Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwne wskazania spalania


Arnem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam ostatnio dziwne odczyty spalania. Mam ustawione oba programy, 1 na spalanie w czasie jazdy (który wyzerowuje się po 2h postoju) i 2 czyli podlicza mi ciągłe spalanie. Do pracy mam krótkie odcinki 10 km w jedną stronę, więc raczej spalanie mam zawsze dość wysokie ale ostatnio mam dziwne wskazania czasami po dłuższej trasie a ostatnio nawet spod sklepu. W piętek po zakupach wsiadam do samochodu od razu spalanie wbija mi na 15 l na 100, przejechałem dosłownie z 1000 metrów a spalanie zamiast zmaleć to podskoczyło mi do prawie 30 l. Gdy jadę do pracy lub z niej wracam spalanie w momencie dotarcia do celu na ogół mam na poziomie 10l. Silnik 2.0 w benzynie, nawet klimę ostatnio zacząłem wyłączać bo myślałem, że to od niej. Wcześniej na VAGu u znajomego wyskoczyło mi, że jest jakiś błąd z czujnikiem sprzęgła (tym który odpowiada za tempomat). Faktycznie był uszkodzony jeden pin czujnika, znajomy wymienił mi ten czujnik na inny ale nie oryginalny tylko zamiennik. Przez jakiś czas było dobrze ale ostatnio znów to samo. Dodam tylko, że podczas jazdy nie mam wrażenia jakby samochód wchodził na wyższe obroty. Wszystko wydaje się normalne tylko te wskazania spalania wariują. Ostatnio pracuję zdalnie i w pracy jestem co 2 dzień więc ciężko mi powiedzieć, czy faktycznie spalam więcej, wydaje mi się, że nie. Jak myślicie to może być wina tego czujnika i muszę go wymienić na nowy oryginalny czy to może być coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis pokazuje spalanie przeliczone na 100 km.

Jeżeli przejeżdżasz krótki odcinek zimnym autem, stojąc jeszcze do tego w korkach, albo próbujesz zagrzać silnik na postoju to ilość zużytego paliwa i przejechanych kilometrów od uruchomienia silnika po przeliczeniu na sto kilometrów może dawać takie wyniki ...

I nie ma w tym żadnego błędu :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o sytuację gdzie ruszam spod sklepu. I od razu 15 l przejeżdżam bez zatrzymywania około 1 km a tu co chwila rośnie aż dochodzi do 25 litrów i spada. Spalanie utrzymuje mi się ciągle na poziomie 10 l trochę dużo chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do sklepu masz blisko to 15 litrów na fisie to wcale nie jest dużo ...

Jeżeli rano odpalisz i zostawisz auto na wolnych obrotach na pięć czy dziesięć minut to się dopiero zdziwisz jaką wartość Ci fis pokaże jak ruszysz, bo paliwa silnik skotłuje w między czasie dajmy na to  0,2 l a przejedziesz na nim raptem kilka  metrów . Fis zaczyna liczyć spalanie dopiero od momentu ruszenia z miejsca , a zużyte paliwo do tego wyliczenia bierze od momentu uruchomienia silnika .

Taka jest po prostu logika liczenia średniego spalania w litrach na 100 km .

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobra, uspokoiłem się trochę. Bo przeglądałem na YT objawy tego czujnika to przy zmianie biegów samochód wchodzi na wyższe obroty. U mnie tego nie zaobserwowałem i dlatego nie byłem pewien. Zmienię sobie na kompie spalanie na inny wskaźnik żeby mnie nie drażniło i już :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Arnem napisał:

 Zmienię sobie na kompie spalanie na inny wskaźnik żeby mnie nie drażniło i już :P

Dokładnie :D

Jedyną w miarę dokładna metodą oceny średniego spalania jest tankowanie do pełna, wyjeżdżenie całego zbiornika i ponowne zatankowanie do pełna.

Jak podzielisz litry przez przejechane pomiędzy tankowaniami kilometry i pomnożysz razy sto to będziesz wynik w l/100 km :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Jedyną w miarę dokładna metodą oceny średniego spalania jest tankowanie do pełna, wyjeżdżenie całego zbiornika i ponowne zatankowanie do pełna.

A najlepiej zalać do pełna, zapisać ilość km z licznika i przepalić kilka zbiorników oczywiście zapisując ilość zalanych litrów i wtedy przeliczyć, będzie jeszcze bardziej dokładnie. Przy benzynie może wynik za dużo się nie zmieni w stosunku do jednego zbiornika, jednak przy dieslu jest różnie. Niektórzy tankują do pierwszego odbicia i tak sprawdzają spalanie, no i czasem pali mało, czasem więcej, wynik jest zależny od tego ile piany było w zbiorniku. :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...