Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator czyżby?


W3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako nowy na forum najpierw chciałbym się przywitać i podziękować za ewentualne odpowiedzi:)

A teraz do sedna. W mojej audi A4 b7 1.6 ostatnio wyrzuca mi czasami sprawdzony komputerem błąd dotyczący katalizatora. Chciałbym upewnić się lub zapytać czy ktoś ma lub miał podobne objawy. Dziś jadąc trasą około 130 km wyrzuciło mi w połowie check engine. Jak już wpadłem na s8 w pewnym momencie musiałem przyspieszyć i po wciśnięciu gazu do oporu samochód zaczął szarpać ale przyspieszał i między tymi szarpnięciami kontrolka od check engin na zmianę gasła i zapalała się. Czy ktoś miał podobne objawy może? Czy to faktycznie katalizator takie objawy może dawać? Dodam że w mieście jak dodaje czasami większą ilość gazu potrafi szarpać. Czy to na benzynie czy to na gazie. Ewentualnie proszę o jakieś inne porady czego szukać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migający check świadczy o wypadaniu zapłonów i może to być przez kata, jak i przez niesprawny układ zapłonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co w pierwszej kolejności zajrzeć do świec - ewentualnie wymiana ich? i jak faktycznie by się okazało, że zapchany kat wycinać ( jak sprawdzić również drożność kata)? w dowód nie jest wbity :)

Edytowane przez W3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak złamiesz rękę też amputujesz? Auto wyjechało z fabryki z katalizatorem i musi tam pozostać jeżeli chcesz zatrzymać dowód rejestracyjny. Samochód się naprawia a nie robi druciarstwa nawet jeżeli związane jest to z kosztami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak nie szukam drogi na skróty tylko się pytam grzecznie czy zacząć ewentualnie sprawdzeniem wymiany świec jeśli to układ zapłonowy czy i jak ewentualnie sprawdzić drożność katalizatora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd kata często jest przez źle wystrojone lpg ale co jest u Ciebie przyczyną to trzeba zrobić dokładniejszą diagnostykę. Kody błędów z vaga, odczyt korekt paliwowych na obu paliwach sporo by powiedziały. Kata sprawdzisz tylko po jego demontażu, ewentualnie log dynamiczny grup 3+20 może nakierować na kata jeśli bardzo cofa zapłony.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika gaz wystroił, rzekomo dawka była za uboga plus dodał że mimo że instalacja STAG-a to komputer  z jakimś urządzeniem się gryzą ( już nie pamiętam dokładnych nazw) i że przez to może wyrzucać błędy. Podczas jazdy to również dzieje się na benzynie. Sprawdzę w takim razie w dokładniejszej analizie komputerem co tam pokaże, ale samochód to po paru odpaleniach check gaśnie sam.

Edytowane przez W3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Drożność katalizarora sprawdzisz zaglądając do niego. Jak jeździłeś długo na ubogiej mieszance mogłeś stopić monolit w kacie bo temperatura spalin jest na ubogiej mieszance bardzo wysoka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. W końcu udało się dojść sedna czym były spowodowane szarpnięcia auta. Zacząłem od wymiany świec ( przed wymianą wyskakiwał błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze). Po wymianie świec wypadanie było na 3 cylindrze i dojrzałem, że iskra skacze właśnie przy 3 cylindrze. Wymieniłem dzisiaj przewody wszystkie od cewki i już nie ma szarpnięć. 

P.S Dzięki przem8 - trafna diagnoza

Edytowane przez W3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...