Jump to content

Słabo działa wspomaganie


Recommended Posts

Witam. Po zakupie samochodu okazało się że maglownica cieknie. Wymieniłem maglownice od B5 ale prawdopodobnie innej firmy. Okazało się że pompa wspomagania też jest nieszczelna. Wymieniłem pompę na używkę wspomagania nie było na niskich obrotach. Wymieniłem na nową za prawie 300 zł wspomaganie jest ale po rozgrzaniu płynu (płyn zielony) wspomaganie słabo chodzi. Mechanik powiedział żeby wymienić zbiorniczek i tak zrobiłem dalej bez zmian. (płyn w zbiorniczku wiruje). Mieliście tak co zrobiliście proszę o pomoc.

Link to post
Share on other sites

Pompy z zamienników mają podobno problem z wytwarzaniem ciśnienia, także albo używka dobra, albo regenerowana z dobrej firmy. A jak gazu dodasz, to wspomaganie lekko chodzi na postoju?

Link to post
Share on other sites

No to jest kilka możliwości w dalszym ciągu, albo wąż wysokiego ciśnienia już rozwarstwiony (zmniejszony przepływ płynu), albo pompa daje za małe ciśnienie (zamienniki z tego słyną, oczywiście jest to podparte opiniami innych Użytkowników), albo to i to... Zakładamy oczywiście, że maglownica 100% sprawna.

Edited by szpakuziom
Link to post
Share on other sites

Idzie prosto od pompy, do maglownicy. Ta duża nakrętka na pompie... Co do węża, to tutaj nie jest tak kolorowo, najlepiej kupić oryginalny z ASO, aby mieć pewność i spokój na lata, ale taka przyjemność kosztuje ok. 800-900zł w ASO. Najlepiej znaleźć dawcę, który jeszcze odpala i sprawdzić... Płyn polecają Oryginalny VW ok. 50zł w ASO Powiedz ogólnie, miałeś nieszczelną maglownicę, ale jak ogólnie wspomaganie działało?? Chodziło ciężko i głośno na starej maglownicy?

Edited by szpakuziom
Link to post
Share on other sites

No to może nowa maglownica coś nie tak... Skoro na starej było ok. Ktoś tam wymieniał kiedyś, ale nie zagłębiałem się w to. Regeneruj starą i przekładaj, powinno być ok :)

Link to post
Share on other sites

Jaki płyn zalałeś bo to, że zielony to żadna informacja.

Link to post
Share on other sites

ZF teoretycznie są lepsze przekładnie jak i pompy, ale może też trafić się zepsuta..

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.10.2020 o 13:59, Bpiątal napisał:

Febi syntetyczny

A co masz napisane na zbiorniczku? "Use only mineral G002000" to dlaczego zalałeś syntetyk?" Ja dureń tez zalałem :) więc głupio się pytam :)

Przyśpieszając trochę temat, Audi/VW nie produkują już tego płynu, a jako zamiennik dają syntetyczny po czym się okazuje że pompa się na nim zaciera a opiłki dostają się do przekładni i masz wszystko do roboty.

Ja tak zrobiłem, miałem dobry układ wszystko działało super i postanowiłem wymienić stary olej który miał co najmniej 5 lat, pojechałem kupiłem ory z Audi i się zaczęło. Chcesz żeby Ci to działało to stosuj olej zgodny z zaleceniem na zbiorniczku, nie bez powodu jest to wyryte wielkimi literami, zalej Febi 6162 (mineralny, biała butelka) lepszym wyborem jest LHM Plus od Citroena i powinno działać, chyba że układ już jest uszkodzony i już masz pozamiatane. Ja swój układ przepłukałem febi a docelowo zalałem citroenem. 

Edited by mily
Link to post
Share on other sites

Witam regeneruje pompy wspomagania . Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.10.2020 o 15:50, mily napisał:

A co masz napisane na zbiorniczku? "Use only mineral G002000" to dlaczego zalałeś syntetyk?" Ja dureń tez zalałem :) więc głupio się pytam :)

Przyśpieszając trochę temat, Audi/VW nie produkują już tego płynu, a jako zamiennik dają syntetyczny po czym się okazuje że pompa się na nim zaciera a opiłki dostają się do przekładni i masz wszystko do roboty.

Ja tak zrobiłem, miałem dobry układ wszystko działało super i postanowiłem wymienić stary olej który miał co najmniej 5 lat, pojechałem kupiłem ory z Audi i się zaczęło. Chcesz żeby Ci to działało to stosuj olej zgodny z zaleceniem na zbiorniczku, nie bez powodu jest to wyryte wielkimi literami, zalej Febi 6162 (mineralny, biała butelka) lepszym wyborem jest LHM Plus od Citroena i powinno działać, chyba że układ już jest uszkodzony i już masz pozamiatane. Ja swój układ przepłukałem febi a docelowo zalałem citroenem. 

Witam nawet nie zwróciłem uwagi na zbiorniczek w zimie zaczęła wyć pompa więc szybko poleciałem na cpn i kupiłem pierwszy lepszy mam nadzieję że zmiana pomoże dzięki pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...