Jump to content

Stage 2 - Słabsze doładowanie


Marciol
 Share

Recommended Posts

Cześć

Jakiś miesiąc temu w końcu skończyłem "projekt" Stage 2 w mojej B6, po programie wydmuchało uszczelkę i puściły śruby od turbo przy kolektorze (jedna chyba nawet urwana była) - ogarnięte, wygwintowane, śruby kontrujące, uszczelka wymieniona i w końcu moc i doładowanie były jak trzeba ciągnęła super.. pojeździłem tak może tydzień (nie katowałem aczkolwiek korzystałem z mocy) i znów zaczęło coś terkotać przy doładowaniu, okazało się że śruby od turbo znów się poluzowały - oddałem znajomemu mechanikowi, dokręcił i wkleił je.. terkotanie ucichło aczkolwiek doładowanie nie jest już takie jak wcześniej, jest słabiej..  momentami czasem bywało tak że było mocno słabiej blisko serii, ale to było czasami a teraz od dawna jest lepiej ale nadal nie jest to 100% tego co było przez tamten tydzień, jest coś pomiędzy

Jedno co zauważyłem to teraz gdy jedzie słabiej - tak jak by objawy uślizgu sprzęgła na 1 i 2 przy butowaniu, obroty lecą a auto nie bardzo na to reaguje wcześniej jak było wszystko ok tego nie było (sprzęgło jest założone z AWX komplet z dwumasą) tylko czy to możliwe żebym przez tydzień zjechał tak sprzęgło ?Powtórzę że nie katowałem auta. W ogóle czy sprzęgło może mieć na to wpływ?

Dla jasności co siedzi w aucie:

- Hybryda K03 od Geremiego (przy ogarnianiu tych srub i uszczelki była na stole i jest okej)

- Wtryski z Saaba 2.3T

- FMIC 180tka

- Sztywny Tip z nierdzewki

- DP 2.75"

- Sprzęgło z AWX komplet z dwumasą

Po programie wypluła 244KM 333Nm

Przed programem wymieniona Przepływka oraz DVka

Program robiony u Łukasza, wg logów soft jest tak jak był. Wszystkie parametry są okej - tak mi znajomy mechanik powiedział więc teoretycznie softowo jest ok czyli problem powinien być gdzieś mechanicznie pytanie gdzie.. kogo nie pytałem nikt nie miał pomysłu.. może wy spotkaliście się z czymś podobnym ,jakieś pomysły ? Osobiście jedynie te sprzęgło mi przychodzi do głowy jak wspomniałem wyżej ale czy to może być powód?

 

Logi z teraz :

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

Tutaj logi po programie oraz po ogarnięciu uszczelki i srub przy turbo - Wtedy było super

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

Po logach nie widać, że coś jest nie tak. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, przem8 napisał:

Po logach nie widać, że coś jest nie tak. 

I w tym jest problem.. Realnie czuć, tak jak pisałem możę tydzień ciągło tak jak trzeba więc raczej przez tydzień bym się nie przyzwyczaił do mocy.. kumpel z którym robiłem logi też widzi różnicę więc raczej to nie kwestia przyzwyczajenia

Link to comment
Share on other sites

1. Te wzrosty obrotów no to nie ma specjalnie opcji jak ślizgające się sprzęgło. Może się dobrze nie dotarło, a może przy wymianie poszło za dużo smaru w okolice i coś prysnęło w układ i takie są efekty.

2. Masz dołożony jakiś wskaźnik doładowania? Jak masz to nie powinno być problemu z obserwacją doładowania w momentach w których według ciebie auto za słabo idzie.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Emejcz napisał:

1. Te wzrosty obrotów no to nie ma specjalnie opcji jak ślizgające się sprzęgło. Może się dobrze nie dotarło, a może przy wymianie poszło za dużo smaru w okolice i coś prysnęło w układ i takie są efekty.

2. Masz dołożony jakiś wskaźnik doładowania? Jak masz to nie powinno być problemu z obserwacją doładowania w momentach w których według ciebie auto za słabo idzie.

1. Te sprzęgło było zakładane rok temu przy okazji remontu, z myślą właśnie o przyszłych modach, wiec raczej miało już czas przez rok, nawet rok z hakiem na dotarcie się więc to odpada. Tylko też przy wzostach obrotów również trakcji nie ma więc równie dobrze obroty mogą lecieć z braku trakcji chyba i ciężko wywnioskować na 100% , teraz leje to zupełnie bez sensu byłoby to sprawdzać, ale jak bedzie sucho mogę nagrać zegary.

 

2. Właśnie nie mam i trochę średnio mi się to widzi ten wskaźnik.. według mnie słabo to wygląda na słupku chyba że jest jakieś lepsze miejsce na taki wskaźnik (nawiewów również nie chcę się pozbywać) 

Edit: Chyba że jest możliwość podpiąć taki wskaźnik zewnętrznie tak aby sprawdzić w danym momencie i odpiąć co by nie trzeba było deski kroić

Edit2: Generalnie rozchodzi się jak by był słabszy moment, takie mam wrażenie zarówno ja jak i kumpel z którym loguję

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

To najpierw weź sprawdź tą trakcję. W ośce taka moc to lipa. Jak miałem w b5 200KM to w ośce jak było zimno to na standardowych oponach nawet potrafił zrywać trakcje na trójce. 

Najłatwiej sprawdzisz sprzęgło jak dasz przy 4 tys.obrotow na czwórce i buta. Wtedy lubi się ślizgać. 

Według mnie w autach po chipie i szczególnie na nieseryjnych turbinach taki wskaźnik doładowania to taki must have, więc pomysł o tym. 

Możesz tymczasowo pociągnąć przewód do kabiny z jakimś manometrem, ale nie sądzę aby było to dla ciebie wygodne. 

 

Nie koniecznie trzeba ciąć. Ja zrobiłem bez cięcia coś takiego. 

 

 

IMG_20201013_161248.jpg

 

Przy takim doładowaniu i w sumie przeładowywaniu jak w logach to nie miałbyś słabszego momentu od turba. 

Edited by Emejcz
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Emejcz napisał:

To najpierw weź sprawdź tą trakcję. W ośce taka moc to lipa. Jak miałem w b5 200KM to w ośce jak było zimno to na standardowych oponach nawet potrafił zrywać trakcje na trójce. 

Najłatwiej sprawdzisz sprzęgło jak dasz przy 4 tys.obrotow na czwórce i buta. Wtedy lubi się ślizgać. 

Według mnie w autach po chipie i szczególnie na nieseryjnych turbinach taki wskaźnik doładowania to taki must have, więc pomysł o tym. 

Możesz tymczasowo pociągnąć przewód do kabiny z jakimś manometrem, ale nie sądzę aby było to dla ciebie wygodne. 

 

Nie koniecznie trzeba ciąć. Ja zrobiłem bez cięcia coś takiego. 

 

 

IMG_20201013_161248.jpg

 

Przy takim doładowaniu i w sumie przeładowywaniu jak w logach to nie miałbyś słabszego momentu od turba. 

Trakcja to nie problem, liczyłem się z tym że jej nie będzie, chociaż z tego co pamiętam to jak było wszystko git to na suchym tak strasznie zle z ta trakcja nie było ku mojemu zdziwieniu a teraz gorzej z trakcja.

Ale trakcje ja mogę zrozumieć lecz problem z tym momentem, to mnie najbardziej zniechęca do wciskania gazu, wcześniej to nie chciałem zdejmować nogi z gazu jak ciągła. 

Mogę sprawdzić 

 

No od biedy w ostateczności pomyślę o takim wskaźniku ,trochę widoczność ograniczać będzie ale skoro mus to mus, choć w tym miejscu mam uchwyt na telefon do szyby.

 

 

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

To już lepiej pomyśl o vfiz. Więcej kasy, ale większe możliwości i zawsze odsprzedaż. Bardzo się przydaje. Co do trakcji to na suchym w ośce nie ma tragedii. Przy tych pogodach to może koła się ślizgają i dlatego wydaje ci się sprzęgło. U mnie jeszcze seryjne i daje radę, więc awx to jeszcze daleko z możliwościami. Setup mam bardzo podobny 

Link to comment
Share on other sites

Co do wskaźnika to jeszcze będę myśleć.

Tzn o tych obrotach to piszę w odniesieniu do suchej nawierzchni, jak w końcu taka się trafi to sprawdze raz jeszcze  i może nagram zegary

Ale już mniejsza z trakcją, kwestia tego słabszego momentu.. jeszcze ewentualnie mogę znajomemu mechanikowi dać żeby jeszcze raz zdjął turbo i luknął przy kolektorze bo skoro tam były problemy to jedynie tam szukać skoro nic innego nie przychodzi na myśl.. 

Chyba że ktoś z was miał taką sytuacje.. 

Link to comment
Share on other sites

Jak na szybko to chyba najprościej wpiąć elm za 20 PLN i na telefonie masz doładowanie pokazane na np. Torgue

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Marciol napisał:

Ale już mniejsza z trakcją, kwestia tego słabszego momentu.. jeszcze ewentualnie mogę znajomemu mechanikowi dać żeby jeszcze raz zdjął turbo i luknął przy kolektorze bo skoro tam były problemy to jedynie tam szukać skoro nic innego nie przychodzi na myśl.. 

Chyba że ktoś z was miał taką sytuacje.. 

Sprawdz plaszczyzny w miejscu laczenia kolektora z turbo, jak krzywo to splanowac.

Dac nowa uszczelke i przedewszystkim nowe sruby z podkladami z ASO (ok. 100zl za komplet), bo pewnie masz wkrecone na zwykle ze sklepu i one nie sa odporne na temp tam panujace - wydluzaja sie, co powoduje nieszczelnosci.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Bartoszzz napisał:

Sprawdz plaszczyzny w miejscu laczenia kolektora z turbo, jak krzywo to splanowac.

Dac nowa uszczelke i przedewszystkim nowe sruby z podkladami z ASO (ok. 100zl za komplet), bo pewnie masz wkrecone na zwykle ze sklepu i one nie sa odporne na temp tam panujace - wydluzaja sie, co powoduje nieszczelnosci.

Na razie sprawdziłem sprzęgło i ewidentnie się ślizga 4 tyś obr na 4  pod pełnym butem nie było różnicy ale po wciśnieciu sprzęgła obroty do 6tyś podskoczył, na 3 z około 3,4 tyś pełen but i obroty leciał ale reakcja na kołach słabawa. 

W sumie trochę mnie dziwi zaistniała sytuacja gdyż podobno komplet z AWX powinien wytrzymywać takie moce.. ale jestem już umówiony na obicie kevlarem i zobaczy się

 

Ale dzięki za sugestie.. jeśli nic się nie zmieni to będzie plan B ,z tego co wiem mechanik zakłądał mi kontrujące ale i te się luzowały.

Link to comment
Share on other sites

Jak Ci rosną obroty przy zmianie biegu to może być czujnik sprzęgła uwalony. 

 

Z tym sprzęgłem AWX według mnie trochę na siłę szukasz. Jeżeli go ostro nie paliłeś i wszystko było zamontowane poprawnie to nie chce mi się wierzyć aby nie dawało rady. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Emejcz napisał:

Jak Ci rosną obroty przy zmianie biegu to może być czujnik sprzęgła uwalony. 

 

Z tym sprzęgłem AWX według mnie trochę na siłę szukasz. Jeżeli go ostro nie paliłeś i wszystko było zamontowane poprawnie to nie chce mi się wierzyć aby nie dawało rady. 

Nie jest to też zawsze.. po normalnej jeździe po mieście zachowuje się normalnie.

Ostro hmm.. ten tydzień co było dobrze korzystałem z tego co mam ale to też nie było katowanie, po prostu bardzo ciężka noga niemalżę za każdym ruszeniem.

Czujnik sprzęgła z tego co kojarzę to grosze ? Przy okazji też mogę zlecić wymianę chociażby w ciemno.. Po ile one są? 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Marciol napisał:

Nie jest to też zawsze.. po normalnej jeździe po mieście zachowuje się normalnie.

Ostro hmm.. ten tydzień co było dobrze korzystałem z tego co mam ale to też nie było katowanie, po prostu bardzo ciężka noga niemalżę za każdym ruszeniem.

Czujnik sprzęgła z tego co kojarzę to grosze ? Przy okazji też mogę zlecić wymianę chociażby w ciemno.. Po ile one są? 

Oryginalne kosztują 40-70zł, więc grosze. 

Tylko musisz sprawdzić jaki masz. 

 

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Emejcz napisał:

Oryginalne kosztują 40-70zł, więc grosze. 

Tylko musisz sprawdzić jaki masz. 

 

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

W takim razie wiele to nie zmieni więc moge w ciemno również wymienić 

Mam nadzieje że nie.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Emejcz napisał:

Jak to nic nie zmieni to tak czy inaczej pewnie się skończy na zrzucaniu skrzyni. 

Tak w ogóle.. dlaczego trzebaby zrzucać skrzynię w takim wypadku ?

Link to comment
Share on other sites

Do sprzęgła. Ale awx na miękko to powinien ogarnąć. Rozumiem jakbyś na każdych światłach strzelał, ale z rolki 🤔

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Marciol napisał:

Tak w ogóle.. dlaczego trzebaby zrzucać skrzynię w takim wypadku ?

Dlatego, że jeżeli rzeczywiście ślizga się sprzęgło, to trzeba zobaczyć dlaczego, a do tego potrzebne jest zrzucenie skrzyni.

O ILE rzeczywiście skutecznie diagnozujesz i to sprzęgło ci się ślizga.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, grubcio1980 napisał:

Do sprzęgła. Ale awx na miękko to powinien ogarnąć. Rozumiem jakbyś na każdych światłach strzelał, ale z rolki 🤔

Postrzelałem sobie przez ten tydzień gdy było wszystko ok to pare razy się zdarzyło, ale poza tym to raczej normalnie.

4 godziny temu, Emejcz napisał:

Dlatego, że jeżeli rzeczywiście ślizga się sprzęgło, to trzeba zobaczyć dlaczego, a do tego potrzebne jest zrzucenie skrzyni.

O ILE rzeczywiście skutecznie diagnozujesz i to sprzęgło ci się ślizga.

No tak jak mówię obroty rzędu 4 tyś na czwórce, sprzęgło w podłoge i obroty podskakują do 6tyś na chwile, później również na czwórce gdzieś 3 tyś ,wciskam gaz w podłogę i kręcić kręci ale nie widać reakcji na kołach aby faktycznie przyspieszał, tak jak by się gubił pare sekund i dopiero chwile później tak jak by "zaskoczył" i przyspiesza ,trudno mi wytłumaczyć ale coś w tym stylu.

Zapomniałem to nagrać ale chyba najlepiej tak to zobrazuje

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

Nie ma co filozofowac tylko skrzynia do zrzucenia. Ewidentny objaw ślizgającego się sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Marciol napisał:

No tak jak mówię obroty rzędu 4 tyś na czwórce, sprzęgło w podłoge i obroty podskakują do 6tyś na chwile, później również na czwórce gdzieś 3 tyś ,wciskam gaz w podłogę i kręcić kręci ale nie widać reakcji na kołach aby faktycznie przyspieszał, tak jak by się gubił pare sekund i dopiero chwile później tak jak by "zaskoczył" i przyspiesza ,trudno mi wytłumaczyć ale coś w tym stylu.

nie widze tu objawow slizgajacego sprzegla ... 

przypadek nr.1 po co wciskasz sprzeglo w podloge???? jak wcisniesz sprzeglo i gaz na raz to wiadomo ze pojda do gory ? ..

 

Przypadek 2. Moze po prostu trzeba poczekac az turbo wstanie ? .... 

 

Slizganie sprzegla to tylko i wylacznie jeden przypadek! >>>> gdy nie trzymasz w ogole nogi na pedale sprzegla i gdy wcisniesz gaz i obroty na obrotomierzu idą w góre a predkosciomierz stoi wryty.... 

Edited by soul87
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, soul87 napisał:

nie widze tu objawow slizgajacego sprzegla ... 

przypadek nr.1 po co wciskasz sprzeglo w podloge???? jak wcisniesz sprzeglo i gaz na raz to wiadomo ze pojda do gory ? ..

 

Przypadek 2. Moze po prostu trzeba poczekac az turbo wstanie ? .... 

 

Slizganie sprzegla to tylko i wylacznie jeden przypadek! >>>> gdy nie trzymasz w ogole nogi na pedale sprzegla i gdy wcisniesz gaz i obroty na obrotomierzu idą w góre a predkosciomierz stoi wryty.... 

Nie napisałęm że wciskam sprzęgło i gaz naraz... Samo sprzęgło bez gazu, wtedy chyba powinny spadać a nie wzrastać?

Przy tych obrotach gdy było wszystko okej już spokojnie ciągło do przodu, ciężko mi to przekazać pisząc ale jestem pewien że to nie kwestia poczekania aż wstanie turbo.

O i dokłądnie tak jak napisałeś w ostatnim zdaniu.. to chciałem powiedzieć przy Przypadku nr 2, co ciekawsze nie jest to notoryczne, niedawno byłem się przejechać aby to nagrać i ile razy nie próbowałem to nic takiego nie wystąpiło (próbowałem na 3 i 4)

Gdy już kumpel telefon schował i byłem na 5 to właśnie te zjawisko które opisałeś wystąpiło.

 

Nie znam się jakoś specjalnie na mechanice ale wracając do przypadku nr 1 to chyba to nie jest normalne? Inaczej.. jadąc poprostu agresywniej i zmieniając biegi na wyższych partiach obrotowych (włączając się na ekspres) z 3 na 4 z 4 na 5 za każdym razem obroty podskakują

Zaraz edytuję post i dorzucę filmik 

Tu chcialem wywolac ten drugi przypadek odpuszczając gaz ale pod koniec zmieniam bieg i jest ten podskok (0 gazu noga na podłodze)

 

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

A nie masz czasem ustawionej skrzyni na automat? Miałem tak w b5. Wciskasz sprzęgło i obroty podskakują. Niby żeby utrzymać obroty podczas ostrzejszej jazdy 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, grubcio1980 napisał:

A nie masz czasem ustawionej skrzyni na automat? Miałem tak w b5. Wciskasz sprzęgło i obroty podskakują. Niby żeby utrzymać obroty podczas ostrzejszej jazdy 

Generalnie to jest manual, manual można ustawić na "Automat" ?  Czy po prostu pomyślałeś że ogólnie mam automat ?  Mimo wszystko nie mam pojęcia.

Powiem Ci że tak jak już wspomniałem wcześniej w normalnej jeździe po mieście po wciśnięciu sprzęgła tak się nie dzieje, wszystko normalnie.

Link to comment
Share on other sites

Te podbijanie obrotów to może być oznaką padniętego czujnika pedału sprzęgła 

Link to comment
Share on other sites

Tak w formie informacyjnej: 

 

Kwestia ślizgu sprzęgła się wyjaśniła.. poprzedni [email protected]#^$#rz mechanik wsadził mi seryjne sprzęgło... 

Sprawa momentu jeszcze walczę.. 

Link to comment
Share on other sites

Ale cały komplet z dwumasem seria? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.10.2020 o 15:29, Emejcz napisał:

Ale cały komplet z dwumasem seria? 

Tak, Teraz dwumas został a sprzęgło w końcu jest takie jak być powinno AWX i okej ten temat mogę uznać za ogarnięty..

Ale z butem nic się nie zmieniło.. Nie wiem czy gdyby była gdzieś jakaś mikro-nieszczelność to wyszłoby to na logach ? Bo mój jedyny pomysł to gdzieś jakaś mikro-nieszczelność przez co nie jest jak być powinno.. 

Edited by Marciol
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...