Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stage 2 - Słabsze doładowanie


Marciol

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jakiś miesiąc temu w końcu skończyłem "projekt" Stage 2 w mojej B6, po programie wydmuchało uszczelkę i puściły śruby od turbo przy kolektorze (jedna chyba nawet urwana była) - ogarnięte, wygwintowane, śruby kontrujące, uszczelka wymieniona i w końcu moc i doładowanie były jak trzeba ciągnęła super.. pojeździłem tak może tydzień (nie katowałem aczkolwiek korzystałem z mocy) i znów zaczęło coś terkotać przy doładowaniu, okazało się że śruby od turbo znów się poluzowały - oddałem znajomemu mechanikowi, dokręcił i wkleił je.. terkotanie ucichło aczkolwiek doładowanie nie jest już takie jak wcześniej, jest słabiej..  momentami czasem bywało tak że było mocno słabiej blisko serii, ale to było czasami a teraz od dawna jest lepiej ale nadal nie jest to 100% tego co było przez tamten tydzień, jest coś pomiędzy

Jedno co zauważyłem to teraz gdy jedzie słabiej - tak jak by objawy uślizgu sprzęgła na 1 i 2 przy butowaniu, obroty lecą a auto nie bardzo na to reaguje wcześniej jak było wszystko ok tego nie było (sprzęgło jest założone z AWX komplet z dwumasą) tylko czy to możliwe żebym przez tydzień zjechał tak sprzęgło ?Powtórzę że nie katowałem auta. W ogóle czy sprzęgło może mieć na to wpływ?

Dla jasności co siedzi w aucie:

- Hybryda K03 od Geremiego (przy ogarnianiu tych srub i uszczelki była na stole i jest okej)

- Wtryski z Saaba 2.3T

- FMIC 180tka

- Sztywny Tip z nierdzewki

- DP 2.75"

- Sprzęgło z AWX komplet z dwumasą

Po programie wypluła 244KM 333Nm

Przed programem wymieniona Przepływka oraz DVka

Program robiony u Łukasza, wg logów soft jest tak jak był. Wszystkie parametry są okej - tak mi znajomy mechanik powiedział więc teoretycznie softowo jest ok czyli problem powinien być gdzieś mechanicznie pytanie gdzie.. kogo nie pytałem nikt nie miał pomysłu.. może wy spotkaliście się z czymś podobnym ,jakieś pomysły ? Osobiście jedynie te sprzęgło mi przychodzi do głowy jak wspomniałem wyżej ale czy to może być powód?

 

Logi z teraz :

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

Tutaj logi po programie oraz po ogarnięciu uszczelki i srub przy turbo - Wtedy było super

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez Marciol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Po logach nie widać, że coś jest nie tak. 

I w tym jest problem.. Realnie czuć, tak jak pisałem możę tydzień ciągło tak jak trzeba więc raczej przez tydzień bym się nie przyzwyczaił do mocy.. kumpel z którym robiłem logi też widzi różnicę więc raczej to nie kwestia przyzwyczajenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Te wzrosty obrotów no to nie ma specjalnie opcji jak ślizgające się sprzęgło. Może się dobrze nie dotarło, a może przy wymianie poszło za dużo smaru w okolice i coś prysnęło w układ i takie są efekty.

2. Masz dołożony jakiś wskaźnik doładowania? Jak masz to nie powinno być problemu z obserwacją doładowania w momentach w których według ciebie auto za słabo idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Emejcz napisał:

1. Te wzrosty obrotów no to nie ma specjalnie opcji jak ślizgające się sprzęgło. Może się dobrze nie dotarło, a może przy wymianie poszło za dużo smaru w okolice i coś prysnęło w układ i takie są efekty.

2. Masz dołożony jakiś wskaźnik doładowania? Jak masz to nie powinno być problemu z obserwacją doładowania w momentach w których według ciebie auto za słabo idzie.

1. Te sprzęgło było zakładane rok temu przy okazji remontu, z myślą właśnie o przyszłych modach, wiec raczej miało już czas przez rok, nawet rok z hakiem na dotarcie się więc to odpada. Tylko też przy wzostach obrotów również trakcji nie ma więc równie dobrze obroty mogą lecieć z braku trakcji chyba i ciężko wywnioskować na 100% , teraz leje to zupełnie bez sensu byłoby to sprawdzać, ale jak bedzie sucho mogę nagrać zegary.

 

2. Właśnie nie mam i trochę średnio mi się to widzi ten wskaźnik.. według mnie słabo to wygląda na słupku chyba że jest jakieś lepsze miejsce na taki wskaźnik (nawiewów również nie chcę się pozbywać) 

Edit: Chyba że jest możliwość podpiąć taki wskaźnik zewnętrznie tak aby sprawdzić w danym momencie i odpiąć co by nie trzeba było deski kroić

Edit2: Generalnie rozchodzi się jak by był słabszy moment, takie mam wrażenie zarówno ja jak i kumpel z którym loguję

Edytowane przez Marciol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najpierw weź sprawdź tą trakcję. W ośce taka moc to lipa. Jak miałem w b5 200KM to w ośce jak było zimno to na standardowych oponach nawet potrafił zrywać trakcje na trójce. 

Najłatwiej sprawdzisz sprzęgło jak dasz przy 4 tys.obrotow na czwórce i buta. Wtedy lubi się ślizgać. 

Według mnie w autach po chipie i szczególnie na nieseryjnych turbinach taki wskaźnik doładowania to taki must have, więc pomysł o tym. 

Możesz tymczasowo pociągnąć przewód do kabiny z jakimś manometrem, ale nie sądzę aby było to dla ciebie wygodne. 

 

Nie koniecznie trzeba ciąć. Ja zrobiłem bez cięcia coś takiego. 

 

 

IMG_20201013_161248.jpg

 

Przy takim doładowaniu i w sumie przeładowywaniu jak w logach to nie miałbyś słabszego momentu od turba. 

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Emejcz napisał:

To najpierw weź sprawdź tą trakcję. W ośce taka moc to lipa. Jak miałem w b5 200KM to w ośce jak było zimno to na standardowych oponach nawet potrafił zrywać trakcje na trójce. 

Najłatwiej sprawdzisz sprzęgło jak dasz przy 4 tys.obrotow na czwórce i buta. Wtedy lubi się ślizgać. 

Według mnie w autach po chipie i szczególnie na nieseryjnych turbinach taki wskaźnik doładowania to taki must have, więc pomysł o tym. 

Możesz tymczasowo pociągnąć przewód do kabiny z jakimś manometrem, ale nie sądzę aby było to dla ciebie wygodne. 

 

Nie koniecznie trzeba ciąć. Ja zrobiłem bez cięcia coś takiego. 

 

 

IMG_20201013_161248.jpg

 

Przy takim doładowaniu i w sumie przeładowywaniu jak w logach to nie miałbyś słabszego momentu od turba. 

Trakcja to nie problem, liczyłem się z tym że jej nie będzie, chociaż z tego co pamiętam to jak było wszystko git to na suchym tak strasznie zle z ta trakcja nie było ku mojemu zdziwieniu a teraz gorzej z trakcja.

Ale trakcje ja mogę zrozumieć lecz problem z tym momentem, to mnie najbardziej zniechęca do wciskania gazu, wcześniej to nie chciałem zdejmować nogi z gazu jak ciągła. 

Mogę sprawdzić 

 

No od biedy w ostateczności pomyślę o takim wskaźniku ,trochę widoczność ograniczać będzie ale skoro mus to mus, choć w tym miejscu mam uchwyt na telefon do szyby.

 

 

Edytowane przez Marciol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już lepiej pomyśl o vfiz. Więcej kasy, ale większe możliwości i zawsze odsprzedaż. Bardzo się przydaje. Co do trakcji to na suchym w ośce nie ma tragedii. Przy tych pogodach to może koła się ślizgają i dlatego wydaje ci się sprzęgło. U mnie jeszcze seryjne i daje radę, więc awx to jeszcze daleko z możliwościami. Setup mam bardzo podobny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wskaźnika to jeszcze będę myśleć.

Tzn o tych obrotach to piszę w odniesieniu do suchej nawierzchni, jak w końcu taka się trafi to sprawdze raz jeszcze  i może nagram zegary

Ale już mniejsza z trakcją, kwestia tego słabszego momentu.. jeszcze ewentualnie mogę znajomemu mechanikowi dać żeby jeszcze raz zdjął turbo i luknął przy kolektorze bo skoro tam były problemy to jedynie tam szukać skoro nic innego nie przychodzi na myśl.. 

Chyba że ktoś z was miał taką sytuacje.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na szybko to chyba najprościej wpiąć elm za 20 PLN i na telefonie masz doładowanie pokazane na np. Torgue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Marciol napisał:

Ale już mniejsza z trakcją, kwestia tego słabszego momentu.. jeszcze ewentualnie mogę znajomemu mechanikowi dać żeby jeszcze raz zdjął turbo i luknął przy kolektorze bo skoro tam były problemy to jedynie tam szukać skoro nic innego nie przychodzi na myśl.. 

Chyba że ktoś z was miał taką sytuacje.. 

Sprawdz plaszczyzny w miejscu laczenia kolektora z turbo, jak krzywo to splanowac.

Dac nowa uszczelke i przedewszystkim nowe sruby z podkladami z ASO (ok. 100zl za komplet), bo pewnie masz wkrecone na zwykle ze sklepu i one nie sa odporne na temp tam panujace - wydluzaja sie, co powoduje nieszczelnosci.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bartoszzz napisał:

Sprawdz plaszczyzny w miejscu laczenia kolektora z turbo, jak krzywo to splanowac.

Dac nowa uszczelke i przedewszystkim nowe sruby z podkladami z ASO (ok. 100zl za komplet), bo pewnie masz wkrecone na zwykle ze sklepu i one nie sa odporne na temp tam panujace - wydluzaja sie, co powoduje nieszczelnosci.

Na razie sprawdziłem sprzęgło i ewidentnie się ślizga 4 tyś obr na 4  pod pełnym butem nie było różnicy ale po wciśnieciu sprzęgła obroty do 6tyś podskoczył, na 3 z około 3,4 tyś pełen but i obroty leciał ale reakcja na kołach słabawa. 

W sumie trochę mnie dziwi zaistniała sytuacja gdyż podobno komplet z AWX powinien wytrzymywać takie moce.. ale jestem już umówiony na obicie kevlarem i zobaczy się

 

Ale dzięki za sugestie.. jeśli nic się nie zmieni to będzie plan B ,z tego co wiem mechanik zakłądał mi kontrujące ale i te się luzowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci rosną obroty przy zmianie biegu to może być czujnik sprzęgła uwalony. 

 

Z tym sprzęgłem AWX według mnie trochę na siłę szukasz. Jeżeli go ostro nie paliłeś i wszystko było zamontowane poprawnie to nie chce mi się wierzyć aby nie dawało rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Emejcz napisał:

Jak Ci rosną obroty przy zmianie biegu to może być czujnik sprzęgła uwalony. 

 

Z tym sprzęgłem AWX według mnie trochę na siłę szukasz. Jeżeli go ostro nie paliłeś i wszystko było zamontowane poprawnie to nie chce mi się wierzyć aby nie dawało rady. 

Nie jest to też zawsze.. po normalnej jeździe po mieście zachowuje się normalnie.

Ostro hmm.. ten tydzień co było dobrze korzystałem z tego co mam ale to też nie było katowanie, po prostu bardzo ciężka noga niemalżę za każdym ruszeniem.

Czujnik sprzęgła z tego co kojarzę to grosze ? Przy okazji też mogę zlecić wymianę chociażby w ciemno.. Po ile one są? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marciol napisał:

Nie jest to też zawsze.. po normalnej jeździe po mieście zachowuje się normalnie.

Ostro hmm.. ten tydzień co było dobrze korzystałem z tego co mam ale to też nie było katowanie, po prostu bardzo ciężka noga niemalżę za każdym ruszeniem.

Czujnik sprzęgła z tego co kojarzę to grosze ? Przy okazji też mogę zlecić wymianę chociażby w ciemno.. Po ile one są? 

Oryginalne kosztują 40-70zł, więc grosze. 

Tylko musisz sprawdzić jaki masz. 

 

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Emejcz napisał:

Oryginalne kosztują 40-70zł, więc grosze. 

Tylko musisz sprawdzić jaki masz. 

 

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

W takim razie wiele to nie zmieni więc moge w ciemno również wymienić 

Mam nadzieje że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Emejcz napisał:

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

Tak w ogóle.. dlaczego trzebaby zrzucać skrzynię w takim wypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprzęgła. Ale awx na miękko to powinien ogarnąć. Rozumiem jakbyś na każdych światłach strzelał, ale z rolki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marciol napisał:

Tak w ogóle.. dlaczego trzebaby zrzucać skrzynię w takim wypadku ?

Dlatego, że jeżeli rzeczywiście ślizga się sprzęgło, to trzeba zobaczyć dlaczego, a do tego potrzebne jest zrzucenie skrzyni.

O ILE rzeczywiście skutecznie diagnozujesz i to sprzęgło ci się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, grubcio1980 napisał:

Do sprzęgła. Ale awx na miękko to powinien ogarnąć. Rozumiem jakbyś na każdych światłach strzelał, ale z rolki ?

Postrzelałem sobie przez ten tydzień gdy było wszystko ok to pare razy się zdarzyło, ale poza tym to raczej normalnie.

4 godziny temu, Emejcz napisał:

Dlatego, że jeżeli rzeczywiście ślizga się sprzęgło, to trzeba zobaczyć dlaczego, a do tego potrzebne jest zrzucenie skrzyni.

O ILE rzeczywiście skutecznie diagnozujesz i to sprzęgło ci się ślizga.

No tak jak mówię obroty rzędu 4 tyś na czwórce, sprzęgło w podłoge i obroty podskakują do 6tyś na chwile, później również na czwórce gdzieś 3 tyś ,wciskam gaz w podłogę i kręcić kręci ale nie widać reakcji na kołach aby faktycznie przyspieszał, tak jak by się gubił pare sekund i dopiero chwile później tak jak by "zaskoczył" i przyspiesza ,trudno mi wytłumaczyć ale coś w tym stylu.

Zapomniałem to nagrać ale chyba najlepiej tak to zobrazuje

Edytowane przez Marciol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...