć związek z tym hamowaniem na przeglądzie?

sprawdz dokłądnie wszystkie przewody

ubywa płynu ? kiedy był wymieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody podciśnienia oraz ezektor wraz z zaworami zwrotnymi czy nie ma tam żadnych pęknięć i czy nic w tych okolicach nie syczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, galabaku napisał:

Sprawdź przewody podciśnienia oraz ezektor wraz z zaworami zwrotnymi czy nie ma tam żadnych pęknięć i czy nic w tych okolicach nie syczy. 

a czy w wtedy pedal hamulca nie bedzie twardy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dev napisał:

i co ? wziął i sie sam zapowietrzył ?

nie mowie ze sam sie zapowietrzyl ale jesli byly robione zaciski moze byc jeszcze powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, lukmechanik napisał:

a czy w wtedy pedal hamulca nie bedzie twardy? 

Nie wiem. Gdy mi rozwalił się ezektor (pękł) to miałem podobne objawy do @radziuxd 

Twardy byłby raczej gdyby poszedł wzmacniacz siły hamowania. Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić tamtych okolic bo to tylko chwila ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem odpowiedzi, już robię update. 

Znalazłem przez Google jakiś temat na naszym forum, gdzie użytkownik wyjął przekaźnik 373 od pompy ABS. U mnie również to rozwiązało problem, ale później temat się urywa i ja też nie wiem co dalej. Jeżdżę bez ABSu, ale problem nie występuje. Światła nie mrugają, pedał twardy. 

IMG_20201111_131531.thumb.jpg.2dd2db4c2d94acda785017b9cd53224f.jpg

Edytowane przez radziuxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...