Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Telepanie silnikiem na ciepłym.


michcio1985

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, michcio1985 napisał:

Dzisiaj zastosowałem LM2666, powiem że całkiem nieźle poprawiły się bipy?IMG_20201129_151804548.jpg

Na screenie widzę  też korekcje, wszystko w normie :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci że są ok ale i tak potrafi zatelepać, dużo mniej niż wcześniej ale jak dobrze rozgrzany to od czasu do czasu telepie. Naradzie oleje ten temat, i będę jeździł. Jak pisałem wcześniej, szarpnę się na głowicę z nowymi gniazdami przygotuję uszczelki i cała resztę. I niech czeka.

 

Co ciekawe korekcja na 3 i 4 pompce się odwróciła tzn minutę przed zrobieniem zdjęcia korekcja na 4 oscylowała w granicach zera , a 3cia 0,3-0,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ideału na dłuższą metę  PD-ka i tak nie doprowadzisz, ten typ tak ma że delikatnie bujał już jak z fabryki wyjeżdżał :decayed:

Szkoda kasy by walczyć z wiatrakami , proponuje się przyzwyczaić :D:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczę się do tematu. Też mam utykanie na ciepłym silniku. Do tego dochodzi ciężki rozruch na zimnym (długo kręci zanim w ogóle zacznie łapać).

Logi wykonane w trakcie jazdy:

VAGLOGGER.APPHB.COM

Logi wykonane na postuju

VAGLOGGER.APPHB.COM

Na czwartym cylindrze na postoju korekcja leci od minusa na plus, przy ok +1,2 zaczyna utykać. Korekcja potrafi dojść do +2,99

Auto po zrobieniu uszczelki pod głowicą, wymianie wałaka i szklanek. Po tej robocie generalnie jest słabsze, na niskich obrotach (poniżej 1400) prawie zerowa rekacja na gaz (przed naprawą nie był takim mułem). Mechanik dwa razy do uszczelnień podchodził ale jest tylko gorzej. Czy to kwestia ustawienia pompek i uszczelniaczy?

Pełne logi w poniższym linku

 

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zrobione, po drodze mógł wyjść jakiś babol, pytałeś go jak ustawiał dokładnie pompki? Na ile stopni? Z jaką siłą dokręcał śrubę mocującą pompkę... Jak nie jesteś pewny czy mechanik zrobił dobrze to jeszcze gorzej będzie dojść... 

Na ten moment kupiłbym używaną pompkę i podmienił na tym 4 cylindrze...

W logi zajrzałem, turbo mocno przeładowuje... Sprawdź N75, filterek na nim... Zobacz czy ramię gruszki porusza się w miarę płynnie w trybie BS 011...

Spojrzę wieczorem jeszcze na komputerze to może coś dopisze

 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wyglądają ok poza tą jedną 4 pompką, synchro praktycznie wcale się nie rozjeżdża (a już napewno nie ma to wplywu na twoje bolączki), u mnie skacze od 0 do -1.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj auto do kogoś kto PD-ki ogarnia w ciemno, niech wymieni jeszcze raz uszczelnienia na trzecim i czwartym , zamieniając miejscami pompki na tych cylindrach .

Dopiero po tej robocie będzie wiadomo czy przyczyną jest pompka czy jakiś problem na czwartym cylindrze .

Niech sprawdzi też na blokady ustawienie rozrządu. 

W kole pasowym wałka rozrządu jest tłumik drgań skrętnych , skacząca synchronizacja świadczy przeważnie o jego zużyciu .:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o pompki, ustawione na 180 st, o momenty nie dopytywałem. Brak mocy od dołu wiążę właśnie z pompkami, czy ustawienie 180 lub 225 winno być odczuwalne? Kogoś w okolicach Warszawy polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bobikos napisał:

180 lub 225 winno być odczuwalne?

nie specjalnie...  nie tędy droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Przy silniku nic nie grzebane.

Muszę sprawdzić jeszcze świece żarowe.

Po odpaleniu na zimno trochę nieregularnie telepie,potem się uspokaja.Trochę zadymi. Potrafi także sporadycznie telepać na rozgrzanym.

Zrobiłem logi 013, 018 i 023 na zimnym i ciepłym.

Jakaś wstępna diagnoza ?

Nalatane ponad 400 tyś.km i nic nie robione jeszcze.

Wrzucam w exelu bo coś strony nie działają.

 

LOG-01-013-018-023ciepły.CSV LOG-01-013-018-023zimny.CSV

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze widzę w tym exelu :decayed: to na trzeciej pompce przepuszcza dolne uszczelnienie przy zimnym silniku ( korekcja blisko 3 na plusie ).

Po rozgrzaniu się uszczelnia i wszystko w normie ( przynajmniej na tej chwili która była zlogowana :D).

Uszczelnienia do roboty, konkrety co i jak w odpowiednim podwieszonym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi:, czyli trza zamawiać komplet uszczelek na wszystkie pompki i szukać speca do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, dalej walczę z problemem. Zastanawiające jest to że trzy razy robiłem coś z wiązką pompek i za każdym razem na kilka dni była poprawa. Myślę nad jej wymianą chociaż szkoda wydanych 300zł jak się okaże nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2020 o 21:51, kamil-vag napisał:

nie specjalnie...  nie tędy droga

Niestety u mnie bez większej poprawy. Auto poszło do innego zakładu, gdzie wyciągnęli pompki i ponoć dali do sprawdzenia. Stwierdzone zostało że pompki wymagały ponownego ustawienia bo ktoś je na siłę wbijał przy poprzednim montażu. Wymienione zostały uszczelnienia. Niemniej auto minimalnie lepiej (trzeba krócej kręcić) ale nadal zapala źle - przy obecnych temperaturach (minus kilka stopni) trzeba kręcić z 6 sekund zamin załapie a jak już zaskoczy to pracuje nierówno przez kilka sekund. Warsztat twierdzi że z jakiegoś podowu - zły wałek lub szklanki, zawory mogą źle pracować w trakcie rozruch. Na razie nie wymieniam bo to kolejne koszty. Spotkaliście się z takim problemem w aucie? Jako że mam webasto zamierzam sprawdzić czy po wygrzaniu silnika przy pomocy webasto będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test o którym mówił mechanik ale nie bardzo chciałem wierzyć. Dzisiaj jest - 10 st. Uruchomiłem auto i jak zwykle kręcił długo ale w końcu się uruchomił. Na chwilę dodałem gazu do 3 tyś obrotów, puściłem pedał gazu a auto zgasło. Przy ponownej próbie odpalenia samochód kręcił bez kompresji, dopiero po dłuższej chwili zaczyna załapywać i w końcu odpala. Wychodzi na to że podpiera zawory na zimnym oleju. Olej dla pewności zmieniony dwa dni temu na motul Xcelan 5w40 (auto jeździ nad min od ponad 200 tys km). Teraz pytanie czy to kwestia wałka i szklanek czy zepsutej głowicy w trakcie naprawy (ponoć zakład który ją planował wymienił uszczelnienia na 4 zaworach i docierał gniazda).

Ktoś miał taki przypadek?

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem też że problemem może być zbyt wysokie ciśnienie w układzie olejowym lub szklanki które zbyt wolno oddają olej. Może mechanik się pomylił i wstawił szklanki od silnika VP?  Przed robotą nie było problemów ani z odpalaniem ani z mocą na niskich obrotach, dlatego wątpię aby nagle pompa olejowa zaczęła źle pracować (chociaż to też jest możliwe)

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...