Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI BLS 105HP - Logi do oceny przed chipem


WachuTT

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Nabyłem niedawno VW Jetta 1k2 z silnikiem 1.9TDI BLS 105hp na sterowniku EDC16. Chciałbym po świętach oddać go na zrobienie delikatnego programu aby było trochę więcej frajdy z jazdy, ale najpierw dokonałem jego diagnostyki tak aby zobaczyć czy jest coś, co w samochodzie może niedomagać. Samochód ma 150 tysięcy przebiegu, a stan wizualny i techniczny wskazywałyby na to, że jest to przebieg prawdziwy. Na logach się jednak nie znam. Od siebie mogę dodać, że silnik trzyma moc, olej był wymieniany w interwale 12 tysięcy kilometrów, nie dymi, DPF jest na miejscu, VCDS nie pokazywał żadnych błędów odkąd go mam. 

 

Statyczne:

001 - http://vaglogi.pl/log-001_3a7sHd.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_0eLxoy.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_4Lkd2z.html
013 - http://vaglogi.pl/log-013_8aEi4S.html
023 - http://vaglogi.pl/log-023_zWTbma.html

Dynamiczne:

001 - http://vaglogi.pl/log-001_274aZf2.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_t7m4Q96.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_g0Lmc.html
008 - http://vaglogi.pl/log-008_998u1k.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_Evd39A1.html

 

Bardzo dziękuję za pomoc. 

Edytowane przez WachuTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, WachuTT napisał:

Witajcie!

Nabyłem niedawno VW Jetta 1k2 z silnikiem 1.9TDI BLS 105hp na sterowniku EDC16. Chciałbym po świętach oddać go na zrobienie delikatnego programu aby było trochę więcej frajdy z jazdy, ale najpierw dokonałem jego diagnostyki tak aby zobaczyć czy jest coś, co w samochodzie może niedomagać. Samochód ma 150 tysięcy przebiegu, a stan wizualny i techniczny wskazywałyby na to, że jest to przebieg prawdziwy. Na logach się jednak nie znam. Od siebie mogę dodać, że silnik trzyma moc, olej był wymieniany w interwale 12 tysięcy kilometrów, nie dymi, DPF jest na miejscu, VCDS nie pokazywał żadnych błędów odkąd go mam. 

 

Statyczne:

001 - http://vaglogi.pl/log-001_3a7sHd.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_0eLxoy.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_4Lkd2z.html
013 - http://vaglogi.pl/log-013_8aEi4S.html
023 - http://vaglogi.pl/log-023_zWTbma.html

Dynamiczne:

001 - http://vaglogi.pl/log-001_274aZf2.html
003 - http://vaglogi.pl/log-003_t7m4Q96.html
004 - http://vaglogi.pl/log-004_g0Lmc.html
008 - http://vaglogi.pl/log-008_998u1k.html
011 - http://vaglogi.pl/log-011_Evd39A1.html

 

Bardzo dziękuję za pomoc. 

Zrób dynamiczne jeszcze raz, tym razem zrób 3 na raz, 001+003+011, później  005+013+033. Pojedynczych nie ma sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Langista napisał:

Zrób dynamiczne jeszcze raz, tym razem zrób 3 na raz, 001+003+011, później  005+013+033. Pojedynczych nie ma sensu.

 

Witam! Dziękuję za pomoc.

Oto one:

001+003+0011 -  http://vaglogi.pl/log-001_003_011_8QYJIX.html

005+013+033 - http://vaglogi.pl/log-005_013_033_6eR9A.html

 

Trochę martwi mnie odchył korekty dawki między cylindrem 2 a 4, ale nie wiem jaka jest tolerancja. Jeśli dobrze rozumiem logi, to ciśnienie zadane pokrywa się z rzeczywistym, co by wskazywało na to, że turbina jest w porządku? 

Pomiarów dokonałem na trzecim biegu z pedałem w podłodze.

Edytowane przez WachuTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie paska rozrządu do sprawdzenia, jak jest ok to masz jeszcze synchro do poprawki

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

napiecie paska rozrządu do sprawdzenia, jak jest ok to masz jeszcze synchro do poprawki

Dziękuję. A czy prócz tego rzuciło wam się w oczy coś, o co mógłbym poprosić mechanika aby przejrzał? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sprawdzi w jakim stanie jest turbo, czy dwumas nie zaczyna stukać, czy przeguby są całe, czy piasty luzów nie mają, czy przepływka nie jest zabrudzona. Dobrze było by filtr paliwa wymienić.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Niech sprawdzi w jakim stanie jest turbo, czy dwumas nie zaczyna stukać, czy przeguby są całe, czy piasty luzów nie mają, czy przepływka nie jest zabrudzona. Dobrze było by filtr paliwa wymienić.

Filtr paliwa wymieniony 500 kilometrów temu. Przepływomierz czysty. Dokonałem jego inspekcji zaraz po zakupie razem z kolektorami. W kolektorach było w miarę czysto. Co do reszty, udam się do mechanika. Dziękuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...