Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT Jak zapobiec brania tylu oleju?


vezo2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam audi a4 b6 z silnikiem 2.0 alt?

Od zawsze wiadomo ze te silniki lubia łyknąć olej, pytanie brzmi jak temu zapobiec. Może musze lac inny olej albo wymienić filtr na jakiś lepszy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, vezo2000 napisał:

Od zawsze wiadomo ze te silniki lubia łyknąć olej,

świadomie więc kupiłes?

6 godzin temu, vezo2000 napisał:

Może musze lac inny olej albo wymienić filtr na jakiś lepszy

tak na serio? dajesz propozycje? na pewno musisz lać częściej olej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, tobias napisał:

świadomie więc kupiłes?

 

To nic pewnego -sam nie wie, bo dał znak zapytania po "posiadam".
"Jesteś ale cię nie ma" jak śpiewała poetka z Radomia :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pulpecik napisał:

To nic pewnego -sam nie wie, bo dał znak zapytania po "posiadam".
"Jesteś ale cię nie ma" jak śpiewała poetka z Radomia :E

Akurat forum często świruje i dodaje samo z siebie te durne znaki zapytania..

Co do tematu, branie oleju przez ten silnik to wypadkowa zużycia gładzi cylindrów, zapchanych pierścieni olejowych, wady konstrukcyjnej odmy. Pełno tu na forum przypadków, gdzie ludzie zmieniali pierścienie i nadal olej brało, bo nie pomyśleli, że zmieniając pierścienie z obowiązkiem jest sprawdzenie owalności otworu Cylindra i poddanie go honowaniu. Na sam koniec, jako wisienka na torcie, odma. Najlepiej jakieś nowatorskie rozwiązanie lub przeszczep z innego silnika, w którym ona rzeczywiście działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów i propozycji rozwiązań jest sporo na forum, tylko trzeba się przebic przez kilkaset postów. Ogólnie zrób najpierw logi 02, 032,033. Wszystko masz opisane w 

 

Sprawdź MAF, środkowy dolot, czwórnik odmy(wymień na nowszy model), separator odmy, eżektor z całym podciśnieniem, zawór sterujący i 'gruszkę' sterownia długością kolektora.  Wyczyści pokrywę zaworów. Uszczelnij wszystko żeby nie łapał lewego powietrza. Najlepiej zrób płukankę LM na dwa razy tj, pół do starego oleju - 15minut na chodzie, potem zlej olej wymień filtr oleju, wlej jakiś tani olej syntetyczny i zalej drugie pół płukanki - uruchom silnik na 20-25 minut. Zlej wszystko dokładnie, wymień filtr oleju i zalej dobry olej 5w40 motul, LM czy valvoline. Wymień filtr powietrza na knechta.

U mnie po takim zabiegu ( i wymianie wszystkich rzeczy które wymieniłem wcześniej) ciśnienie na garach wyrównało się do 13,4 at +-0.2 na każdym tłoku ( czyli ok 13 bar, a było 12.4 do 13,7 at) a spalanie oleju po 1000km wyniosło 500ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wcześniej brał więcej. W niedziele wywaliłem klapy z kolektora( zmienną geometrię) i powinno sie jeszcze poprawić. U mnie to pierwsze dobrze zmierzone 1000km ale robiłem 4 próby dynamiczne w tym czasie  i to pewnie tez miało wpływ na wiekszy pobór. Po za tym jak czytam 0,5 litra to standard. 250zł ( LM synthoil 5w40) od wymiany do wymiany to nie są jakieś duże koszta.

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Chcesz powiedzieć, że na 10k km dolewasz 5l oleju?

Jak w Subaru 2.5 165 koni... Ale Subaru to ogólnie krótkie życie silniki mają :E

To dla mnie akurat powalająca ilość.

Gdzie nie zajrzę teraz na fora, na jakiej by marce nie był to żłopanie oleju. Wpisy "mój bierze tylko 0.5/1000km więc silniczek spoko" nie są rzadkością :/

To nie jest standard. To dziadostwo konstrukcyjne, wady projektowe, brak staranności w testowaniu i wynikowa durnych, pseudoekologicznych wytycznych. Niestety jedyne co możemy zrobić to się przyzwyczaić. 

A firmy pięknie się bronią przed kłopotami -wystarczy adnotacja w instrukcji o normie do litra na tysiąc kiedyś będąca powodem żartów, a dzisiaj robiąca za "amen" :/

Rynek amerykański w wielu przypadkach obnaża problemy, które u nas są pod dywan zamiatane. Tam mają rozbuchane prawa konsumenta z których nikt nie ośmiela się jaj robić.

I takie oil sludge dla ADR, łańcuchy w Saabach czy Mercedesach(i osprzęt ogólnie), pobór oleju Subaru czy niektórych Hond itp. itd. skutkują pozwami zbiorowymi, kosztami celem naprawienia szkody, oraz akcjami naprawczymi. W wielu wypadkach zdarzało się, że coś na Eu wyciekło, coś fabryki robiły ale już do nas nie dotarło, bo my to mamy gastarbajt robić, a nie wisieć im na pasku.

Wiem pewno i w sposób potwierdzony/sprawdzony, że jak się trafi na ceramizer nie opicowany(co obecnie jest wręcz normą -takie picowanie i rozcieńczanie produktów) potrafi pomóc przy walce z silnikiem, braniem oleju. 

Jednak warunkiem jest, aby silnik nie był wyeksploatowany. Drobne niedoskonałości czy poprawę pozwala uzyskać. Padaki jednak muszą być remontowane. Takie środki wyrównują kompresję lekko ją podnosząc(ale ludzie, nie z 6.1 na 14,2 hehe. Raczej z 12.9 na 13.1), utrwalają przyzwoity stan. Podnoszą lekko ciśnienie obiegowe(miałem co najmniej pięć samochodów ze wskaźnikami). Nie remontują. Legendy o tym pisali bajarze i dziwne historie. Potem płacz, że nie nadlało tłoków co się już bokiem niemal ustawiały(piston slap hehehe)

Czemu tego fabryki nie stosują w autach(koronny argument przeciwników). A czemu miałoby im zależeć na ich trwałości? Czy piekarz marzy o chlebie, który raz kupiony da się zjadać cały rok, bo będzie odrastać? :grin:

Te long lify, "niewymienne" oleje dyfrów/skrzyń/skrzynek czemu mają służyć? Trwałości?

Wycieki, pierścień-tłok-gładź, odma, uszczelnienie "korzeni" zaworów. W wolnossakach zasadniczo tyle. Jak to jest ok to ŻADEN, ale to ŻADEN olej nie będzie znikał w dużych ilościach. Przy wysokoobrotowych cos więcej poleci, również przy częstych trasach i wyprzedzaniu na kapelusznika "a co bedem redukował, pinć wsadzone i ma iść".

Ale na wady obecnych silników i ich głupawe, nie wnoszące w wielu przypadkach nic nowinki konstrukcyjne nie ma bata. 

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje obojętnie jaki silnik spalinowy na benzynę, jeżeli nie jest dwusuwem, nie ma prawa brać więcej, jak litr oleju między wymianami. Nie naprawiłeś usterki tym, co napisałeś a tylko wyczyściłeś trochę silnik i możliwe, że odetkałeś pierścienie olejowe.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał:

Na moje obojętnie jaki silnik spalinowy na benzynę, jeżeli nie jest dwusuwem, nie ma prawa brać więcej, jak litr oleju między wymianami.

 

Myślę podobnie ale trzeba jeszcze zauważyć jaki. Wielocylindrowe mają więcej "okazji". Również kręcące się do 7-8 000 rpm jak w Hondach niektórych też łatwiej coś puszczą. Ale nie bańka/dwie od wymiany do wymiany... Jakiej wymiany? W d*pie bym miał takiemu przelewanemu olejem non stop silnikowi olej zmieniać. Filtr co 10 000 i kij mu w rzyć.

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór oleju w ALT to suma wady konstrukcyjnej i oleju long life lanego/zalecanego przez producenta. Nic się z tym nie zrobi. Mam 18 letni samochód i nie wiadomo ile i  jak ma nalatane. Można poprawić kulturę pracy i  ograniczyć pewne straty ale cudów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Minimalizować straty, dbać i jeździć. Można wpakować kupę kasy ale po co? To w sumie prozaiczne auto, a nie jakiś niezwykły unikat. Zasadniczo do codziennej jazdy silnik jest fajny, przyjemnie elastyczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ludzie, którzy świadomi wad tego silnika, nadal kupują auta, w których jest on montowany to masochiści. Da się ten silnik doprowadzić do stanu normalności, potrzeba tylko z głową remont silnika przeprowadzić, wpakować w niego 5000-6000 zł i cieszyć się zwykłym 2.0 który d*py nie urywa.

Moim zdaniem nie warto, a taki pieniądz włożony w remont każdego innego 1.8/1.8t/2.0t dał by dużo więcej korzyści wręcz nieporównywalnych z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zapobiec braniu oleju to najlepiej zmienić samochód. Po co dalej drążyć ten oklepany do bólu temat?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech żre, na zdrowie. Pogadać zawsze można, pośmiać się. Wcześniej miałem avensis t22 1.6 i lałem 0.8-1 litr co 4 tygodnie, także ten.. 0,5 na tysiąc? wrażenia nie robi na mnie hehe. jeszcze wariator zregeneruje, wymienie łańcuch, napinacz i zrobie jeszcze ze 150tysi minimum i to pewnie bezawaryjnie. także ten lać oliwe i patrzeć czy równo puchnie tfu pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, troleslaw napisał:

Niech żre, na zdrowie. Pogadać zawsze można, pośmiać się. Wcześniej miałem avensis t22 1.6 i lałem 0.8-1 litr co 4 tygodnie, także ten.. 0,5 na tysiąc? wrażenia nie robi na mnie hehe. jeszcze wariator zregeneruje, wymienie łańcuch, napinacz i zrobie jeszcze ze 150tysi minimum i to pewnie bezawaryjnie. także ten lać oliwe i patrzeć czy równo puchnie tfu pracuje.

Po drodze katalizator wymienisz kilka razy :) to, że wcześniej trupami jeździłeś tego nie wiedząc, nie upoważnia Cię (jak i innych na tym forum) do pisania, że 'tak ma być, bo tak działa'. Tak działa ale tak w cale nie ma być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, cysiek101 napisał:

Zalej gęstszy olej np 10w40. Powinno mniej pobierać.

spacer.png

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, cysiek101 napisał:

Zalej gęstszy olej np 10w40. Powinno mniej pobierać.

Polecam od razu dolać miodu, pierścienie ładnie się zakleją i nie powinny puszczać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bartez90 napisał:

Polecam od razu dolać miodu, pierścienie ładnie się zakleją i nie powinny puszczać.

Miód za drogi, lepiej dwie łyżki towotu z trocinami to uszczelni przy okazji wycieki :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...