Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierunkowskazy a4 b6 1.6 2003r problem


aGilles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam audi a4 b6 1.6 2003r. Mój problem to niedochodzący prąd na przewód w kostce przedniego reflektora od kierunkowskazów. Przeszukałem cały intrernet. Spróbowałem podłączenia "na krótko" z żarówki w lewym przednim błotniku. To spowodowało, że wszystkie światła świecą, natomiast migają szybko i wyświetla się błąd "FRONT LEFT TURN SIGNAL FAULT", czyli rozumiem z tego, że tak jakby dałem żarówce lewy prąd z migacza w błotniku, ale komputer nie widzi w obwodzie przedniej lampy. Kolega miał podobną przyczynę z Audi TT. U niego rozwiązaniem okazał się przerywnik wbudowany we włącznik świateł awaryjnych. U mnie w b6 ten włącznik jest prostokątny, nie trójkątny. Wsadziłem drugi na podmianę i dalej to samo. Zauważyłem też, że z wypiętym włącznikiem świateł awaryjnych prawy kierunkowskaz nadal działa poprawnie, natomiast lewy szybko. Proszę o pomoc bo nie wiem już co robić. Myślałem, żeby poszukać, gdzie ta wiązka idzie i spróbować dalej w głębi wiązki sprawdzić miernikiem czy dopływa prąd, ale to wszystko tam jest tak zabudowane, ja nie mogłem doszukać się schematu, że nawet nie wiem co rozkręcać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aGilles napisał:

Myślałem, żeby poszukać, gdzie ta wiązka idzie i spróbować dalej w głębi wiązki sprawdzić miernikiem czy dopływa prąd,

ale skoro szybko Ci miga to chyba napięcie jest, co nie? Czasem brak lub słaba masa powoduje takie cyrki.

Nie do końca rozumiem to co opisałeś - ale powiem Ci tak nie wiem czy to dobrze sobie tak coś zasilać od tylca bo możesz narobić sobie jeszcze większego bałaganu niż masz.

Edytowane przez Pieterb
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Napięcie dochodzi teraz do żarówki, ponieważ jest podłączona "na krótko" od lewej żarówki w błotniku szybkozłączkami. Podłączyłem tak, żeby "na teraz" mieć z przodu kierunkowskaz. Masa jest dobra, wszystko inne prócz tego jednego kierunku działa. Doczłapałem się do MCE i na wyjściu z wtyczki 9 pin odpowiadający za lewy przedni kierunek ma napięcie 0, a np przy włączonym kierunkowskazie pin nr 6 odpowiadający za lewy tył daje 12 takie sinusoidalne (juz z przerywnikiem). Za chwile wrzucę zdjęcia MCE, może ktoś kto lepiej ogarnia ode mnie podpowie czy może tam jest uszkodzenie, bo wydaje mi się że coś tam jest nie halo po rozkręceniu tego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aGilles napisał:

Doczłapałem się do MCE i na wyjściu z wtyczki 9 pin odpowiadający za lewy przedni kierunek ma napięcie 0

Jeśli jesteś pewien, co do tego przewodu (wyjście ze sterownika na żarówkę kierunkowskazu przedni lewy), podłącz ten punkt bezpośrednio do żarówki 21w (potrzebny jeszcze minus/masa - brązowy przewód bez paska w instalacji aut VAG). Brak działania żarówki stanowić będzie o uszkodzeniu w sterowniku. (Nie zrób zwarcia ! )

Czy przy oryginalnym połączeniu (bez "mostka", którym podłączyłeś żarówkę przednią lewą do przedniej bocznej lewej) pojawia się  informacja o uszkodzonej żarówce kierunkowskazu przedniej lewej ?  

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miga szybciej bo podpiąłeś żarówkę która ma moc 21 W dodatkowo do żarówki która jest w błotniku i ma tylko 5W. Moduł centralnej elektryki zasilający oświetlenie mierzy wartości min. wzrost rezystancji i interpretuje to jako spaloną żarówkę, dlatego miga szybciej by to zasygnalizować. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze jeszcze raz na spokojnie temat. bo teraz juz mam więcej czasu.

Niedawno kupiłem tą A4 - myślałem, że przyczyną jest spalona żarówka, nie zaglądałem podczas zakupu (wyświetlało się FRONT LEFT TURN SIGNAL).

Następnego dnia kupiłem odpowiednie żarówki. Po zdjęciu lampy zobaczyłem, że przewód(czarno granatowy) jest odcięty od kostki wchodzącej do lampy i dolutowany do obudowy na żarówke kierunkowskazu, do masy dodolutowany jest kabelek i również jest poprowadzony do obudowy żarówki.

"Jeśli jesteś pewien, co do tego przewodu (wyjście ze sterownika na żarówkę kierunkowskazu przedni lewy), podłącz ten punkt bezpośrednio do żarówki 21w (potrzebny jeszcze minus/masa - brązowy przewód bez paska w instalacji aut VAG). Brak działania żarówki stanowić będzie o uszkodzeniu w sterowniku. (Nie zrób zwarcia ! )" Tomnik  - Czy nie było podłączone tak jak mówisz? 

 

Po zmierzeniu miernikiem napięcia na kablu czarno niebieskim okazało się, że nie dochodzi tam napięcie. Masa była ok. Postanowiłem, że szybkozłączką przyłącze "+" do najbliższej żarówki kierunkowskazu. Masę natomiast zostawię jak była.

"Miga szybciej bo podpiąłeś żarówkę która ma moc 21 W dodatkowo do żarówki która jest w błotniku i ma tylko 5W. Moduł centralnej elektryki zasilający oświetlenie mierzy wartości min. wzrost rezystancji i interpretuje to jako spaloną żarówkę, dlatego miga szybciej by to zasygnalizować. Muskel1 dziękuję za wyjaśnienie. Myślałem na początku, że tak oszukam system i nie będę kombinował, no ale niestety :D

 

1606847629310.jpg

Taką mam centralkę, Natomiast drugie zdjęcie wskazuje najprawdobniej uszkodzenie MCE. Nie znam się na tym, ale tak na chłopski rozum widzę.

1606847629316.jpgCo do tego czy jestem pewien, że to ten pin - znalazłem schemat opisany przez, któregoś z kolegów na forum. Po policzeniu pinów zauważyłem, że przewód jest tego samego koloru, co przy reflektorze do kierunkowskazu. Nie było tam napięcia. Dla potwierdzenia schematu znalazłem jeszcze pin od lewego tyłu i po sprawdzeniu miernikiem było tam napięcie sinusoidalne.

 

Przepraszam za mój niefachowy język, ale nie jestem elektrykiem. Wiedza to ta podstawowa ze szkoły, a chciałbym naprawić sam, żeby poszerzać wiedze między innymi.

Moje pytanie brzmi, czy zdjęcie przedstawia najprawdopodobniej uszkodzenie MCE? Czy kupno drugiej o takim samym oznaczeniu załatwi sprawę? Czy będę musiał ją dodatkowo kodować? Czy może problemu doszukiwać się gdzie indziej? Dziękuję za okazaną pomoc Pozdrawiam Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dobrze by było podpiąć pod komputer i sprawdzić czy są jakieś błędy.

Uszkodzenie to może być powodem nie działających funkcji.

Po podmianie BCM będzie trzeba go zakodować a dokładniej mówiąc, przed wywaleniem starego spisać z niego kodowanie i po podmianie wpisać je w nowy MCE. Kwestia 5 kliknięć myszką mając oczywiście program diagnostyczny np. VCDS. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do VCDS będę miał dostęp. Jutro ogarnę najwyżej jakie są błędy. Postaram się też poszukać jak to zakodować i dam znać jak poszło, bo zamówiłem już MCE i na ptk powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo, z literką E na końcu od B6, tylko rok starsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wykonując autoscan vcdsem będziesz miał w protokole zapisane kodowanie wszystkich sterowników. Będziesz mógł je skopiować i wkleić w nowym. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze taka myśl mnie nachodzi, jeżeli się okaże, że to nie MCE, to miałby ktoś jakieś pomysły, gdzie później ta wiązka sobie idzie, żeby mieć jakiś punkt zaczepienia chociaż gdzie szukać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka będzie szła do złącza w nogach kierowcy pod słupkiem A. Z tego złącza do MCE i manetki kierunkowskazów. Fakt, że ktoś już dolutowywał przewody bezpośrednio  do oprawki, może świadczyć ale nie musi, o dodatkowej usterce w kostce. Abo być może myślał tylko, że w kostce coś nie łączy ale to okaże się po podmianie MCE. Jeżeli napięcie po podmianie pojawi się na kostce lampy dojdziesz powoli czy połączenie w kostce jest ok. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy są na normalne żarówki. Oprócz problemu z kierunkowskazem, jest jeszcze delikatny problem, że jak zamykam klapę bagażnika, to czasem wyświetla mi komunikat, że jest otwarta. Czytałem, że muszę zdemontować zamek i rozruszać tam wszystko co zaśniedziałe i powinno hulać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zamek albo pęknięty przewód w przelotce między karoserią (dachem) a klapą. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał:

Albo zamek albo pęknięty przewód w przelotce między karoserią (dachem) a klapą. 

Jest coś czego nie wiesz o audi? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baaardzo dużo :decayed:

To są błędy i usterki, które w B6 i B7  są znane i się powtarzają.

 Poczekaj aż "poznasz" innych forumowiczów. To są skarbnice wiedzy:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Dzięki serdeczne za pomoc. Oby się udało ogarnąć i okazało się, że to jest przyczyna. Jak przyjdzie MCE i generalnie na temat tylnej klapy również dam znać jak coś wyczaruję. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aGilles napisał:

bo zamówiłem już MCE

Chyba niepotrzebnie... Jeśli dobrze interpretuję "uszkodzenie" na zdjęciu układu VND830SP, jako wypalenie ("dziura"/ubytek na obudowie), to właśnie ten element uległ uszkodzeniu. Jest dostępny na rynku np. https://eltron.pl/Product/Show/Page/1-NRBUJ

https://humasklep.pl/pl/p/VND830SP-VND830-SP-PowerSO-10/7715  - koszt 12zł/szt

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...