Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile oleju pije wam 1.6 alz (jeśli pije)?


Filip2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Za około miesiąc czeka mnie kolejna wymiana oleju i chciałbym się dowiedzieć na jakim oleju jeździcie i ile wam go pije na 1000km (jeśli pije) + co ile zmieniacie ten olej.

Aktualnie jeżdżę od 2018 na castrolu titanium edge full syntetyku 5w40 i pije mi go jakoś ~100/200ml na 1000km. Wymiany co +/- 15.000/20.000km.

Jesli jest to możliwe po wymianie oleju na inny chciałbym zmniejszyć ta wartość lub ja zupełnie wyeliminować dlatego tez pytam was o rady. ?

EDIT: Dodam ze mam LPG :) 

Edytowane przez Filip2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie

możesz zastosowac płukankę, poszukaj informacji o produktach XADO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku olej to Motul X-Cess 5w40 wymiana co 10 tys. km. Co druga zmiana płukanka Liqui Moly. Pobór oleju na ten okres to około 300 400 ml. Auto służy bardziej na trasie dziennie około 100 km więc wymiana oleju dość częsta. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie

Zdecydowanie pełna zgoda co do interwału wymian oleju i nie tylko w tym silniku....

Jakby ludziska stosowali się do tych parametrów to byłoby duuużo mnie postów związanych z problemami silnikowymi.

Pełna zgoda również odnośnie tego, iż zmianą/rotowaniem olejami poboru oleju się nie uleczy o czym często wspominam odnosząc się do postów, które sygnalizują ten problem.

Inna sprawa, że jest sporo osób, które wręcz za "dyscyplinę sportu" uznają wymianę co raz to na inny olej przy kolejnych wymianach, a to nie najlepszy pomysł jest przynajmniej w mojej opinii.

Uważam,że najlepiej od początku posiadania auta wybrać jeden konkretny zgodny ze specyfikacją olej i wymieniać go terminowo, można wtedy namacalnie widzieć jak z mijającymi kilometrami zachowuje się silnik i jest to miarodajne czego przy rotowaniu olejami nie jest się w stanie miarodajnie ocenić.....

No ale na końcu i tak każdy robi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2020 o 13:54, Dev napisał:

skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie

możesz zastosowac płukankę, poszukaj informacji o produktach XADO

Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/ 

W dniu 14.10.2020 o 14:54, Legion44 napisał:

W moim przypadku olej to Motul X-Cess 5w40 wymiana co 10 tys. km. Co druga zmiana płukanka Liqui Moly. Pobór oleju na ten okres to około 300 400 ml. Auto służy bardziej na trasie dziennie około 100 km więc wymiana oleju dość częsta. Pozdrawiam 

 

W dniu 14.10.2020 o 16:37, AndrzejK. napisał:

Zdecydowanie pełna zgoda co do interwału wymian oleju i nie tylko w tym silniku....

Jakby ludziska stosowali się do tych parametrów to byłoby duuużo mnie postów związanych z problemami silnikowymi.

Pełna zgoda również odnośnie tego, iż zmianą/rotowaniem olejami poboru oleju się nie uleczy o czym często wspominam odnosząc się do postów, które sygnalizują ten problem.

Inna sprawa, że jest sporo osób, które wręcz za "dyscyplinę sportu" uznają wymianę co raz to na inny olej przy kolejnych wymianach, a to nie najlepszy pomysł jest przynajmniej w mojej opinii.

Uważam,że najlepiej od początku posiadania auta wybrać jeden konkretny zgodny ze specyfikacją olej i wymieniać go terminowo, można wtedy namacalnie widzieć jak z mijającymi kilometrami zachowuje się silnik i jest to miarodajne czego przy rotowaniu olejami nie jest się w stanie miarodajnie ocenić.....

No ale na końcu i tak każdy robi jak uważa.

W pełni się z wami zgadzam, interwały za długie - mój błąd.

A co sądzicie na temat tego castrola titanium edge full-s 5w40 w połączeniu z ALZ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Filip2001 napisał:

Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/ 

Płukanka co WYMIANĘ oleju aż silnik dojdzie do ładu. Przy takich interwałach masz syf w silniku. Teraz przy wymianie płukanka+antykoks i jakiś normalny olej np. Synpower 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 18:21, pila24 napisał:

Płukanka co WYMIANĘ oleju aż silnik dojdzie do ładu. Przy takich interwałach masz syf w silniku. Teraz przy wymianie płukanka+antykoks i jakiś normalny olej np. Synpower 5w40.

To nic nie da. Przerabiałem temat płukanek, ceramizerów,  rewitalizerów... Ten silnik ma wadliwe pierścienie a w przypadku gdy poprzedni właściciele wymieniali  olej w trybie "long life" to zostaje tylko remont. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bodzio.c napisał:

To nic nie da. Przerabiałem temat płukanek, ceramizerów,  rewitalizerów... Ten silnik ma wadliwe pierścienie a w przypadku gdy poprzedni właściciele wymieniali  olej w trybie "long life" to zostaje tylko remont. 

To napisze Ci że mój po zakupie łykał około 0,7L oleju na 1000km. Po uszczelnieniu silnika wychodziło po 0,5L. Teraz jestem po 4 płukankach i antykoksie,bierze 0,2L na 1000km. Wiem że inny silnik i że v6 zawsze coś oleum pociągnie,ale takie odsyfianie silnika po kilkunastu latach na oleju LL dało efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Motul X-clean 5w40 pobór oleju około 250ml na 1000km, jest średnią z 65000km, które zrobiłem. Bardzo duże znaczenie ma prędkość, którą się poruszam, do 110km/h pobór jest dużo mniejszy i analogicznie zwiększa się przy prędkościach wyższych. Olej na pewno jest wtłaczany przez odmę do przepustnicy i kolektora ssącego. W ostatnim czasie pobór zwiększył się do 700ml na 1000km i po szczegółowych oględzinach zauważyłem, że blok silnika  pod kolektorem od strony grodzi jest mokry. Nie jest to odma, ponieważ wymieniałem przewód w zeszłym roku na nowy oryginalny i rura jest sucha. Zauważyłem znaczne pocenie w miejscu, gdzie gumowy wąż wchodzi w pokrywę klawiatury. Na pewno wadliwie ją zamontowałem przy ostatnim demontażu, zawleczka była źle umiejscowiona i stad nieszczelność. Zamierzam jeszcze wymienić oring na nowy, lepiej spasować elementy w miejscu łącznia i po przejechaniu kolejnego 1000km, będę mógł się wypowiedzieć. Najgorszą opcją, którą biorę pod uwagę, jest nieszczelność w miejscu łączenia silikonowego, mam na myśli element głowicy pod pokrywą, który trzyma wałek rozrządu. Dlaczego najgorszy? Ponieważ zaledwie 30 000km temu wymieniałem rozrząd i można było to zrobić za jednym zamachem.

Edytowane przez towek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe do ok 110 km/h spali ok 0.3 l/1000km. Na drogach szybkiego ruchu spali ok 0.6/1000. Jest ktoś komu nie bierze nic?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z faktem, że olej na pewno dostaję się do dolotu przez brak separatora oleju w budowie odmy, postanowiłem, że w najbliższym czasie dokonam małej przeróbki. Chce w miejsce gumowego węża odmy wstawić kolanko (wysokość - maksymalnie możliwa do zamontowania), które zamierzam wykonać z rury miedzianej. W pierwszej wersji nie zamierzam wypełniać wnętrza materiałem filtrującym. Liczę, że utrudniony obieg oparów ( w tym przypadku w górę) spowoduję, że cześć oleju będzie osadzać się na ściankach rury miedzianej i z powrotem spływać do głowicy. Druga wersja zakłada, że umieszczę w miedzianym kolanku materiał filtrujący ( np. stalowy druciak kuchenny), który będzie miał za zadanie wyłapanie oparów oleju. Trzecia wersja jest kosztowna, jak również pracochłonna, zakłada zakup oryginalnego separatora oleju odmy z VECTRY C. Jestem ciekaw, co sądzicie na temat takiej przeróbki?

20201101_220127.jpg

20181205_115640ab.jpg

2020-11-01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł z tą odma:) zawsze jak to rozpinam to jest tam olej, szkoda bo nasz alz zapewne chodził by o wiele lepiej gdyby tego oleju nie brał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale olej bierze przez wadliwe pierścienie na tłokach a nie przez odmę???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W wielu przypadkach przez wadliwe pierścienie zgadza się, możliwe też,  że przez zużyte uszczelniacze zaworów. Może to właśnie jest główną przyczyną, że olej w jakiejś części wtłaczany jest do dolotu, a nie wpada z powrotem do silnika. Wiele osób po kapitalnym remoncie silnika twierdzi, że nie ma problemu poborem, a to wyklucza odmę. Osobiście 200ml na 1000km nie jest dla powodem do myślenia o naprawie pierścieni i zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po remoncie będzie brał 200ml wiec coś musi być z tą odma. Chyba że tak ma i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej do silnika ? na dobrych bazach i z najwyższym TBN.

Ci co mają zagazowany silnik radzę dolewać do oliwy po kilku tysiącach km dodatkową  dawkę TBN np. od Eurola lub innej firmy.

Dla tych co mają syf w silniku radzę zainteresować się płukanką od Archoila 2300, z którą jeździmy od 1600km do nawet 8000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 17:58, Filip2001 napisał:

1. Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/

2. A co sądzicie na temat tego castrola titanium edge full-s 5w40 w połączeniu z ALZ? 

1. A tak z ciekawości jaką zastosowałeś ?.

2. Odpuść sobie Castrola 5W40 są inne lepsze w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2020 o 22:35, towek napisał:

W związku z faktem, że olej na pewno dostaję się do dolotu przez brak separatora oleju w budowie odmy, postanowiłem, że w najbliższym czasie dokonam małej przeróbki. Chce w miejsce gumowego węża odmy wstawić kolanko (wysokość - maksymalnie możliwa do zamontowania), które zamierzam wykonać z rury miedzianej. W pierwszej wersji nie zamierzam wypełniać wnętrza materiałem filtrującym. Liczę, że utrudniony obieg oparów ( w tym przypadku w górę) spowoduję, że cześć oleju będzie osadzać się na ściankach rury miedzianej i z powrotem spływać do głowicy. Druga wersja zakłada, że umieszczę w miedzianym kolanku materiał filtrujący ( np. stalowy druciak kuchenny), który będzie miał za zadanie wyłapanie oparów oleju. Trzecia wersja jest kosztowna, jak również pracochłonna, zakłada zakup oryginalnego separatora oleju odmy z VECTRY C. Jestem ciekaw, co sądzicie na temat takiej przeróbki?

20201101_220127.jpg

20181205_115640ab.jpg

2020-11-01.png

Wyszstko ładnie pięknie. Tylko powiedz co będzie się działo jak Ci to cudo, w sensie druciak, zamarznie?

Temat Oilcatchcan był już przerabiany wielokrotnie na forum przy różnych motorach i to niewiele daje a na pewno nie w przypadku ALZ. Tam jest olej i być musi bo to opary ze skrzyni korbowej silnika. Jeżeli silnik żre olej to wymaga naprawy góry lub dołu albo jednego i drugiego. Jak wciąga sobie 100 ml na setkę to należy jeździć i obserwować.

Nie chcesz chyba powiedzieć że inżynierowie Audi nie znali się na rzeczy. Ten silnik wg. mnie pochodzi w prostej linii od silników Audi 80 B1 czyli od początku Audi pod skrzydłami VW. Nie jest oczywiście identyczny, był rozwijany i modernizowany ale zmiany nie były epokowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...