Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiana radia na nie-ori. Problem


altruistic

Rekomendowane odpowiedzi

@Muskel1 zamówiłem to lepsze w ciemno, lepiej mieć jak nie mieć możliwości :P Do środy powinno przyjść to wtedy dam znaka i poproszę o pomoc w podłączeniu tego :grin: Pozdro! :dance2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie :hi:Złączka przyszła i wygląda tak:

spacer.png

Domyślam się, że trzeba będzie przerabiać lub podłączyć wszystko na nowo pod tę złączkę :eusathink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starą możesz zostawić bo tam już zasilanie i ACC jest dobrze podpięte. Jak ją wywalisz będziesz musiał w tej tak samo kable połączyć. Jak w tej pierwszej. 

Jeżeli starą zostawisz a tą dołożysz to musisz tą brązową kostkę z nowej przejściówki wpiąć w radio, następnie do tej nowej przejściówki wpiąć  brązową kostkę oryginalnej instalacji. 

Oryginalną długą czarną płaską kostkę mini-iso wpinasz w nową czerwoną. Z tej czerwonej wychodzi jeden oddzielny niebieski kabel. To jest remote. Służy on do załączania wzmacniacza. Utnij go pare cm od czarnej kostki i dołącz tą część, która zostanie przy czerwonej kostce do kabla ACC, którego podciągnęłeś od klimy. Drugą końcówkę zaizoluj. 

Na tym konwerterze high/low przy nowej przejściówce (ta czarna puszka) masz dwa pokrętła do regulacji. Kanał lewy i prawy. Możesz tam ustawić poziom sygnału (głośność). Ustaw na początek jak najmniejszą wartość czyli max w lewo. Dopiero później doregulujesz sobie porównując z głośnością przednich głośników. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te chinche w high/low konwerter (tą czarną puszkę w nowej przejściówce. Kanał prawy i kanał lewy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1okej,zaraz się za to zabiorę. Mam jeszcze pytanie. Bo ACC jest podłączone do zacisku 15 czyli po zapłonie jest to jakieś 3/4 obrotu kluczyka. ORI radio miałem gdzieś 1/4 lub 2/4 obrotu kluczyka przy automatycznym włączeniu ale wyłączało się dopiero gdy wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki. Czy wiadomo do którego musiałbym się wpiąć żeby było tak samo jak w ori? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klimie nie ma 15. Jesteś w tej chwili wpięty w zacisk 75. Żeby podpiąć się pod 15 musiałbyś wpiąć się w zegary tak jak wcześniej pisałem. Zacisk 75 jest tak samo jak 15 po zapłonie ale dodatkowo odcina napięcie na chwile w czasie gdy rozrusznik zostaje uruchomiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączone jak należy ale niestety nie działa. Czy jest od tego osobny bezpiecznik? ? Lub może subwoofer niesprawny bo to chyba jeszczr ori 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że wzmacniacz masz uwalony. Niestety dość częsta przypadłość w tym modeli. Podkręcałeś stopniowo tymi potencjometrami w tym high/low konwerterze coraz wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podkręcałem, 0 reakcji 

 

Chyba jest nadzieja bo jak bawię się chinchami to przy wkładaniu słychać leciutkie, chwilowe "pierdzenie" tylnych głośników więc coś tam styka

Edytowane przez altruistic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, kolejno miernikiem:

1. Czy do wzmacniacza dochodzi napięcie na pin nr.23 (tam powinno być stałe 12V z aku)

2. Czy do wzmacniacza dochodzi ACC z radia na pin nr. 9

Tu masz rozpiske wzmaka:

 

20201022_174907.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 udało się :banan: po długiej walce okazało się, że nie styka jeden z pinów na kostce od wzmaka ( było wpięte a nie stykało :co: )

Wzmacniacz działa prawidłowo bo słychać różnicę jak wypinam i wpinam kostkę, z kolei nie działa głośnik suba :facepalm::lol:

Nie jest mi on jakoś zbytnio potrzebny więc chyba odpuszczę już temat. 

Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Przerabiałem to radio z 1 DIN na 2 DIN ale pojawił się problem, ponieważ nie wchodzi mi cały panel klimy do kosza - jest za szeroki. Czy muszę go wymienić na panel 2 DIN czy spróbować wcisnąć na siłę :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panele od klimy sa inne dla1 DIN i 2 DIN. 

Jak masz jakiś luźny głośnik w domu podepnij go na próbę na piny zasilające sub. Albo wzmak nie daje sygnału na sub albo sub uwalony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Muskel 1. Obserwuję Twoją wielką aktywność i  fachowość w niesieniu pomocy kolegom z forum i zwracam się do Ciebie z prośbą. Zamontowałem w moim A4 b6 które nie posiada CAN  kierownicę z B7 z multifunkkcją i nie mogę tego sterowania z kierownicy podłączyć do chińskiego radia, które obsługuje tę funkcję.Z radia wychodzą 3 kabelki KEY1, KEY2 i GND. Wiem, że w aucie bez CAN mozna to uruchomić bez żadnego sterownika. Wiem też, że nalezy GND podpiąć do masy , natomiast za cholerę nie wiem gdzie podpiąć te KEY1 i KEY2. Poruszałem tę kwestię na forum ale nikt konkretnie nie podjął tematu. Może Twoja wiedza pozwoli na rozwiązanie tego problemu. Pozrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tej kwestii nie mogę Tobie pomóc bo po prostu nie wiem gdzie się wpiąć (jeżeli w ogóle tak można bez specjalnego modułu). Sterowanie radia z kierownicy odbywa sie na podswawie różnych wartości rezystancji (w zależności, który przycisk został aktywowany). Te moduły "tłumaczą" te wartości na "komendy" w radiu. Jeżeli się mylę to proszę kolegów o poprawienie. Może kolega @ElectricShock lub kolega @pila24 mają jakieś pomysły bo są w tym dużo lepiej obeznani niż ja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rysuchom napisał:

Wiem też, że nalezy GND podpiąć do masy , natomiast za cholerę nie wiem gdzie podpiąć te KEY1 i KEY2

Wejścia key1 i key2 są do starego typu kierownicy mf z drabinką rezystorową,do kiery z b7  potrzebujesz moduł can bus kompatybilny z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rysuchom napisał:

Zamontowałem w moim A4 b6 które nie posiada CAN  kierownicę z B7 z multifunkkcją i nie mogę tego sterowania z kierownicy podłączyć do chińskiego radia, które obsługuje tę funkcję.

W temacie, który wcześniej założyłeś: https://a4-klub.pl/topic/469164-multi-funkcja-z-b7-do-b6/?do=findComment&comment=5574121 masz na pinie 1 i 11 CAN TX i CAN RX, pin 2 GND. Do tych pinów należy podłączyć tranceiver magistrali CAN. Jeśli software w radio posiada opcję dekodowania informacji dostarczonych przez magistralę CAN, to wtedy przyciski zadziałają.  Najlepiej wykorzystać oryginalny, dostarczony przez producenta moduł. Jeśli takiego nie ma to trzeba eksperymentować. Można próbować zastosować od innego odbiornika. Trzeba tylko zwrócić uwagę, że te moduły nie są wcale takie tanie. Można pokusić się o jeszcze inne rozwiązanie. 

Nie mam radio na warsztacie i nie wiem jak jest zbudowane, w związku z tym nie jestem w stanie stwierdzić jakie dokładnie będą parametry komunikacji. Wiadomo jedynie, że komunikacja będzie odbywać się w postaci komend RX, TX. Można by popróbować i użyć prostego transceivera SN65HVD230  (3,3V) lub MCP2551 (5V). Oczywiście, trzeba ustalić czy mamy do czynienia z poziomem logicznym 3,3V czy 5V i zastosować jedno z tych rozwiązań lub użyć konwertera stanów logicznych. Jeśli zadziała to zapakować to do środka, do radio po uprzedniej modyfikacji ścieżek i pozamiatane. Ale tak jak wyżej napisałem - nie znam tego odbiornika, dlatego nie wiem czy ten sposób zadziała.

 

Edytowane przez ElectricShock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...