Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie na zimnym silniku przy ruszaniu w A4 B9 2.0TFSI


wsosniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam A4 b9 2020 2.0tfsi 150KM manual , przejechane 19tys. km

Mam  taki dziwny problem (w zasadzie od nowosci) : po nocy wyjeżdżam z garażu ,  obroty po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach stabilizują sie standardowo na poziomie 800obr/min, rodzinka pakuje sie do samochodu .... i ruszam z zerowej prędkości, standardowo trochę gazu, puszczam sprzęgło, i  czasami (raz na kilka dni sie to dzieje) zatrzęsie całym samochodem . Jakby miał zgasnąć , ale nie , obroty nie spadają samochód się rozpędza , i to szarpanie szybko ustaje. Zatrzęsie całym samochodem przez chwile i koniec , samochod potem jedzie jak po sznurku. Dojeżdzam do świateł, zatrzymuję się  ....to samo. Następne światła ...to samo.   Po 5 minutach jazdy  juz jest ok i szarpania podczas ruszania już nie ma.  Na innych biegach tego wogóle nie ma , tylko na jedynce podczas ruszania z zerowej prędkości. Rozmawiałem z ASO i tak w skrócie napiszę : tak ma  byc,  mam jeździć i się nie przejmować, ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyc.  Nawet im tego zademonstrować nie mogę , bo tak jak napisałem, dzieje sie to raz na kilka dni , a jak wystąpi ,to po 5 minutach ustaje. Fakt jest faktem że  musi się coś tam w samochodzie przez te 5 minut ....zagrzać ... ułozyć.... i samochód potem jedzie ok.

Tak jak napisałem , problem mam od nowości . Na początku mówiłem sobie : pojeżdże, musi się ułozyć, wyczuję sprzegło .......ale tak jeżdże już prawie rok a to szarpanie jak sie pojawiało co kilka dni ,to się dalej pojawia. 

Może ktoś z Was miał podobny przypadek ? 

Każda porada mile widziana :)

Edytowane przez wsosniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki update do tego co napisałem w poprzednim poście : teraz zauważyłem , że jak się zrobiło zimniej , to problem w zasadzie nie występuje rano na zimnym silniku , tylko pojawia się jak już się silnik nagrzeje po przejechaniu powiedzmy 20 km.

 

Edytowane przez wsosniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne spostrzeżenie do tego problemu : jak pada deszcz (jest wilgotno) to problem występuje dużo częściej niz raz na tydzień 

Edytowane przez wsosniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie sprzęgła, było w a4b8 i niczego nie polepszyli. Ten sam bubel. Ford i Opel nie mają proplemów a,, premium"ciągle coś ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2020 o 22:31, wsosniak napisał:

inne spostrzeżenie do tego problemu : jak pada deszcz (jest wilgotno) to problem występuje dużo częściej niz raz na tydzień 

Siemka

Podłączę się pod temat, mam podobny problem i szukam rozwiązania. Udało ci się naprawić, czy nadal szukasz przyczyny?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aprox99 napisał:

To szarpanie sprzęgła, było w a4b8 i niczego nie polepszyli. Ten sam bubel. Ford i Opel nie mają problemów a,, premium"ciągle coś ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2021 o 08:54, Florenc napisał:

Siemka

Podłączę się pod temat, mam podobny problem i szukam rozwiązania. Udało ci się naprawić, czy nadal szukasz przyczyny?? :)

 

nie znalazłem rozwiązania.

Za miesiąc (lub dwa) jade na pierwszy przegląd i zgłoszę to, zobaczymy co ASO powie (pod warunkiem że przy nich ten problem się pojawi , bo nie zawsze występuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, wsosniak napisał:

 

nie znalazłem rozwiązania.

Za miesiąc (lub dwa) jade na pierwszy przegląd i zgłoszę to, zobaczymy co ASO powie (pod warunkiem że przy nich ten problem się pojawi , bo nie zawsze występuje)

No spoko, jakby Ci się udało naprawić to daj znać, ewentualnie jak mi się uda naprawić to dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 09:58, Florenc napisał(a):

No spoko, jakby Ci się udało naprawić to daj znać, ewentualnie jak mi się uda naprawić to dam znać :)

I co panowie ? Jakieś wieści w temacie ? Powiedzieli ci coś w aso ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 17:52, rav1985 napisał(a):

I co panowie ? Jakieś wieści w temacie ? Powiedzieli ci coś w aso ? 

Dwa razy podchodziłem z nimi do tematu  ale nie stwierdzili żadnego szarpania ☹️

 

No i następne spostrzeżenie : W połowie stycznia uświadomiłem sobie że szapranie znikneło i tak sie zacząłem zastanawiac ......od 1 stycznia na stacjach jest tylko benzyna E10 i tak naprawde ,  jesli dobrze kojarzę ,  szarpanie własnie od tego czasu, po pierwszym zatankowaniu E10tki,   ZUPEŁNIE ustało .  Zbieg okoliczności  ? Jeśli  to był problem sprzęgła to co ? Sprzęgło po  czterech latach się “dotarło” ? …. czary mary 🙂 a może rzeczywiście ta benzyna z dodatkiem 10% biokomponentów jest “lepsza” dla mojego silnika ?
ok nie rozumiem o co tu chodzi , ale się BARDZO cieszę 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2023 o 20:36, wsosniak napisał(a):

może rzeczywiście ta benzyna z dodatkiem 10% biokomponentów jest “lepsza” dla mojego silnika ?

To, że jest napisane E10, nie znaczy, że tyle tam jest dodatków. To jest podane "do 10%". Możesz sprawdzić to na stacji. Tak informacyjnie kolega sprawdzał i według papierów było 5,9% BIO. Na kwitach z E5 było 4%. Więc skromna różnica i nie wiem czy to właśnie ona mogła uzdrowić Twoje auto 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła ale pod innym względem, zalali świeże paliwo, a nie takie które wiecznie leżało z nie wiadomo jakim syfem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hugo napisał(a):

To, że jest napisane E10, nie znaczy, że tyle tam jest dodatków. To jest podane "do 10%". Możesz sprawdzić to na stacji. Tak informacyjnie kolega sprawdzał i według papierów było 5,9% BIO. Na kwitach z E5 było 4%. Więc skromna różnica i nie wiem czy to właśnie ona mogła uzdrowić Twoje auto 

 

 

ja tez nie wiem co mogło uzdrowić moje auto :)

 

Ale tak na marginesie : te  2% wiecej  to nie jest wcale skromna roznica . Przy 50-cio litrowym baku , 1% to 0,5 litra , 2% = 1 Litr etanolu wiecej . Stacja stacji nie równa . Gdyby na tej stacji na ktorej ja leje (CIRCLE) było 3% (przy E5) a teraz jest 7% (przy E10) to jest = 2 litry etanolu wiecej , do KAZDEGO baku. 

 

 

5 godzin temu, Langista napisał(a):

Mogła ale pod innym względem, zalali świeże paliwo, a nie takie które wiecznie leżało z nie wiadomo jakim syfem.

 

 

to nie to , na pewno .

Na tylu róznych stacjach tankowałem  , przez te 4 lata, wiec to nie moglo byc tak ze kazda stacja miała syf, a szarpało w zasadzie codziennie , raz mocniej raz słabiej , ale szarpało

Edytowane przez wsosniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, oni nie dolewają tylko etanolu, to jest ogólne stężenie biokomponentów, w którym etanol jest tylko jednym ze składników. Już to ostatnio jeden tuner tłumaczył, żeby była faktyczną różnica w jakości paliwa z musiało by stężenie wynosić ok 30-40%.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...