Jump to content

Czerwona turbina


Recommended Posts

Witam. Nie mam katalizatora ani środkowego tłumika a dzisiaj turbo mialem czerwone mimo normalnej jazdy. Nawet nie butowalem tylko jechalem 15km predkoscia 90-100. Patrze pod maske a tam turbo swieci. Dziwna sprawa bo dziala normalnie tylko czemu sie grzeje. Dopiero co mechanik zmienial glowice ale turbiny nie odkrecal. Co tam sie moglo stac?

Link to post
Share on other sites

Ostatni raz uturbioną benzyną jeździłem ze trzydzieści lat temu i nie przypominam sobie by rozgrzane do czerwoności turbo robiło na mnie jakieś wrażenie lub powodowało zdziwienie.... :decayed:

Link to post
Share on other sites

u mnie cały czas było żółte :decayed: plus połowa katalizatora

Link to post
Share on other sites

Dobra ale jak mialem katalizator to ok bo byl zatkany. Wycialem go i wstawilem dp. Przez 2 miesiace obserwowalem turbo przy agresywnej jezdzie i nie robilo sie czerwone. Wczoraj mechanik wymienil glowice ale powiedzial ze po jezdzie probnej turbo bylo czerwone. Jak wracalem do domu przez 15 kilometrow jechalem spokojnie a turbo i tak bylo czerwone. Wczesniej tak sie nie dzialo. Czy jest mozliwosc zlego podlaczenie przewodow chlodzenia do turbo?

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kamilm123 napisał:

 Dopiero co mechanik zmienial glowice ale turbiny nie odkrecal. 

Czyli wymienił głowice razem z zamontowaną do niej turbosprężarką ?

Głowica od takiego samego motoru ( takie samo oznaczenie literowe ) , czy po prostu od pierwszego lepszego 1,8T ?

Jeżeli faktycznie turbo świeci niezależnie od obciążenia silnika to może  wałki rozrządu mają inną geometrię niż ori i trzeba by soft ogarnąć, a może po prostu rozrząd źle ustawiony ?

Silnik generuje odpowiednią moc czy jest przymulony ?

A może dopiero teraz odzyskał wigor a wcześniej był przymulony ?

 

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o to ze turbiny nie wyciagal tylko zostala przykrecona do dp. Ogolnie jest chip na 200km. Glowica jest teraz z adr ale numer taki sam jak w starej glowicy i ogolnie kanaly takie same. Walki sa moje nie z adr bo mechanik mowil ze w lepszym stanie byly moje stare.

Link to post
Share on other sites

No a co z mocą , jest ?

A jak ze spalaniem ?

Jak jest słabo z osiągami to daj do innego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu :whistling:

P.S.

Dopiero teraz zauważyłem że w aucie jest LPG, na obydwóch paliwach objawy takie same ?

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Moc nie sprawdzalem bo boje sie ze turbbo sie rozleci jak sie tak nagrzeje. Spalanie rowniez nie wiem bo przejechalem tylko 15 kilometrow i nie wiem co robic. Mozna gdzies na vagu zobaczyc czy jest rozrzad dobrze ustawiony? to bym sam sprawdzil. Na lpg ostatnio nie jezdze bo nie iest jeszcze wyregulowane. Jezdze tylko na benzynie narazie.

Link to post
Share on other sites

Trochę dużo tych niewiadomych :decayed:

Oddaj to auto do ogarniętego mechanika co 1,8 T ma w jednym palcu a najlepiej też i LPG, niech wszystko posprawdza, wymieni co popsute i wyreguluje co się da :D

Dopiero jak będzie wszystko sprawne to będziesz  mógł sprawdzić o co biega, bo teraz to po prostu jesteś z tym motorem w czarnej d.... :whistling::D

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Wiesz jak ciezko znalezc takiego mechanika? Przerabialem juz chyba z 5. 

Link to post
Share on other sites

Mechanika nie ciężko znaleźć ale jak jedziesz i przedstawisz mu tą historię co tu napisałeś to nie dziwne, że nie chcą się podjąć lub nie szukają poprawnie przyczyny. Tam jest nagrzebane i do ładu dojść nie idzie. 

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, kamilm123 napisał:

Wiesz jak ciezko znalezc takiego mechanika? Przerabialem juz chyba z 5. 

Wiem, dla tego dzisiaj to trzeba najpierw mieć dobrego mechanika i pod jego umiejętności kupować samochód ...:P:decayed:

Niestety ale takie czasy , stare fachury powymierali albo siedzą na emeryturach a młodzież po większości ma dwie lewe ręce, tylko kasę kroić i narzekać umieją :D

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Muskel1 napisał:

Mechanika nie ciężko znaleźć ale jak jedziesz i przedstawisz mu tą historię co tu napisałeś to nie dziwne, że nie chcą się podjąć lub nie szukają poprawnie przyczyny. Tam jest nagrzebane i do ładu dojść nie idzie. 

No przydało by się jeszcze by koszt potencjalnej naprawy był adekwatny do wartości auta, nie sztuką jest  przy doprowadzaniu takiego samochodu do ładu podwoić jego wartość ....:decayed:

Dla tego przy starych rupieciach trzeba się zastanowić czy warto, jak kasa nie gra roli to i do ASO można pojechać .

Tylko nie wiem czy i tam został jeszcze ktoś kto będzie umiał takie auto naprawić  :D

Link to post
Share on other sites

Jak VAS zastrajkuje to kapota w ASO:polew:

Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, kamilm123 napisał:

Mozna gdzies na vagu zobaczyc czy jest rozrzad dobrze ustawiony?

Grupa 90+93. Porób logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118.

Link to post
Share on other sites

Właśnie oglądałem wałki których mechanik nie założył i jak wpisałem ich numer 078 109 115H to okazało się, że to są wałki z mojej starej głowicy aum więc musiał założyć te które kupiłem z głowicą adr.

Edited by kamilm123
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, przem8 napisał:

Grupa 90+93. Porób logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118.

Troche się boje bo turbina szybko robi się czerwona nie wiem ile wytrzyma takiego robienia logów.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jak VAS zastrajkuje to kapota w ASO:polew:

No niestety ale stopień skomplikowania , ilość modeli i ich wersji wyposażeniowych dzisiaj jest taki że już dawno przekroczył możliwości percepcji przeciętnego mózgu mechanika .....

Dla tego bez VAS-a robota stoi ....:P

A co dopiero jeżeli oddajesz takie auto do niezależnego mechanika , większość z nich błądzi jak małe dziecko w ciemności :D

Oczywiście że są wyjątki , ale one tylko potwierdzają regułę :hi:

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, kamilm123 napisał:

Właśnie oglądałem wałki których mechanik nie założył i jak wpisałem ich numer 078 109 115H to okazało się, że to są wałki z mojej starej głowicy aum więc musiał założyć te które kupiłem z głowicą adr.

Czyli mechanik poszedł na łatwiznę i masz prawdopodobnie przyczynę :decayed:

Jak jeszcze mu ufasz to oddawaj do poprawki, niech przekłada wałki , a jak nie to do innego machera :hi:

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

No własnie ale czemu tak jest? Przecież moje wałki których nie założył były z głowicy AUM a teraz jest głowica ADR i wałki ADR. powinno być teraz ok właśnie. Gorzej jakby do głowicy ADR założył moje stare wałki z AUM wtedy by mogło coś być nie tak. Chyba, że źle myśle. 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, kamilm123 napisał:

No własnie ale czemu tak jest? Przecież moje wałki których nie założył były z głowicy AUM a teraz jest głowica ADR i wałki ADR. powinno być teraz ok właśnie. Gorzej jakby do głowicy ADR założył moje stare wałki z AUM wtedy by mogło coś być nie tak. Chyba, że źle myśle. 

Nie wiem jakie były ori wałki w Twoim 1,8T, w profilu masz BFB a one jak się nie mylę to w B7 wychodziły :decayed:

Wałki powinny być od takiego silnika do którego masz soft w ECU.

Jak na starych wałkach było OK to podejrzewam że były właściwe, albo ktoś kto robił chipa dopasował mapy do nich.

Teraz głowicę masz taką samą jak poprzednia , a wałki z czapki wzięte i jeszcze chcesz by to wszystko działało poprawnie ?:)

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Widzę, że celujesz w jakieś grubsze mody sądząc po wałkach ADR, czapce nie pod EURO 4. Zgadza się? 

Tak jak wspomniał @piotrsob1 , inne wałki to inna charakterystyka pracy silnika co nie zmienia faktu, że po 15 km z prędkością 90-100 km/h przy wywalonym kacie turbawka jest czerwona...

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, george napisał:

Widzę, że celujesz w jakieś grubsze mody sądząc po wałkach ADR, czapce nie pod EURO 4. Zgadza się? 

Tak jak wspomniał @piotrsob1 , inne wałki to inna charakterystyka pracy silnika co nie zmienia faktu, że po 15 km z prędkością 90-100 km/h przy wywalonym kacie turbawka jest czerwona...

Nie, nie celuje w większe moce. Po prostu taka głowica mi się trafiła. mechanik mówił zresztą, że założył moje stare wałki a pewnie mu się nie chciało przemieniać dlatego zostawił od adr. 

Pojadę jutro do niego niech zmieni wałki i zobaczę wtedy. Zobaczę gołym okiem, że te wałki się różnią od siebie? Tzn te od adr i te moje stare?

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, kamilm123 napisał:

Zobaczę gołym okiem, że te wałki się różnią od siebie? Tzn te od adr i te moje stare?

Wcale nie koniecznie.

Różnice fizyczne mogą być na tyle małe że nie zauważysz ich organoleptycznie :decayed:

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Dobra spróbowałem i można powiedzieć, że głowica z adr z zaworami z adr i wałkami od bfb to nie najlepsze połączenie. Oddałem głowicę i dalej jestem na etapie szukania innej.

Link to post
Share on other sites

Pisałeś że numery części starej i nowej głowicy były takie same ...

O ile stare wałki były dobre to raczej  nie widzę problemu by je przełożyć do nowej , zamontowanej już głowicy .

Dla tego jestem zdziwiony że ją zdemontowałeś i oddałeś sprzedawcy , tym sposobem generujesz sobie niepotrzebne koszty :hi:

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...