Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uwaga na rozrząd w A4 B9 2.0TDI


Michal310

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.03.2021 o 17:57, Sebss napisał:

W moim egzemplarzu pasek rozrządu został wymieniony na gwarancji przy przebiegu ok 90 tyś km (tak, tak, udało mi się bo gwarancja była ważna 3 lata/ 90 000 km). Z silnika wydobywał się dźwięk takiego świstu. Na początku myślałem, że to rolka czy pasek z alternatora, ale okazało się, że to był pasek rozrządu. Co ciekawe już rok wcześniej zgłaszałem to w pewnym autoryzowanym serwisie w Warszawie, ale panowie z serwisu powiedzieli, że faktycznie dźwięki są słyszalne ale tylko na zewnątrz samochodu, a w środku już nie. Tak więc według producenta wszystko było ok i nie podlegało to wymianie, mimo tego, że auto było na gwarancji. Dopiero ASO w Rybniku stwierdziło, że te dźwięki są niepokojące i podlega to natychmiastowej wymianie. Także widzimy tu serwis ASO serwisowi nie równy.. :facepalm:

Pomijając temat paska rozrządu, moje A4 nie należało do "udanych". Za sobą mam wymianę kamerki cofania (na gwarancji), oraz problem z układem wydechowym (Błąd na komputerze: "Napęd: usterka! Proszę zgłosić się do serwisu") przy 96 tyś km.. Okazało się, że jakiś mechanizm zaworów/klap był uszkodzony i przy zdejmowaniu nogi z gazu, klapy się blokowały i spaliny zatrzymywały się w układzie wydechowym..

jaki masz silnik? w Twoim profilu jest jakiś kod silnika 1B??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Użytkownik007 napisał:

jaki masz silnik? w Twoim profilu jest jakiś kod silnika 1B??

Nie mam pojęcia.. Przy zakładaniu konta nie miałem dostępu do samochodu i nadal nie mam, więc nie mam jak sprawdzić.. W przyszłym tygodniu odbiorę samochód to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Sebss napisał:

Nie mam pojęcia.. Przy zakładaniu konta nie miałem dostępu do samochodu i nadal nie mam, więc nie mam jak sprawdzić.. W przyszłym tygodniu odbiorę samochód to sprawdzę

Sprawdź w książce serwisowej, jest wlepka z numerem silnika. Chyba,  że nie masz książki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RALF76 napisał:

Sprawdź w książce serwisowej, jest wlepka z numerem silnika. Chyba,  że nie masz książki..

Mam tylko instrukcje obsługi i wydaje mi się, że tam jakaś nalepka była. Książki serwisowej nie mam, bo powiedzieli, że już nie dają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Sebss napisał:

Mam tylko instrukcje obsługi i wydaje mi się, że tam jakaś nalepka była. Książki serwisowej nie mam, bo powiedzieli, że już nie dają

też nie mam ale jest książka obsługi serwisowej i tam jest naklejka (oczywiście nie wpisuje się tam przeglądów bo nawet nie ma miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, RALF76 napisał:

też nie mam ale jest książka obsługi serwisowej i tam jest naklejka (oczywiście nie wpisuje się tam przeglądów bo nawet nie ma miejsca)

To miałem właśnie na myśli.. Tak jak pisałem wcześniej, wszystko sprawdzę w przyszłym tygodniu jak wrócę z delegacji. Samochód jest już odebrany z serwisu ale jeszcze nim nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie tez rozrzad strzelil przy 165 tys koszt naprawy silnika 25 tys zl dlatego nie wolno wierzyc tym dziadom z audi ze wytzryma 210 tys bo to zwykla zlodziejska reklama ich super przebiegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest jakaś loteria, wymieniałem niedawno przy przebiegu 195 tyś.km i zarówno pasek jak i rolki wyglądały bardzo ładnie, myślę że jeszcze sporo by przejechały. Jedyne co mi się nie spodobało to zacinała się i nie odbijała przysłona elektryczna na pompie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2023 o 00:33, egon2105 napisał(a):

witam u mnie tez rozrzad strzelil przy 165 tys koszt naprawy silnika 25 tys zl dlatego nie wolno wierzyc tym dziadom z audi ze wytzryma 210 tys bo to zwykla zlodziejska reklama ich super przebiegow

od nowości masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też 166 tyś jak do niego zaglądałem to wyglądał dobrze i żadnych dźwięków też nie wydaje. Ale pewnie w tym roku zrobię ze względu na wiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, potrzebuje rady.

A4 B9 2.0tdi  deta 190km 2017r. 

Przebieg 99tys.km.

Mechanik mówi, że wymiana rozrządu 180tys.km lub 10lat.

Na pewno 10lat a nie 5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent zaleca przy 210 kkm ale czy każdy tyle wytrzyma to inna sprawa:whistling:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem wczoraj, przy przebiegu 204k km i wieku 6 lat. Mechanik ocenił stan na dobry - nie widać jakiegoś zużycia, ale co "siedzi" w środku nikt nie wie. Zaskoczyło mnie, że pasek był z DAYCO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie cały komplet przy 195k km i 5 latach, wszystkie rolki i pompa pracowały dokładnie tak jak nowe, a na pasku nie było ani znaku pęknięcia czy starości. 

 

Nie wiem też co ktoś miał na myśli pisząc wcześniej że 'program' silnika ma wpływ na trwałość rozrządu. Jaka to różnica - żadna. Prędzej to jak ktoś jeździ przy manualnej skrzyni, chociaż tutaj dwumas też nadrabia zaległości kierowcy.

 

Jak producent przewidział 210k km na rozrząd to co tyle trzeba wymieniać - przecież nie strzelali by sobie w kolano, samochody przejeżdżają tyle w okresie gwarancji. Inna sprawa wiek paska.

 

A to że komuś strzelił to czysty przypadek. Nowe opony też pękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_a4_b9 napisał(a):

Hej, potrzebuje rady.

A4 B9 2.0tdi  deta 190km 2017r. 

Przebieg 99tys.km.

Mechanik mówi, że wymiana rozrządu 180tys.km lub 10lat.

Na pewno 10lat a nie 5?

W tym roczniku wymienił bym bez zastanowienia. To nie jest jakiś duży koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wuPiotrek napisał(a):

Jak producent przewidział 210k km na rozrząd to co tyle trzeba wymieniać

Tutaj jestem innego zdania.

Producent nie przewiduje wymiany rozrządu (łańcuchów i napinaczy), jak jest w rzeczywistości nie muszę pisać.

Podobna sytuacja jest z wymianą oleju w skrzyni tiptronic ZF8HP, tam Audi mówi o dożywotnim napełnieniu olejem, gdzie producent skrzyni ZF jasno zaleca wymianę oleju między 80-120 kkm.

Morał jest taki, że warto od 150 kkm regularnie kontrolować pasek jak wygląda i w razie potrzeby wymienić.

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przebiegiem to jestem spokojny. Chodzi mi tylko i wyłącznie o wiek. 

 

Nie zgadzam się z mechanikiem który twierdzi, że okres to 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, michal_a4_b9 napisał(a):

Nie zgadzam się z mechanikiem który twierdzi, że okres to 10 lat.

Niestety nigdzie nie ma wzmianki o ograniczeniu czasowym. Jest tylko te 210 kkm podane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakiej firmy rozrząd polecacie ? INA czy może coś innego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup tam, gdzie przyjmą na nich reklamacje, bo INA przeniosła produkcję do Chin i jak masz szczęście, to trafisz na dobry zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...