Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik bierze olej. Porada!


pete7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki

Edytowane przez pete7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2020 o 21:39, pete7 napisał:

Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki

Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Legion44 napisał:

Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. 

Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Legion44 napisał:

To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. 

ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pete7 napisał:

ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy.

Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, pila24 napisał:

Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju.

Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pete7 napisał:

Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km.

Wymiana oleju co 10 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pete7 napisał:

Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40

Zmień serwis czy mechanika - parametr cec**jący olej to lepkość w skrócie .... określająca opory przepływu. Olej jest rzadszy od wody dlatego pływa na jej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem... mechanik powiedział, że albo wyciek, albo nieszczelne pierścienie. Znalazłem innego mechanika i okazało się, że odma i to wada konstrukcyjna i wtedy odme odłączyć od dolotu i wtedy nie wysyca nadmiernie oparów z bloku głowicy. Osobiście nie zdecydowałem się na to, auto i tak już ma swoje lata i dalej robię dolewki, póki co, ale może warto zasięgnąć rady innego mechanika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn jest masa możliwych. 

Zacznijmy, że ekobzdury więc cienkie i delikatne pierścienie. Niby z jednej strony oszczędności różne, a z drugiej żłopanie oleju. Od cholery marek i modeli je ma. Żeby się odwalić od producenta wbija się normę w książeczkę np. 1L/1000km jako prawidłowe spalanie oleju. Barany to łykają jako prawdę objawioną, śmiejąc się jednocześnie ze starych silników, które nawet mocno wysilone mają taką normę(bo miały ten dupochron) jeżeli brały 1L ale na 10000 to już budziły poważne obawy. 

Może być tak, że mimo wszystko pierścienie są zapieczone i porządne wypłukanie im pomoże... albo i nie. Te pierścienie współczesne są delikatne jak gej ne pierwszej choince zakładowej ;)

Problemy z odmą przy takich wydelikaconych silnikach potrafią spowodować historie dawniej między bajkami układane. Separatory, zaworki... 

Uszczelniacze trzonków zaworowych i zespół prowadzenia/przylegania zaworu też bywają przyczyną i to często lekceważoną. 

Pomijam tu tematykę turbo.

Longlife -u nas w EU, a na kontynencie amerykańskim w tych samych silnikach normalnie. Szybsze zużycie, szybsze zawalenie nagarem. Tak tak, nagar w silnikach wciąż obecny, bo w sumie silniki w głównym zamyśle i budowie wbrew powszechnej opinii aż tak od czasów badziewnych Polonezów nie odbiegły. Ba -te nowe zaczynają się równać z tamtymi przebiegami z których mój rower by się uśmiał.

Co zrobić? A pomiar ciśnienia z próbą olejową. Przy zmianie oleju ja bym dał płukankę mocno i lał olej z dużym pakietem dodatków czyszczących. Ogarnięcie odmy. NA PRA WIE NIE

Styl jazdy też ma znaczenie -częste deptanie na wysokim biegu bez redukcji powoduje większe zasysanie oparów. Po prostu podciśnienie w dolocie i dojenie przez silnik powietrza rosną gwałtownie. Stąd auta na autostradach obnażają swoje apetyty na oliwę.

No i zakres obrotów ale do diabła -wolę dolewać niż jeździć jak dziad na którego wszyscy trąbią. 

I broń k... Boże jakieś pół syntetyki czy minerale "gęściejsze". To tylko pogorszy sytuację. W dłuższym rozrachunku zagrzybi pierścienie.

Czasem zmiana oleju nieco pomaga, mimo lania porządnego. 

Wycieki na pół litra /1000km to ślady na każdym postoju i smród oleju pod maską, a nie zapocone uszczelki i tutaj nie ma co się pocieszać.

Moje V6 poci się jak świnia z obu głowic chociaż na podjeździe nie ma śladów(nie ma kiedy zrobić...), dostaje po obrotach regularnie, ma gaz(w/g laików przyczyna zwiększonego poboru oleju), a jakoś nawet mimo wieku ciężko 1L na 10 000 przeskoczyć. Nowsze silniki są po prostu delikatne i robione w oparciu o nowe "genialne" zasady makrobiznesu.

 

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...