Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b7 1,8T BFB pierwsze logi


Lekoman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zebrałem się i zrobiłem moje pierwsze logi statyczne i dynamiczne. Ciekawi mnie opinia fachowców w tym temacie. Moje auto to seria z wyjątkiem: Turbo po regeneracji K03s z BEX plus centralny intercooler zamiast ori. Kat też sobie siedzi od nowości. Kompresja równa po 12 barów ALBO nie umiem mierzyć :P obecnie je sobie 3 litry oleju / 10 tyś km.
Logi przed zmianą filtrów ( olej, paliwo i powietrza ) oraz przez próbą szczelności:

Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-093_090_zn616.html

http://vaglogi.pl/log-033_002_6S4r9.html

 

http://vaglogi.pl/log-003_001_q57Z17.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-115_118_9f7mj.html

http://vaglogi.pl/log-020_003_d6zsg1.html

Zgodnie z poradnikiem z forum zrobiłem próbę szczelności. Przy ok 1 barze powietrze zaczęło spi… uciekać z kolanka przy tipie i drugim kolanku, który idzie od grzybka. Po poprawieniu i dokręceniu opasek była względna cisza. Potem filtry plus ponowne kasowanie błędów i ponowne logowanie.

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_GFqha.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_4gJ1Oq.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-090_093_g1XZk.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_tmu8lag.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_9I6yg.html

Mam nadzieję, że są wykonane prawidłowo. Proszę o diagnozę czy wszystko jest ok , bo czasem lubi tracić moc, chyba że mi się wydaje :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie robiłem 2+33 ale tak jakby mi go nie zapisało ? To mnie zmartwiłeś tym rozrządem , nie widzę żadnych niepokojących objawów,  ale fakt łańcuch już słychać :/ . Tylko że ori napinacz to koszt 2.5 klocka :shock3: 

A jak grupa 115/ 118 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta jest ok. Sprawdź ustawienie rozrządu. Temat napinacza jest tak rozpracowany, że nie będę się powtarzać i trzeba sr** pieniędzmi żeby ladowac ori napinacz z cewką do tych starych paździochów.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za zainteresowanie :wink: Rozrząd akurat już drugi raz wymieniany u tego samego mechanika. Posprawdzam na spokojnie. Jest jakiś objaw przestawienia o ząbek ? Gdzieś czytałem że jest o wiele większe spalanie, ale nie odczułem nic takiego.

Zabieram się do lektury napinacza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie przyłożył się do wymiany. Będzie słabszy z dołu też. Poza tym możesz mieć już zużyte koła zebate na walkach albo czujnik walka przekłamuje i też będą takie wskazania. Norma to -3 do +6. Wszystko powyżej 10 wskazuje o przestawienie rozrządu o ząbek.

Generalnie to temat rzeka.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie temat rzeka. Czytam właśnie że trzeba zdjąć pokrywę i spróbować nacisnąć napinacz , jeśli ugnie się nawet minimalnie to do wymiany, ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori ? tylko chińczyk .

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ?  wymiana czujnika wałka ma sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lekoman napisał:

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ? 

Nie. Zacznij o sprawdznenia ustawienia rozrządu. Czujnika bym na razie w to nie mieszał, chyba że jest jakiś zamiennik inny niż bosch wsadzony.

Ten test z wciskaniem napinacza to między bajki można włożyć, bo nowy też się będzie minimalnie poddawać.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lekoman napisał:

ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori ? tylko chińczyk .

Nie doczytałeś do końca.Cena ori z cewką to ponad 2000,cena ori bez cewki poniżej 1000.Reszta dostępna w sprzedaży to chińczyk.Polecana wersja na forum to ori bez cewki plus korekta w sofcie,ale o tym doczytasz...

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mechanik u którego serwisuje auto ma napięty grafik , wielki plus że ogarnia co to kanał 93 i nie będę musiał mu tego tłumaczyć (sam nic nie wiem).Ja wiem, że dla kogoś sprawdzenie rozrządu to pikuś ale jak narazie mnie to przerasta.

Lektura o napinaczu pasjonująca, zwłaszcza kłótnie kto wie lepiej ?

Kolega Wylye stoi murem za tym, że napinacz z cewką jest po to by doic ludzi, ma sens dopiero od BAMa,  w BFB ładować napinacz bez cewki, lub zamienniki z cewką. Napinacz bez cewki - trzeba wykonać MĄDRZE korektę w sofcie (tu była batalia z kolegą Łukasz13 ). Zamienniki , to loteria, może wytrzymać 40 tyś przebiegu, a może walnąć za 2 tys i znowu to samo. 

Najpierw jednak sprawdzenie rozrządu...

 

Dziękuję wszystkim za udzielenie się w temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdził rozrząd i stwierdził, że jest dobrze ustawiony. Uważa, że to wina zużytego napinacza oraz łańcucha. Wg niego wymiana łańcucha wraz z napinaczem jest co 200 tyś km w tym silniku ( ja mam 270 tyś obecnie) i trzeba wymienić, wtedy wskazania w grupie 93 powinny wrócić do zera.  Osobiście nie lubię słowa ,,powinny" bo jest tam ukryta niepewność :P  .  Nagrałem filmik z odpalania na zimnym silniku ( 8 stopni było na zewnątrz). Czy faktycznie jest już tak źle i igram z ogniem?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj czy jak wymieni i nic się nie zmieni to pokryje koszty części i robocizny. 

U mnie po 280tys lancuch miał zerowe zużycie. Jak już chcesz iść w wymianę to kup ori z aso bez wtyczki i potem korekta softu, nalepiej od razu z chipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z dźwięku idzie średnio ustalić czy faktycznie coś jest już nie tak? Czytałem, że nawet samo Audi się wypowiedziało, że grzechotanie 2-3 występuje nawet w nowym napinaczu i łańcuchu.  Czy ja już mam znacznie gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba bardziej prostszego rozrządu nie ma do weryfikacji ale to i tak przerasta spore grono mechaników.

Jak masz możliwość do podmień od kogoś czujnik położenia wałka, po tym koniecznie skasuj błędy i czekaj na wartości w gr.93.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie , ale czy mogę podmienić z innej marki tj skody lub Passata czy musi być kod silnika bfb i czujnik mu odpowiadający ? Czy wszędzie jest taki sam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...