Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czerwona turbina


kamilm123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie mam katalizatora ani środkowego tłumika a dzisiaj turbo mialem czerwone mimo normalnej jazdy. Nawet nie butowalem tylko jechalem 15km predkoscia 90-100. Patrze pod maske a tam turbo swieci. Dziwna sprawa bo dziala normalnie tylko czemu sie grzeje. Dopiero co mechanik zmienial glowice ale turbiny nie odkrecal. Co tam sie moglo stac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz uturbioną benzyną jeździłem ze trzydzieści lat temu i nie przypominam sobie by rozgrzane do czerwoności turbo robiło na mnie jakieś wrażenie lub powodowało zdziwienie.... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie cały czas było żółte :decayed: plus połowa katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ale jak mialem katalizator to ok bo byl zatkany. Wycialem go i wstawilem dp. Przez 2 miesiace obserwowalem turbo przy agresywnej jezdzie i nie robilo sie czerwone. Wczoraj mechanik wymienil glowice ale powiedzial ze po jezdzie probnej turbo bylo czerwone. Jak wracalem do domu przez 15 kilometrow jechalem spokojnie a turbo i tak bylo czerwone. Wczesniej tak sie nie dzialo. Czy jest mozliwosc zlego podlaczenie przewodow chlodzenia do turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kamilm123 napisał:

 Dopiero co mechanik zmienial glowice ale turbiny nie odkrecal. 

Czyli wymienił głowice razem z zamontowaną do niej turbosprężarką ?

Głowica od takiego samego motoru ( takie samo oznaczenie literowe ) , czy po prostu od pierwszego lepszego 1,8T ?

Jeżeli faktycznie turbo świeci niezależnie od obciążenia silnika to może  wałki rozrządu mają inną geometrię niż ori i trzeba by soft ogarnąć, a może po prostu rozrząd źle ustawiony ?

Silnik generuje odpowiednią moc czy jest przymulony ?

A może dopiero teraz odzyskał wigor a wcześniej był przymulony ?

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to ze turbiny nie wyciagal tylko zostala przykrecona do dp. Ogolnie jest chip na 200km. Glowica jest teraz z adr ale numer taki sam jak w starej glowicy i ogolnie kanaly takie same. Walki sa moje nie z adr bo mechanik mowil ze w lepszym stanie byly moje stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co z mocą , jest ?

A jak ze spalaniem ?

Jak jest słabo z osiągami to daj do innego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu :whistling:

P.S.

Dopiero teraz zauważyłem że w aucie jest LPG, na obydwóch paliwach objawy takie same ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc nie sprawdzalem bo boje sie ze turbbo sie rozleci jak sie tak nagrzeje. Spalanie rowniez nie wiem bo przejechalem tylko 15 kilometrow i nie wiem co robic. Mozna gdzies na vagu zobaczyc czy jest rozrzad dobrze ustawiony? to bym sam sprawdzil. Na lpg ostatnio nie jezdze bo nie iest jeszcze wyregulowane. Jezdze tylko na benzynie narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo tych niewiadomych :decayed:

Oddaj to auto do ogarniętego mechanika co 1,8 T ma w jednym palcu a najlepiej też i LPG, niech wszystko posprawdza, wymieni co popsute i wyreguluje co się da :D

Dopiero jak będzie wszystko sprawne to będziesz  mógł sprawdzić o co biega, bo teraz to po prostu jesteś z tym motorem w czarnej d.... :whistling::D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika nie ciężko znaleźć ale jak jedziesz i przedstawisz mu tą historię co tu napisałeś to nie dziwne, że nie chcą się podjąć lub nie szukają poprawnie przyczyny. Tam jest nagrzebane i do ładu dojść nie idzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, kamilm123 napisał:

Wiesz jak ciezko znalezc takiego mechanika? Przerabialem juz chyba z 5. 

Wiem, dla tego dzisiaj to trzeba najpierw mieć dobrego mechanika i pod jego umiejętności kupować samochód ...:P:decayed:

Niestety ale takie czasy , stare fachury powymierali albo siedzą na emeryturach a młodzież po większości ma dwie lewe ręce, tylko kasę kroić i narzekać umieją :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał:

Mechanika nie ciężko znaleźć ale jak jedziesz i przedstawisz mu tą historię co tu napisałeś to nie dziwne, że nie chcą się podjąć lub nie szukają poprawnie przyczyny. Tam jest nagrzebane i do ładu dojść nie idzie. 

No przydało by się jeszcze by koszt potencjalnej naprawy był adekwatny do wartości auta, nie sztuką jest  przy doprowadzaniu takiego samochodu do ładu podwoić jego wartość ....:decayed:

Dla tego przy starych rupieciach trzeba się zastanowić czy warto, jak kasa nie gra roli to i do ASO można pojechać .

Tylko nie wiem czy i tam został jeszcze ktoś kto będzie umiał takie auto naprawić  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kamilm123 napisał:

Mozna gdzies na vagu zobaczyc czy jest rozrzad dobrze ustawiony?

Grupa 90+93. Porób logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oglądałem wałki których mechanik nie założył i jak wpisałem ich numer 078 109 115H to okazało się, że to są wałki z mojej starej głowicy aum więc musiał założyć te które kupiłem z głowicą adr.

Edytowane przez kamilm123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przem8 napisał:

Grupa 90+93. Porób logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118.

Troche się boje bo turbina szybko robi się czerwona nie wiem ile wytrzyma takiego robienia logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jak VAS zastrajkuje to kapota w ASO:polew:

No niestety ale stopień skomplikowania , ilość modeli i ich wersji wyposażeniowych dzisiaj jest taki że już dawno przekroczył możliwości percepcji przeciętnego mózgu mechanika .....

Dla tego bez VAS-a robota stoi ....:P

A co dopiero jeżeli oddajesz takie auto do niezależnego mechanika , większość z nich błądzi jak małe dziecko w ciemności :D

Oczywiście że są wyjątki , ale one tylko potwierdzają regułę :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kamilm123 napisał:

Właśnie oglądałem wałki których mechanik nie założył i jak wpisałem ich numer 078 109 115H to okazało się, że to są wałki z mojej starej głowicy aum więc musiał założyć te które kupiłem z głowicą adr.

Czyli mechanik poszedł na łatwiznę i masz prawdopodobnie przyczynę :decayed:

Jak jeszcze mu ufasz to oddawaj do poprawki, niech przekłada wałki , a jak nie to do innego machera :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ale czemu tak jest? Przecież moje wałki których nie założył były z głowicy AUM a teraz jest głowica ADR i wałki ADR. powinno być teraz ok właśnie. Gorzej jakby do głowicy ADR założył moje stare wałki z AUM wtedy by mogło coś być nie tak. Chyba, że źle myśle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...