Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uwaga na rozrząd w A4 B9 2.0TDI


Michal310

Rekomendowane odpowiedzi

No to napędziłeś mi stracha, mam 163k przebiegu i 5lat... Planowałem wymianę rozrządu na przyszły rok ale chyba dobrze było y tam wcześniej zajrzeć. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2020 o 14:59, Michal310 napisał:

Samochod był na standardowym programie, póki co nadal nie wiadomo dlaczego się zerwał, a co do uszkodzeń jutro będę wiedział to napiszę

Michał jak sytuacja? Jak duże uszkodzenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomego w warsztacie ostatnio mieli b9 2.0 tdi 150km z 2017 roku, 83 tys przebieg z zerwanym rozrządem. Naprawa ok 11 tyś wyszła. W b8 o takich przypadkach się nie mówiło więc w b9 coś może być na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2020 o 08:21, Użytkownik007 napisał:

Michał jak sytuacja? Jak duże uszkodzenia? 

Jutro odbieram samochod po ponad 4 tygodniach. Same przepychanki z salonem trwały ponad dwa tyg., potem tydzień oczekiwania na części i robota 4 dni. Faktura wyszła 33 tyś. Na szczęście pokrywa to wszystko ubezpieczyciel (nie salon), który gwarantuje bezawaryjność samochodow z Audi select. Bo Aso nie daje gwarancji tylko wykupuje polisę ubezpieczeniową na 12m. po zakupie auta. Ogólnie wymieniono prawie cały silnik, "prawie" bo nowa jednostka kosztuje 50 tyś. wg tego co mi powiedział kierownik serwisu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, RALF76 napisał:

powiedzieli jaka była przyczyna zerwania?

Tak, pech 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Michal310 napisał:

Tak, pech 

nieźli są :), a coś konkretnego że pasek się zerwał bo zablokowało pompę czy coś innego? a może kiepska jakoś paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem rozrząd przy przebiegu 200 tkm w B9 a w B8 przy przebiegu 225 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli b9 dojeżdżają zacnych przebiegów na rozrządzie, nie jest to reguła że się zrywają paski przy mniejszych przebiegach

być może jakaś oszczędność firmy w danych okresie ale tego się raczej nie dowiemy co jest powodem zerwań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pasowałoby wymianę jak w 1.9 co 70k robic :)

Edytowane przez sieergiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie i Panie mam dylemat... A4 B8 2.0TDI 143KM z 2008 roku.

Auto ma przebieg 275 tys., a rozrząd był wymieniany przy 182 tys. w 2015 roku.

Ile mi zostało do następnej wymiany ? Czy wymienić książko przy 360 tys. ? Czy lepiej dmuchać na zimne i wymienić już teraz ?

Wiem, że rozrząd powinno wymieniać się 180 tys. lub po "x" latach.

Z góry dzięki za odpowiedź :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 11:21, BarTek 88 napisał:

Auto ma przebieg 275 tys., a rozrząd był wymieniany przy 182 tys. w 2015 roku.

Przy 182 raczej  nie był założony ori a kolejne to już co 70-80 tys więc już dawno nadszedł czas ze względu na przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjasnijcie mi to:

Stan po Przebiegu 0 km od montażu nowego rozrządu 

20210206-105121.jpgupload picture

Stan po Przebiegu 10km od zalozenia nowego rozrzadu:

20210206-104826.jpg

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie robilem przy przebiegu 205kkm zastaw z Continentala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 22:26, tomekDG napisał:

Ja u siebie robilem przy przebiegu 205kkm zastaw z Continentala

Ile Cię wyszła wymiana i części ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na tyle silników tdi parę razy pasek się  zerwał  to chyba nic nie znaczy. W Bmw łańcuchy padają jak muchy a inni nie są lepsi. Paski są produkowane masowo i na pewno są czasem jakieś wady produkcyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 10:08, Użytkownik007 napisał:

Ile Cię wyszła wymiana i części ? 

600zl komplet continental plus jakies grosze paserk alternatora i 400zl robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim egzemplarzu pasek rozrządu został wymieniony na gwarancji przy przebiegu ok 90 tyś km (tak, tak, udało mi się bo gwarancja była ważna 3 lata/ 90 000 km). Z silnika wydobywał się dźwięk takiego świstu. Na początku myślałem, że to rolka czy pasek z alternatora, ale okazało się, że to był pasek rozrządu. Co ciekawe już rok wcześniej zgłaszałem to w pewnym autoryzowanym serwisie w Warszawie, ale panowie z serwisu powiedzieli, że faktycznie dźwięki są słyszalne ale tylko na zewnątrz samochodu, a w środku już nie. Tak więc według producenta wszystko było ok i nie podlegało to wymianie, mimo tego, że auto było na gwarancji. Dopiero ASO w Rybniku stwierdziło, że te dźwięki są niepokojące i podlega to natychmiastowej wymianie. Także widzimy tu serwis ASO serwisowi nie równy.. :facepalm:

Pomijając temat paska rozrządu, moje A4 nie należało do "udanych". Za sobą mam wymianę kamerki cofania (na gwarancji), oraz problem z układem wydechowym (Błąd na komputerze: "Napęd: usterka! Proszę zgłosić się do serwisu") przy 96 tyś km.. Okazało się, że jakiś mechanizm zaworów/klap był uszkodzony i przy zdejmowaniu nogi z gazu, klapy się blokowały i spaliny zatrzymywały się w układzie wydechowym..

Edytowane przez Sebss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...