Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Ciężkie odpalanie + dymienie


pabblo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Od około 2 miesięcy mam problem z moim 1.9 TDI, kod silnika: AVB, najechane 330k (autentyczny przebieg).
Problem rozpoczął się od ciężkiego odpalania po nocy (objawy typowy jak w przypadku uszczelniaczy pompowtrysków), zostały one wymienione. Po kilku dniach problem powrócił, po zapaleniu silnika chodził bardzo nierówno, a korekty pokazywało ~+1,5 mg na jednym z cylindrów. Pompowtrysk ten został wymieniony i nic pomogło. Mechanik twierdził, że problem jest z paliwem w takim razie (cofa się do baku), zamontował zaworek zwrotny za filtrem - nie pomogło.

Inny mechanik rozpoczął sprawdzenie od sprawdzenia ciśnienia sprężenia - wszystko ok, wielokrotnie sprawdzane na ciepłym i zimnym silniku. Zaobserwował też, że zaworek paliwa (ten w filtrze) puszcza w obie strony. Wymiana także nie pomogła, dodatkowo teraz zaczął ostro kopcić. Korekty jak już odpali są ok (~ +- 0,1 - 0,5), na jednym cylindrze BIP przekracza +70 zaraz po starcie. Dodatkowo na pompie tandemowej mam luźny kruciec (nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ).

Problem teraz pojawia się bardzo różnie, raz stoi 3 godziny i już ciężko kręci, wczoraj załapał od razu po 3 dniach postoju. Natomiast kopci cały czas (jak się trochę rozgrzeje to jakby mniej).

Planuje sprawdzić jeszcze test czy w płynie jest CO2, żeby zweryfikować uszczelkę pod głowicą, czy taki test (z allegro za kilkanaście złotych, tester zmienia kolor pod wpływem CO2) da jednoznaczną odpowiedź?
Zastanawiają mnie też gniazda pompek, jakie objawy by dawały wyjechane gniazda?

Jestem w stanie zainwestować w głowice, ale boje się, że to nie rozwiąże problemu, więc chciałbym sprawdzić wszystko co możliwe zanim przejdę to najdroższej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biało siwy, dodatkowo zobaczyłem że przybyło trochę oleju (mniej więcej połowa skali bagnetu), ale płynu nie ubyło.

Uszczelki pompek puszczają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie sprawdzałem świec, jak pytałem mechaników o świece to od razu informacja, że jest za ciepło teraz i nawet bez świec powinien działać i odpalać prawidłowo.

Przesyłam film jak puszcza chmurę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wymieniać pół auta od razu? Sprawdź od podstaw czyli czujnik temp. cieczy chłodzącej G62 (jak źle wskazuje temp. nie będzie odpalał jak należy). Sprawdzenie świec żarowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik pokazuje dobrze, tzn rzeczywista temperatura pokrywa się z tym co widzę w VCDS.

Byłem teraz się przejechać żeby rozgrzać silnik. po rozgrzaniu korekty pompek w normie, tak jak ostatnio. Na ciepłym silniku BIP wracają do poprawnych wartości (przy 90 stopniach wyniki są między +5 a -12).

No i najważniejsze,  im cieplejszy silnik tym mniej dymił. Poniżej film z pełnego rozgrzania.

Jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego prawdopodobnie uszczelnienia pompek już nie trzymają. Mam tak samo tyle że bipy na zimnym na 2 cyl. to ok 40. A u ciebie sporo za dużo i pewnie to też stwarza problemy z zapalaniem, bo u mnie na razie pali jak dziecko jeszcze.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Z tego co doczytałem mam 3 opcje, zaczynając od najtańszej:

1. Założenie nadwymiarowych oringów na pompki  i sprawdzenie czy zdają egzamin. Widziałem że na forum ktoś sprzedawał takie zestawy i podobno to działa i doszczelnia dobrze (koszt ~200 zł jak dobrze pamiętam) - chwilowe rozwiązanie problemu + problem z dostępnością tych oringów..

2. Wysłanie mojej głowicy do wstawienia tulejek - kompletnie nie wiem jaki koszt.

3. Zakup zregenerowanej głowicy (najlepiej z mosiężnymi tulejami wstawionymi w gniazda pompek) ~ 1100 zł głowica + montaż i inne rzeczy niezbędne przy montażu (uszczelki, śruby itd).

Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja bym w ogóle zaczął od wyjecia pompek i sprawdzenia naocznie w jakim stanie jest głowica. I nie mo co panikować od razu bo jeśli faktycznie na ciepłym już jest Oki to jest duża szansa że to faktycznie tylko uszczelnienia. Ja sam będę się za swoją zabierał na dniach więc będę wiedział więcej jak sam przez to przejdę :decayed:

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, zacząłem od wymiany samych oringów, niestety sam nie widziałem stanu gniazd bo robił to mechanik pod moją nieobecność. Niestety problem powrócił po dwóch dniach. Kolejny mechanik ponownie przy zamianie pompek wymienił komplet na dwóch pompkach i znowu to samo.

Możliwe że gniada są już tak wywalone, że puszcza przez oringi, jak się nagrzeje to guma jest bardziej miękka i lepiej trzyma -  tak sobie to tłumacze, nie wiem czy słusznie.

Dodatkowo przybywa oleju, a płyn na stałym poziomie, wiec pewnie miesza się z ropą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to tak trzeba było od razu pisać :P

Tylko teraz jeszcze pytanie czy na tej pompce co masz najwiesze bipy nie jest uszkodzona sama pompka. Można by się jeszcze pokusić o zamianę ich miejscami.

Może koledzy bajdziej doświadczeni w disalch podzielą lub nie moje teorie.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć log z grup 013+023 rano po odpaleniu i pologuj tak z 5min... 

Najpier wciśnij log dopiero odpal i zbieraj dane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po czyszczeniu pompek. Trochę syfu wypłukało korekty jeszcze bliżej zera się zrobiły biby też o dziwo ciut spadły szczególnie na tych dwóch na których miałem na plusie i teraz nie przekraczają 25-30. Motor chyba ciut szybciej przestaje się telepać, dosłownie kilka s, może 2-4 s.

No i dawka paliw spadła z 10,9 na 9,9.

W załączniku zobaczcie jak wyglądał filtr.

IMG_20201022_084057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...