Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 3.0 TDI Sline Opinie


Luk Wasky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam proszę o opinie na co zwracać uwage przy kupnie Audi z tym silnikiem 3.0TDI 233 km. Czy faktycznie auto jest drogie w utrzymaniu a rozrząd mało trwały i kosztowny? Jak zdiagnozować największe bolączki tego auta?

Znalazłem na niemieckim ogloszeniu za 4000 eur . Czy to dobra cena ?

Oto ten egzemplarz  https://www.youtube.com/watch?v=NM1iIQWSiJQ

 

proszę o opinie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz najpierw, do czego miał by służyć ten samochód, bo to wpłynie na koszta eksploatacji. 

Jak przyjdzie regenerować pompki, to masz ich 6, za jeden ok 1000 zł, to tak na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie do jazdy codziennej robię w ciągu roku około 15 tys km . Mieszkam w górach i zależy mi na napędzie 4x4 przesiadam się z 1.8t 190 km i "coś" mocniejszego mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Luk Wasky napisał:

Głównie do jazdy codziennej robię w ciągu roku około 15 tys km . Mieszkam w górach i zależy mi na napędzie 4x4 przesiadam się z 1.8t 190 km i "coś" mocniejszego mile widziane

To nie bierz auta z tym silnikiem. Chcesz coś nowszego na takie przebiegi to szukaj w 2.0 TFSI lub zainwestuj w remont tego silnika co masz teraz i dodaj mu 200 koni.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.0 TFSI, które w serii ma 200 koni robi się 260 samym downpipem + programem. A obsługa znacznie tańsza.

Jak kolega napisał - 3.0 TDI = 6000 zł wtryski + 6000 zł rozrząd. To jest silnik - mina. Do wzięcia tylko z 100% pewnych rąk, które o niego dbały.

A 2.0TFSI... poczytaj link w mojej sygnaturze, trochę o nim popisałem. Największa bolączka (w modelu B7) to "tylko" pompa oleju, koniecznie do inspekcji po zakupie.

Edytowane przez Unf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3.0 TDI to trochę mało km robisz i będzie się kręcił wkoło komina zapewne. Bierz jakąś benzynę i będziesz zadowolony. Chociaż powiem Ci, że po przesiadce z 1,8T w ośce na 3.0TDI w quattro na pewno byś poczuł że auto jest mocniejsze, na czym Ci zależy :wink:. Osobiście mam aktualnie dwa Audi jedno to A4 1,8T BFB seria drugie to A6 3,0 TDI CDYA też seria. A4 jeżdżę na co dzień, auto raczej bezawaryjne jednak jak przesiadam się do C6 to banan na twarzy jest i byle co mnie nie objeżdża bo tutaj akurat jest czym jechać. A6 zrobiłem 50tkm w tym około 10tkm z przyczepą kempingową i do silnika ani do skrzyni nie zaglądałem, no poza świecami żarowymi, to tyle. Aktualnie ma około 260tkm, raczej ORI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tfsi jest fajna opcja ale podobno wszystkie bez wyjątku piją olej . Jak to jest w rzeczywistości? Trzeba od razu szykować się na remont ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 nie piją oleju, w B8 do 2011 roku - tak.

Nie mniej jednak w B7 znane są przypadki, również tutaj na forum, rozsypywania się pomp oleju (zbudowana na jakichś zdymanych wałkach balansujących).

Te wałki są chyba spięte łańcuszkiem, a jeśli tak to na pewno jest tam też napinacz - wszystko do kontroli po zakupie obowiązkowo imo.

Reszta info tu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać szukać i zdecydowałem sie na TFSI Q silnik BWE. Na początek jedno pytanie, pewnie bedzie ich wiecej ale to z czasem narazie zauwazyłem ze jak chodzi na wolnych obrotach to zasysa korek wlewu oleju,  trzeba uzyc sily zeby go wyjąć bagnet tez lekko zasysa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...