Jump to content

Zmiana kół. 17 czy 18?


Recommended Posts

Na 17" będzie większy komfort i opony są tańsze. 18" będzie wizualnie lepiej wypadać.

Link to post
Share on other sites

Najbardziej uniwersalny rozmiar to 16".

Zapewniają najwyższy komfort, przyczepność na koleinach jak i wertepach, odporność na uszkodzenia i dobrą cenę.

W cenie Chińskich 18-stek kupisz w tym rozmiarze opony z górnej półki , które będą miały lepsze właściwości od tych Chinoli ..:D

Jedyne do czego się można przyczepić to wygląd ...:decayed:

Tak wyglądają 205/60R16 na mojej ..:P:

20150605-145928.jpg

PS

Ładne 18-stki na których ją przyprowadziłem z de sprzedałem po dwóch tygodniach , nie dało się na nich jeździć po naszych drogach na takim zawiasie jak widać ....

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Na wygląd mam wywalone :D

Do jazdy lepszych nie ma ....

Jest tylko małe ale , dopiero teraz zauważyłem że kolega pytający ma w profilu B9 , a tam chyba 16-stek się nie da upchnąć :grin:

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, marky2552 napisał:

nie no 16 to trochę za małe wygląda jak po wylewie  najmniej 17 ale 18 bym rozważył 

@marky2552, co tam 17? @Tomasz 86 po Grzmiącej jeździł nie będzie:naughty:!!! Co najmniej 19tki!:banan:

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, marky2552 napisał:

hehe sam mam 17 na zime wczoraj zmieniałem i myślałem że z tego wyglądu raka dostane 

hahahaha mam to samo. Też założyłem 17 na zimę i już obiecałem @HOLMATRO, że to ostatnia zima na tym secie! Daj spokój, musi być conajmniej 18tka!

Link to post
Share on other sites
Teraz, dayd_4 napisał:

hahahaha mam to samo. Też założyłem 17 na zimę i już obiecałem @HOLMATRO, że to ostatnia zima na tym secie! Daj spokój, musi być conajmniej 18tka!

U was przynajmniej dzisiaj biało ponoć...

Link to post
Share on other sites

@piotrsob1 . mam 1BV i na 205/55R16 jeszcze bywa twardo. Co do ceny to racja - bardzo dobre 16", to średnie 18". Na 16" wchodzi 320.

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, george napisał:

@piotrsob1 . mam 1BV i na 205/55R16 jeszcze bywa twardo. Co do ceny to racja - bardzo dobre 16", to średnie 18". Na 16" wchodzi 320.

Dla tego mam 205/60R16 :decayed:

Z dużym prawdopodobieństwem jakbym jeździł na osiemnastkach to dzisiaj bym się na tym forum nie udzielał bo miał bym swoje święto 1-go listopada...

Parę lat temu nocą przy 160 na szafie zrobiłem lekko podwyższony mostek, brałem go z taką prędkością nie raz, ale wtedy wyfrezowali przed nim i za nim po 6 cm asfaltu z grubości,  nie zdążyli uzupełnić i zapomnieli oznakować ..:P

Po tej akcji opony dostały bucli i poszły na śmietnik ALE WYTRZYMAŁY i uratowały mi dupsko ...

Felgi i zawias bez strat :whistling:

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

Dla tego mam 206/60R16 :decayed:

Chciałem typowy rozmiar. 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, george napisał:

Chciałem typowy rozmiar. 

No faktycznie 206 to bardzo nietypowy rozmiar , już poprawiłem :facepalm::decayed:

Link to post
Share on other sites
Teraz, piotrsob1 napisał:

No faktycznie 206 to bardzo nietypowy rozmiar , już poprawiłem :facepalm::decayed:

Profil 60 zmniejsza asortyment i rzutuje na ceny.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, george napisał:

Profil 60 zmniejsza asortyment i rzutuje na ceny.

Bez wątpienia , mi zależało na każdym milimetrze gumy więcej ...:D

Link to post
Share on other sites

Panowie, co wy piszecie o jakiś profilach z kosmosu?60?? A gdzie stabilność samochodu? Ile wy osiągacie max km/h, 120? Jeździcie tylko po prostej???

Link to post
Share on other sites
Teraz, dayd_4 napisał:

Panowie, co wy piszecie o jakiś profilach z kosmosu?60?? A gdzie stabilność samochodu? Ile wy osiągacie max km/h, 120? Jeździcie tylko po prostej???

Na tym polega różnorodność.  Każdy ma inne potrzeby. ;)

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, george napisał:

Na tym polega różnorodność.  Każdy ma inne potrzeby. ;)

racja:hi:

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, dayd_4 napisał:

Panowie, co wy piszecie o jakiś profilach z kosmosu?60?? A gdzie stabilność samochodu? Ile wy osiągacie max km/h, 120? Jeździcie tylko po prostej???

No generalnie dwóch paczek na szafie staram się nie przekraczać, w końcu to normalne auto a nie jakiś sportowy bolid :decayed:

Do stabilności na tych 60-tkach żadnych zastrzeżeń nie mam , tym bardziej na autostradach i S-kach gdzie w tym zakresie prędkości przed oponami nie są stawiane jakieś specjalne wymagania .

Bez problemu jestem w stanie na nich zrobić średnią powyżej 100 km/h nie używając dróg A i S .

Dzisiaj to już trochę strach, łatwo stracić bilet  .

Ale jeszcze dziesięć lat temu gdy dróg szybkiego ruchu i autostrad było jak na lekarstwo, państwo policyjne było dopiero w powijakach a krajówki były totalnie zakorkowane  to często zapie***ło się bocznymi i wiejskimi dróżkami. Trzeba było po prostu zrobić trasę w akceptowalnym czasie i zdążyć ogarnąć zaplanowane na dany dzień sprawy :D

Wysoki profil i rozsądna szerokość opon zapewnia najbardziej wyrównane właściwości jezdne nie zależnie od warunków na drodze jak i jej jakości w przeciwieństwie do dużych i szerokich naleśników , które są bardzo dobre tylko na suchą i idealnie płaską nawierzchnię , a słabe na lub w niektórych warunkach wręcz niebezpieczne w pozostałych :whistling:

 

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Na wygląd mam wywalone :D

Do jazdy lepszych nie ma ....

Jest tylko małe ale , dopiero teraz zauważyłem że kolega pytający ma w profilu B9 , a tam chyba 16-stek się nie da upchnąć :grin:

 

Link to post
Share on other sites

 

17 minut temu, Tomasz 86 napisał:

Oryginalnie mam 16 więc były przynajmniej te pierwsze co wychodziły 

Czyli to jednak nie B9 ?

Jakie masz w końcu to auto i z jakim motorem ?:decayed:

Lepiej i bezpieczniej kupić szesnastki z górnej półki do ori felg niż wydać kasę na ładne osiemnastki i drapać się po głowie skąd wziąć kasę na dobre opony do nich :whistling:

Szczególnie jeżeli chodzi o zimówki opona powinna być z tych węższych i profil jak najwyższy :hi:

 

PS

Nie będę na siłę przekonywał nikogo do tego co wyżej napisałem , jak priorytetem jest wygląd a nie bezpieczeństwo :)

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Tomasz 86 napisał:

A4 b9 z 2016 2.0tdi 136k

No to się trochę zdziwiłem , myślałem że B9 w 2,0 tdi to na 17-stkach minimum wyjeżdżały z fabryki a tu proszszę ....:decayed:

Ale jak to jest B9 to argument że nie będzie dutków na dobre opony w rozmiarze 17 czy 18 cali raczej nietrafiony :D

Ja na twoim miejscu na zimę przynajmniej został bym przy 16-tkach , na lato 17-tki , max 18-stki by mi wystarczyły.:hi:

Ale są i tacy którym takie też za małe :

 

 

Edited by piotrsob1
Link to post
Share on other sites

Bardziej od rozmiaru skupiłbym się na wyglądzie. Niejedna zacna 17" wygląda lepiej niż byle jaka 18". Oczywiście wszystko kwestia gustu. Jeżeli bardzo zależy Ci na wyglądzie to bierz 18". Trzeba tylko pamiętać, że opony są już drogie a jak chce się nabić gumy nietypowym profilem to nawet bardzo drogie. Komfort moim zdaniem nie cierpi, sam mam gwint, 18", 16-letnie auto i w moim odczuciu jest bardzo komfortowo. Jeżeli tylko trochę zależy Ci na wyglądzie to bierz 17". Przy ładnym wzorze też mogą wyglądać przyzwoicie a bez bólu można już kupić markowe nowe opony i jeszcze mieć cokolwiek balonu na nasze drogi.

Jeszcze kwestia jaki masz rozmiar w serii. U mnie to 225/40/18 czyli jakieś 637mm. Jak masz więcej to z jednej strony większe pole manewru w kwestii profilu i strachu przed dziurami z drugiej przy 17" robi się duży i nieciekawy balon.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...