Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Technika jazdy - hamowanie silnikiem, redukcja biegów, międzygaz...


countryFan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Tak mnie ostatnio naszło przemyślenie... jeżdżę już lata autem ale hamując silnikiem redukuję biegi i przy zmianie biegu na niższy nie robię "międzygazu" aby dopasować obroty silnika do niższego biegu tylko puszczam sprzęgło i tyle. Oczywiście nie jest to jakieś szarpanie bo dwumasa ale zdaję sobie sprawę, że wpływa to na zużycie sprzęgła. I tutaj pytanie, może właśnie analogicznie jak przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy odpowiednio wciskam gaz by nie było szarpania to tak samo powinienem się nauczyć lekko wcisnąć gaz by obroty podskoczyły i ta redukcja byłaby bardziej płynna / bardziej elegancka? A Wy jak robicie w codziennej jeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając Quattro zauważyłem, że należy lekko obciążyć układ, czyli delikatnie wciśnięty gaz i biegi lepiej wchodzą. Druga sprawa, że trzeba wyczuć auto. ZMieniając z 1. biegu na 2. bieg przy 3000 obr/min obroty lecą do 2000-2200 obr/min. Przy 4000 obr/min, jest ok. Pozostałe biegi lekko ponad 3000 obr/min. Z piątego na szósty 3 k wystarcza. FWD nie jest tak wrażliwe na szarpnięcia w kontekście wrażeń użytkownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, george napisał:

Mając Quattro zauważyłem, że należy lekko obciążyć układ, czyli delikatnie wciśnięty gaz i biegi lepiej wchodzą. Druga sprawa, że trzeba wyczuć auto. ZMieniając z 1. biegu na 2. bieg przy 3000 obr/min obroty lecą do 2000-2200 obr/min. Przy 4000 obr/min, jest ok. Pozostałe biegi lekko ponad 3000 obr/min. Z piątego na szósty 3 k wystarcza. FWD nie jest tak wrażliwe na szarpnięcia w kontekście wrażeń użytkownika. 

Widzisz jestem zwolennikiem płynnej, przyjemnej jazdy, jakoś tak się nauczyłem zmiany biegów w dół, żeby nie szarpało ale youtube podpowiedział mi filmik, który dał mi do myślenia, że może warto by w tym zakresie poprawić technikę jazdy. Także  S. Zasada w książce "Szybkość bezpieczna" z której jako młodzik czerpałem wiedzę o technice jazdy pisze o dodawaniu gazu przy zmianie w dół - choć faktycznie raczej w kontekście uniknięcia uślizgu kół napędzanych na śliskim niż w kontekście płynności czy trwałości sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, george napisał:

Mając Quattro zauważyłem, że należy lekko obciążyć układ, czyli delikatnie wciśnięty gaz i biegi lepiej wchodzą. Druga sprawa, że trzeba wyczuć auto. ZMieniając z 1. biegu na 2. bieg przy 3000 obr/min obroty lecą do 2000-2200 obr/min. Przy 4000 obr/min, jest ok. Pozostałe biegi lekko ponad 3000 obr/min. Z piątego na szósty 3 k wystarcza. FWD nie jest tak wrażliwe na szarpnięcia w kontekście wrażeń użytkownika. 

A to bardzo ciekawe co piszesz, nigdy nie miałem okazji poruszyć tego tematu. Quattro jest cholernie wrażliwe na zmiany biegów szczególnie 1-2.
Najlepiej albo tak w granicach 2k-2,2k zmieniać od razu na dwa wtedy jest dość przyjemnie albo w okolicach 3.5k obrotów.
A jak robicie jak silnik jest zimny? Kiedy zmieniacie biegi i jak najlepiej wam się to robi?
Jeżeli chodzi o między gaz przy redukcji staram się zawsze "strzelić" w gaz żeby podbić na szybko obroty i wyrównać sprzęgłem. Czasami delikatnie dodam gazu ale zawsze staram się go używać przy redukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Patryk14 napisał:

Quattro jest cholernie wrażliwe na zmiany biegów szczególnie 1-2.

Tak.

16 godzin temu, Patryk14 napisał:

Najlepiej albo tak w granicach 2k-2,2k zmieniać od razu na dwa wtedy jest dość przyjemnie albo w okolicach 3.5k obrotów.

W seryjnym silniku zmiana przy tak niskich obrotach mocno utrudnia jazdę tj. brak ciągu.

16 godzin temu, Patryk14 napisał:

A jak robicie jak silnik jest zimny? Kiedy zmieniacie biegi i jak najlepiej wam się to robi?

Dociągam do 3 k rpm i delikatniej odpuszczam sprzęgło. Jak dobrze zgrasz to wejdzie bez problemu.

Edytowane przez george
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...