Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór elektromagnetyczny(037 906 283C) sterujący podciśnieniem przy Zespole napędu regulacji(06b133619C) - sterowanie geometrią dolotu powietrza w kolektorze ssącym.


troleslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam ale nigdzie nie znajduje. chodzi o zawór sterujący podciśnieniem zasysającym gruszkę ( zawór elektromagnetyczny 037 906 283c) - sterowanie geometrią dolotu powietrza w kolektorze ssącym tzw. kierownica powietrza.

Po wymianie całego podzespołu ( urwana dźwignia) napięcie na złączu zasilającym zawór, 8V bez zmian po gazowaniu. Gdzie jest i jak sie nazywa przekaźnik tym sterujący? Szukam i nic nie znajduje. Jak ktoś się orientuje to proszę o pomoc.

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi Ci o zawór N75. Zawór jest sterowany przez ECU a nie przekaźnik.

Napięcie mierzyłeś przy podpiętym czy odpiętym zaworze?

Jak byś podał dane samochodu i oznaczenie silnika to mógłbym bardziej Cię nakierować.

W profilu masz ALT, który jest wolnossący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli o ALT jest coś takiego, zawór N156 jest sterowany bezpośrednio z ECU. po numerze zaworu to na 100% ALT.

Zasilanie zaworu (PIN 1) idzie z bezpiecznika 34 (z tego bezpiecznika idzie też na zasilanie grzałek sond lambda za i przed katalizatorem, do zaworu EVAP i do miernika masy powietrza zasysanego.

Informacje o zadziałaniu zaworu masz w bloku pomiarowym MVB 095

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje.

Tak, 2.0 alt 96kw WAUZZZ8E22A230084. Rurki podciśnienia podpięte, złącze rozłączone, 8V raz na pół sekundy podczas gazowania wskoczyło na 10V. Podmieniłem zawór dla pewności i też nie działa. Złącze suche czyste, czyli d*pa. Jestem elektryk i mechanik tyle że nie samochodowy - dopiero się uczę samochodu więc moje zapytania mogą być głupie.

Więc co można z tym zrobić? ECU warto rozbierać, da się coś tam zrobić czy wszystko na scalakach?

Może pozostaje podmiana ECU ?

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź te bloki pomiarowe co pisałem.

Zobacz też bo powinieneś po zapłonie mieć na pinie 1 stałe napięcie 12v jak nie ma tyle to do sprawdzenia masz bezpiecznik i kable od czujnika do bezpiecznika. Mierz napięcie między pinem 1 a masą (blacha) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji roboty przy samochodzie mogę robić tylko w weekendy.

Dzisiaj sprawdziłem napięcie między pinem 1 a blachą na zapłonie - 8V.

Po uruchomieniu silnika od razu 14V (zrobiłem zworke do masy) - zaworek cały czas otwarty i zasysa powietrze. Żadnego sterowania.

Gruchę zassał i to jak pomogłem palcem, potem bez reakcji. Czyli do problemu elektrycznego doszedł jeszcze mechaniczny z elementem ruchomym w kolektorze(tymi przesłonami) albo z przewodem od zaworku do gruszki, ale więcej nie sprawdziłem bo musiałem zwijać żagle. Membrana cała, dźwignia działa. Mniejsza o to - mechanicznie dojdę o co chodzi.

Tylko co z tym napięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz już o co chodzi z tym napięciem? 

Też mam podobny problem, miałem pęknięte to ramię , naprawiłem ale coś jest nie tak ze sterowaniem zaworu

We wtyczce mam na wolnych obrotach ~13v  i zawór jest otwarty a dźwignia wciągnięta na maks jak przygazuje  to napięcie spada na 6-7v i odpuszcza dźwignie spowrotem. Czytałem tematy z forum i wszyscy mają tak że dźwignia wykonuje pociągnięcie klap dopiero po dodaniu gazu. Silnik mamy bardzo podobny ja mam 2.0 fsi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...