Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotanie na skręconych kołach w A4 B9


blua24

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, patryciusz napisał:

Spuszczasz odkręcając pompę oleju a nalewasz korkiem z boku skrzyni. 

obraz_2021-11-19_183158.png

Czyli odkrecam 4? Jest tam jakas uszczelka? I zalewam w 3 az do przelewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kristof91 napisał:

Czyli odkrecam 4? Jest tam jakas uszczelka? I zalewam w 3 az do przelewu?

Olej zlewasz -4 po odkręceniu pompy

zalewasz -3

Prawidłowy poziom to 2mm poniżej dolnej krawędzi otworu  -3

Zalewasz powoli , uzupełniasz do prawidłowego poziomu odczekując kilkanaście sekund .

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 17:25, nerwos napisał:

ATF : G 055 529 A2
-4.35L napełnienie fabryczne
-3.5L - wymiana
MTF: G 055 549 A2

-3.8L wymiana

Skąd masz te dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kristof91 napisał:

Skąd masz te dane?

Z zeszytów naprawczych..a coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, nerwos napisał:

Z zeszytów naprawczych..a coś nie tak?

Jedni twierdzą ze wchodzi ok 4L a inni że ok 5L i teraz nie wiem ile kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam kotleta :hi:Wymieniłem olej w skrzyni i dalej d...pa :suicide_anim:Jak trzeszczało tak trzeszczy.Kilku mechaników sprawdzało dodatkowo zawieszenie i wszystko ok.Podjadę jeszcze do ASO i zobaczę co oni powiedzą :wtf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatny szum zawsze będzie bo to torsen, ale nic nie powinno przeskakiwać ani strzelać. Kwestia jak jest u ciebie?

I na jaki olej zmieniłeś? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam "problem", na skręconych kołach podczas ruszania terkocze z tylnego dyfra.. mam jeszcze auto na gwarancji. Pytałem się ostatnio w serwisie czy to normalne, tak to normalne - to jest praca podczas przenoszenia momentu obrotowego. Coś mi nie daje to spokoju bo przy szybszym ruszaniu na skręconych kołach to nawet lusterko wsteczne nad głową zadrży.. jutro podjadę jeszcze raz do ASO i poproszę o wspólną jazdę próbną po placu. Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kuba L napisał:

Mam ten sam "problem", na skręconych kołach podczas ruszania terkocze z tylnego dyfra.. mam jeszcze auto na gwarancji. Pytałem się ostatnio w serwisie czy to normalne, tak to normalne - to jest praca podczas przenoszenia momentu obrotowego. Coś mi nie daje to spokoju bo przy szybszym ruszaniu na skręconych kołach to nawet lusterko wsteczne nad głową zadrży.. jutro podjadę jeszcze raz do ASO i poproszę o wspólną jazdę próbną po placu. Dam znać co i jak.

Zapewne olej do wymiany. Kwestia czy masz sprzęgło czy torsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest quattro ultra, wymienili olej i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam podobnie, na skręconych kołach przy ruszaniu słychać " zgrzytanie" w skrzyni. Pomaga wymiana oleju i tu moje pytanie, jaki olej do mechanizmu różnicowego przy manualnej skrzyni biegów. Jedni piszą że przy manualu jest ten sam olej co w skrzyni raz że mechanizm różnicowy jest zalany oddzielnym olejem. Czy jest ktoś mi w stanie odpowiedzieć jak jest faktycznie.

Auto to A4 b9 allroad z 2017 toku Vin WAUZZZF42JA045753

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo. Drżenie przy skręconych kołach podczas ruszania. Czy ktoś może podzielić się jak rozwiązał problem ? Będę bardzo wdzięczny. a4 b9 2015, problem pojawił się juz ok. 80tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2021 o 09:51, blua24 napisał(a):

Niech spuszczą Ci olej z tego i sprawdź jak on wyglada. Jesli jest mega wyeksploatowany ale bez żadnego syfu w środku to wymiana oleju pomoże. Jeśli znajduje się już w nim syf to raczejtutaj wymiana oleju nie pomoze tylko juz trzeba będzie myśleć o nowej skrzynce ;) 

Mi po wymianie te grzechotanie ucichło, ale w oleju nie miałem żadnego syfu.

Udało się rozwiązać problem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2022 o 13:32, Oli1978 napisał(a):

Olej oryginał

 

Oli1978 , możesz podzielić się rozwiązaniem problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień olej w skrzyni w części mechanicznej, a jeśli masz ultra to w sprząglę dołączającym tylny napęd.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymiana oleju rozwiązała sprawę. W moim przypadku ze względu na manualną skrzynię biegów olej wymieniłem w skrzyni rozdzielczej oraz skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 17:17, Sebastian Urbaniak napisał(a):

Oli1978 , możesz podzielić się rozwiązaniem problemu?

Tak jak koledzy wyżej napisali, u mnie pomogła wymiana oleju w skrzynce, wymieniłem w ASO i problem zniknął, załapałem się jeszcze na sam koniec 5-letniej gwarancji w zeszłym roku - w gratisie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie ta sama sytuacja, po rozgrzaniu silnika stuki jak wyżej, wymienić olej w mechanizmie różnicowy i problem miejmy nadzieję powinien zniknąć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...