Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[PROBLEM] Bi-xenon skrętny


Gozdzio96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Pojawił się w moich bixach problem, a raczej jednym prawym. Otóż odwoziłem swoją kobietę do domu przedwczoraj, a że protesty chciałem ominąć miasto drogą leśną zwykłą asfaltową, i zauważyłem, że przy lekkim skręciem w odpowiednim momencie jak jest kierownica skręcona w prawo, gaśnie mi żarnik z długich na zwykłe mijania, po prostu przysłona przygasa i tak za każdym razem jak skręce tylko w prawo, jak żarnik idzie już w tym kierunku, to jest tylko w pewnym momencie w odpowiednim miejscu koła kierownicy. Rozkręcałem aby dojść do mocowania żarnika i jest to całe mocowanie trochę luźne, chodzi na boki i górę/dół, nie wiem jak z lewej strony od kierowcy, ale z prawej tak to wygląda, i ogólnie sprawdzałem na włączonych drogowych ten żarnik koło kierownicy prosto, włączone światła na wprost drogowe, i delikatnie palcem, wręcz pazoknciem spróbowałem z lewa od strony pasażera i nic, a jak jdałem już w prawo delikatnie pazoknciem, to całe mocowanie przeskaksuje, tak jakby przesłona się wyłącza i drogowe gaśnie. Ciężko mi to opisać tak dosłownie jak to na żywo jest, po prostu delikatnie dam cale mocowanie żarnika w prawo może o 1mm i przesłona gaśnie. Gdzie szukać problemu i za co się wziąć, pewnie bez wyjęcia lampy się nie obejdzie, czy gniazdo całe mocowania żarnika jest za luźne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotykałeś paluchem żarnika przy włączonych światłach? Mam nadzieje, że nie, chyba że masz myśli samobójcze. Tam w czasie zapalenia żarnika jest wysokie napięcie generowane. Nie od parady jest żółty trójkąt ostrzegawczy na podstawie żarnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał:

Tam w czasie zapalenia żarnika jest wysokie napięcie generowane.

Chce wyglądać jak ja na profilowym :nabijasie:

Jeśli ksenon cały czas świeci bez zakłóceń a jedynie przestaje działać przesłona drogowe/mijania to musisz szukać przyczyny wokół solenoidu, który tą funkcję realizuje. Masz tam czarną kostkę z dwoma pinami obok cewki. przede wszystkim trzeba tym delikatnie ruszyć i sprawdzić czy nie złapało jakiegoś luzu, lub czy gniazdo nie uległo uszkodzeniu. Jest tam płytka PCB pośrednicząca, może pojawił się zimny lut od strony konektora. Poruszaj parą kabli, która jest doprowadzona do cewki solenoidu i sprawdź, czy nie wywołasz w ten sposób anomalii. Do żarnika nie dotykaj bo to nie on jest przyczyną problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ElectricShock napisał:

Chce wyglądać jak ja na profilowym :nabijasie:

 

Czyli już wiemy jak powstało zdjęcie profilowe:polew::wink:

Albo elektromagnes albo kostka tak jak piszesz. Może ktoś tam już grzebał bo w sumie problemów z przesłonami to w tych modelach nie ma. Zazwyczaj albo przetwornice albo żarniki padają. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie dotykałem żarnika jak był włączony, tylko całe mocowanie, kostki nie ruszałem, ani żarnika, i tylko palcem dotykałem soczewki. Chodzi, o to że jak światła są odpalone i to na drogowych, to delikatnie dotkne w prawo całe mocowania żarnika prawego w prawa stronę od pasażera wyłącza się przesłona na mijania spowrotem, nagrałbym filmik, ale dopiero jutro, bo dziś już ciemno. Mam możliwość włączenia VCDS opcji, aby na postoju żarniki chodziły równo z kierunkiem ruchu koła kierownicy, i jak włącze drogowe, i dam delikatnie w prawo, to nagle prawa przesłona przełącza się w światło mijania spowrotem, i za chwile od razu daje na drogowe spowrotem, dlatego napisałem, że jest to w odpowiednim momencie i samo się robi przed 1sec w odpowiednim miejscu koła kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornica była wymieniana jakiś czas temu, ale to i tak chyba w lewej lampie, wlaśnie nikt tam nic nie ruszał, przynajmniej za mojej kadencji, to stało się samo (tak wiem, nic nie dzieje się samo, ale jednak), rozmawiałem z facetem który zajmuje się przerabianiem lamp z USA na PL itp mam podjechać do niego jak skończy tę cholerną  "kwarantanne" ale wolę spytać, to może oszczędze jazdy ponad 100km i pieniędzy jak się okaże jakaś pierdoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko wiem, przewody idące do kostki jak dam je w dół palcem, tzn nacisne, to przełącza się przesłona, jak dam do góry palcem tzw wyprostuje to normalnie działa, i nawet lepiej swieci długie co dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie ma śladów podtopienia w okolicy styków. Jeśli są, świadczy to o pojawieniu się warstwy o dużej rezystancji, czyli inaczej mówiąc powierzchnia styków uległa korozji. Pod czarnym plastikiem znajduje się mała płytka PCB. Jeśli gniazdo będzie w porządku, to w następnej kolejności trzeba sprawdzić, czy luty wokół pinów gniazda nie uległy uszkodzeniu ( tak zwane zimne luty)

soczewka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jeden czarny kabelek idzie, i on jak go ruszam to otwiera i zamyka przeslone i na dołach czy coś rusza i dlatego tak, albo przy skręcie soczewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gozdzio96 napisał:

Taki jeden czarny kabelek idzie, i on jak go ruszam to otwiera i zamyka przeslone i na dołach czy coś rusza i dlatego tak, albo przy skręcie soczewki.

Wyciągnij tą wtyczkę i zobacz jak styki wyglądają,jak same styki ok to możliwy zimny lut na tej płytce z diodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...