Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie pilotów centralnego zamka - procedura w A4 B6 i B7


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli muszę kupić czysty grot i dociąć na mieście osobie ,która się tym trudni ? Mój pilot scyzoryk też muszę zabrać ,aby wiedział jak dociąć ?

Edytowane przez gacekkstb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gacekkstb napisał:

Czyli muszę kupić czysty grot i dociąć na mieście, która się tym trudni ? Mój pilot scyzoryk też muszę zabrać ,aby wiedział jak dociąć ?

Jeśli masz tylko 1 klucz a chcesz 2 bądź 3 to tak trzeba dociąć grot. Zazwyczaj Ci co dorabiają klucze maja groty dostępne. Jeśli po dopisaniu klucza immo nie będzie łapać musisz kupić czysty transporder jak już wspomniałem i dopisać odpowiednią ilość kluczy następnie zakodować Mk żeby działał centralny z pilota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytałem cały wątek i nie bardzo ogarniam czy może ktoś mi streścić w kilku krokach co muszę zrobić aby mieć drugi w pełni działający kluczyk, widziałem że ludzie sprzedają całe kluczyki w dobrym stanie między 120 a 180 zł z elektroniką i czy kupując taki kluczyk to wystarczy dorobić grot i go dopisać do auta ? Mój jest już strasznie zdezelowany i zmęczony dlatego chciałbym dorobić drugi  a obecnego mieć jako drugi zapasowy, i nie mam zawieszki z pinem ponieważ kupując auto miało tylko jeden kluczyk w stanie opłakanym :( ale zrobiłem sobie zdjęcie środka tam gdzie jest miejsce na scyzoryk i jest jakiś numer i piszę 433 Mhz jeśli bym kupił sobie drugi to rozumiem że również musi być na 433 Mhz ? tylko pytanie czy da się go bez problemu dopisać do auta no i co z immobilizerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, popo601 napisał:

streścić w kilku krokach

Żeby przypisać klucz do auta potrzebujesz kod immobilizera bez tego ani rusz. Zaluzmy że masz kod kupujesz klucz tak jak pisałeś częstotliwość jest ważna, kupujesz nowy transporder za ok 10zl wsadzisz do nowego klucza, kodujesz immo, kodujesz radio do centralnego, grot żeby przekręcić klucz i wsio działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, szybkie pyt nie doczyt i  zamowilem 2 kluczyki 8Z0837231, a moj jest 8Z0837231D oczywiscie tych bez D centralka mi nie widzi w vagu, czy mozna cos zrobic zeby je wykryla czy sa juz bezuzyteczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto z 1 kluczykiem. Zamówiłem drugi używany kluczyk na znanym portalu aukcyjnym o tych samych numerach i tej samej częstotliwości. 

Żeby centralny zamek, wyłączenie alarmu oryginalnego i opuszczanie szyb  działałalo trzeba przypisać go do auta tak ja na filmie za pomocą vcdsa?

Dorobienie grotu pozwoli mi otwierać auto mechanicznie przez zamek drzwi, pozwoli mi też włączyć zapłon ale już odpalić auta nie.

Co mam zrobić jakbym chciał aby auto jeszcze odpalało z tego dokupionego kluczyka? NIE MAM KODU IMMO.

B7 2007r

Edytowane przez Czajson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nowy czysty transponder immo + PIN ze starego, potem kodowanie immo i dodanie nowego klucza przez vcds jak na filmie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ŁukaszPłock napisał:

potem kodowanie immo i dodanie nowego klucza przez vcds jak na filmie. 

nie w B7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś szuka rozwiązania do kopiowania kluczyka B7 to poniżej moje ustalenia do tej pory.
Może ktoś dojdzie co dalej. Osoby które są na forum i wiedzą jak to dalej ogarnąć robią wszystko aby inni się nie dowiedzieli, więc wypada w końcu dojść co i jak i przełamać ten monopol na wiedze aby zgodnie z ideą forum stała się dostępna dla innych, a nie maszynką do zarabiania pieniędzy.

Zidentyfikowany problem w B7 to zakodowanie transpondera (prawdopowodnie wyjątkami są te z początków produkcji 2004-2005 i tam działa to jeszcze tak prosto jak w B6).
Transponder musi być prekodowany pod dane auto i DODATKOWO musi być dopisany Component Security w postaci siedmiu heksadecymalnych wartości.

Transponder prekodują razem z tym kodem (często w gratisie) sprzedawcy transponderów. Niestety trzeba go wyciągnąć z auta i tu robi się problem.

1. Można wyciągnąć to przez jakiś interfejs typu SMOK czy VVDI. Niestety są one drogie, a nie widzę żadnych działających klonów od chińczyka (Component Security zaznaczony na zielono).

image.png

 

2. Można obejść zabawę z kodem i po prostu skopiować kluczyk poprzez użycie kopiarki do kluczyka. Te dobre są również za drogie, a nie udało mi się ustalić czy klony za 200-300 zł działają w b7 - w b6 działają. Przykład jak wygląda takie urządzenie. FIlmiki jak to działa są na Youtube.

Znalezione obrazy dla zapytania kopiarka do kluczy

 

3. Można ściągnąć wsad EEPROM i tam wyszukać Component Security. Jest to zdecydowanie najtańsza opcja i ma sens, bo interfejsy do tego są tanie. Niestety nie udało mi się jeszcze zidentyfikować gdzie dla B7 znajduje się ten kod. Przypuszczam, że w końću ktoś to znajdzie. Najlatwiej to znaleźć w ten sposób, że jak znamy swoj Component Security to sciągamy wsad i wyszukujemy go we wsadzie. Dzięki temu wiemy już gdzie w innych B7 będą znajdowały się te komponenty. Przykłąd na screenie:

image.png

W teorii jak uda nam się zrobić jedno z powyższych to jesteśmy prawie w domu. 
Trzeba będzie jeszcze dopisać klucz do auta, ale informacje jak to zrobić są dostępne w necie więc nie trzeba tu opisywać.

Edytowane przez Emejcz
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te rozwiązania są drogie i na jednorazową zabawę z kluczem po prostu nie opłacalne. Więc każdy kto ma jeden klucz do dołożenia po prostu pojedzie do kogoś kto się tym zajmuje.

Gdyby dało się coś zrobić chińskim kablem za 150zl wtedy internet był by pełny informacji a że bez Profi sprzętu nie ruszysz tematu to nie ma sensu zawracać sobie tym głowy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym dorobić zapasowy pilot 8Z0 837 231F  315MHz USA (Moduł komfortu 8E0 959 433 BB), jednak nigdzie nie mogę znaleźć takiego oznaczenia, u chińskich kolegów znalazłem 8Z0 837 231G, ale nie wiem czy da rade się go podpiąć (sprawdzał ktoś czy inne numery da się podpiąć). Da radę się tanio coś dorobić uniwersalnego ?? Ostatecznie dorobię sam kluczyk (może ktoś w podlaskim by chciał mi pomóc wyciągnąć kod do kluczyka, ewentualnie dać namiary na dobry tani kabel),  ewentualnie zrobię  palenie z pilota. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej kupić moduł komfortu europejski i zmienić piloty na 433MHz? Groty kluczy zostawiasz stare i nic nie trzeba dodatkowo z immo ruszać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje, ale mam tylko jeden kluczyk, więc drugi grot i tak muszę dorobić z IMMO. To MK steruje centralnym zamkiem, bo kiedyś czytałem, że trzeba wymienić pompkę od centralnego zamka. Jak wystarczy MK, to jaki dobrać ?? czy to ma znaczenie ?? czy łatwy jest dostęp do tego modułu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6/B7 nie ma pompki centralnego. Sterowanie zamkami odbywa się przez MK.

MK znajduje się w skrzynce pod fotelem kierowcy. Jak odkręcisz fotel i zdejmiesz plastiki przy wykładzinie podłogi, to po uniesieni lekko wykładziny znajdziesz skrzynkę z MK.

Jest na forum temat o doborze konkretnego MK w zależności od rocznika i wyposażenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem samochód z niedziałającym już pilotami centralnego zamka. Podłączyłem auto pod vcds wchodzę w moduł komfortu adaptacja i gdy testuje kanał 21 wyskakuje błąd (nie obslugiwany) w blokach pomiarowych pokazuje ze jest zero przypisanych pilotów, gdy próbuje otwierać i zamykac auto wartości się nie zmieniają tak jak by nie widzialo sygnału z pilotów. Po wyjęciu modułu komfortu nie wyglada jak by był uszkodzony brak oznakow wilgoci wizualnie tez dobrze wyglada po za tym oświetlenie, el szyby, alarm, lusterka działają normalnie. Auto zamykam i otwieram kluczykiem. 

3B95F600-AEB8-4EE1-B694-1D78FF8485C1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś wszystko tak jak tu?

Sprawdź też co pokazuje kanał 007 w blokach pomiarowych czy w ogóle są jakieś piloty przypisane, sprawdź baterię w pilotach czy nie padły.

MK pokazuje jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaTeo85 napisał:

Robiłeś wszystko tak jak tu?

Sprawdź też co pokazuje kanał 007 w blokach pomiarowych czy w ogóle są jakieś piloty przypisane, sprawdź baterię w pilotach czy nie padły.

MK pokazuje jakieś błędy?

 

image.jpg

Edytowane przez Diglet1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Diglet1234 napisał:

 

image.jpg

Na kanale 007 pokazuje zero przypisanych kluczy nie widzi sygnału z pilota 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie wszystkie błędy masz od zamków drwi i jeden od syreny alarmu. Sprawdź wiązki kabli w przelotkach drzwi, pozbądź się błędów i może wtedy próbuj douczyć piloty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...