Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykanie w pobliżu bezpieczników.


wilczynskil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni odnotowałem dziwne "cykanie" w pobliżu bezpieczników. Niestety nie mam pojęcia co to może być. Nie wykryłem, żadnej zależności pomiędzy ilością obrotów, prędkością, a występowaniem "cykania". Czasem jest silniejsze, czasem ustępuje. Ratujcie :)

Film z "cykaniem" w załączniku.

 

Audi A4B5 1997 ADP

1.6 Benzyna + LPG

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Edytowane przez wilczynskil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy na tym filmiku silnik pracował czy są to odgłosy innych urządzeń?

2. Czy to "cykanie" pojawie się tylko na pracującym silniku czy też na tylko załączonym zapłonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za chęć pomocy.

1. Silnik w filmie pracuje. W tle słychać pracę silnika + charakterystyczne cykanie.

2. Na zapłonie nic takiego się nie działo, jednak jutro się jeszcze upewnie. Cykanie bardzo rzadko występuje na postoju, tu akurat udało mi się to uchwycić. Zazwyczaj pojawia się od razu po ruszeniu i trwa podczas jazdy z krótkimi nieregularnymi przerwami.

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to komuś pomoże w przyszłości to znalazłem przyczynę. Cyka przekaźnik na 213. Po wymianie odezwę się czy pomogło. Dla potomnych. Poniżej dodaję zdjęcie. Jestem lekko zawiedziony chęcią pomocy i dzieleniem się wiedzy na tom forum.

Pozdrawiam,

Łukasz

IMG_20201205_161309.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co być zawiedzionym, czasami trwa to trochę zanim się coś ruszy. Problem był dość rzadki a raczej ciężko było wychwycić na tym filmie, że to dźwięk przekaźnika. Przekaźniki jako takie padają oczywiście ale tu akurat, moim zdaniem, ciężko było na podstawie tego filmiku prawidłowo to zdiagnozować. Jest on pierwszym z lewej czy są przed nim jakieś inne?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności się z Tobą zgadzam, zaglądając pod kierownicę po zdjęciu obudowy sam byłem zdziwiony ile tam jest przekaźników. Oczywiście, że ciężko byłoby to zdiagnozować po jednym filmie. Szkoda tylko, że nikt nawet nie próbował do czegoś dojść. Oprócz Ciebie.

Te przekaźniki są w 2 linii, bardzo głęboko. Przed nimi jest jeszcze jedna linia z bodajże 4 innymi. Ciężko było tam zanurkować.

Ciekawe jak pójdzie z wymianą. Będę robił to pierwszy raz. Dojście jest marne, szczególnie, że dochodzi przewód od LPG przymocowany do pokrywy i nie można jej odłożyć na bok. Jestem jednak dobrej myśli.

Szukałem oryginalnego przekaźnika, ale niestety nie mogę znaleźć nic co w 100% byłoby zgodne z numerem seryjnym/ilością V i A oryginalnego. Może w tej kwestii ktoś może mi pomóc? Oryginalnych części z lat produkcji B5 na allegro jest masa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bądź za bardzo zawiedziony bo ciężko jest ocenić po nagraniu przez internet nie mając pod nosem auta -  ja pierwsze co bym zrobił przed nagraniem filmiku zdemontował osłonę i szukał co tak cyka , w końcu sam to zrobiłeś i znalazłeś od razu co jest przyczyną :wink: 

Będę miał chwilę później to zerknę do elsy i etki ( katalogi i serwisówka ) i może znajdzie się jakiś zamiennik tego przekaźnika - one chyba bedą od biegów wentylatora chłodnicy jeżeli dobrze kojarzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś znajdziemy i wymyślimy. Jesteś w dobrych rękach u kolegi @Banan :wink:

Który to przekaźnik na rysuku?

 

20201205_211701.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ten uchwyt - te dwa przekaźniki i wtyczka są w takim 8 przekaźnikowym w głębi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie o to chodziło - dobrze kojarzyłem że to od wentylatora chłodnicy 

 

kolego @wilczynskil masz klimatyzację? który masz rocznik modelowy ( wg VIN literka V czyli 97 czy W czyli 98 ) ?

 

wiesz co dziwne wychodzi wg ETKI i potwierdzają schematy z ELSY - że ten przekaźnik 214 jest na pozycji 1 tylko w dieslu 1.9 :eusathink:

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to rzeczywiście ten z nr. 213 to jest to 60A i ten podejdzie:

ALLEGRO.PL

Kup teraz z Częstochowa - PRZEKAZNIK WENTYLATORA RENAULT 60A, na Allegro.pl, za...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha przekaźnik 214 można zastąpić 373 , natomiast  213 przekaźnikiem 370 

 

ale ja chyba źle pozycje odczytałem - one są w miejscu 2 i 3 czyli pasuje :wink:

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wielkie dzięki za pomoc.

W VIN pierwsza litera to W.

Dokładnie. To drugi szereg przekaźników. Jak będę montował nowy to postaram się zrobić zdjęcie poglądowe i wrzucę na koniec.

Myślicie, że w jakiejś sieci z częściami samochodowymi np. IC, będą to mieli? Zależy mi na kupnie od ręki. Potrzebuje auta, a muszę zrobić przegląd.

Czy któryś z tych pasuje?

E-KATALOG.INTERCARS.COM.PL

Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych

W oryginale jest 12V i 60A, nigdzie nie mogłem znaleźć pasującego zarówno nr seryjnym i tymi parametrami. Ten przekaźnik, który wstawiliście wcześniej up ma 70A 12V to nie przeszkadza?

Pozdrawiam

Edytowane przez wilczynskil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te przekaźniki 370 i 373 znajdziesz w każdym Audi z roczników 98-2004 ( A6 C5 , A4 B5 i inne Vagi ) - możesz na każdym szrocie dorwać

 

jakby co 70A jak najbardziej możesz montować byleby nie mniejszy niż oryginalny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam, najwidoczniej jest błąd w opisie bo w tytule pisze 60 A a na obudowie i w specyfikacji poniżej, tak jak mówisz 70A. 

Tak jak kolega wyżej pisał, 70A ale nie mniejszy niż 60A bo się styki stopią. Być może dostaniesz gdzieś w sklepie motoryzacyjnym u Ciebie taki. Powinien w sumie każdy dobry sklep mieć przekaźniki na stanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety wymiana przekaźnika 213 nic nie dała. Przekaźnik używany kupiony na szybko w stacji demontażu pojazdów. Po wymianie, cykanie nie ustępuje. Możliwe jest, że "nowy" też nie jest sprawny, jednak prawdopodobieństwo raczej niewielkie. Jakieś pomysły? Niesprawne gniazdo?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gniazdo w którym przekaźnik siedzi ma wypalone styki?

Czy na samym zapłonie, gdy silnik nie pracuje też słychać ten odgłos?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...