blasterpl 0 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Dziś bylem na hamowni bo chce zrobić stage I w moim A4 B6. Seria pokazała 180KM i 220Nm wiec już tu słabo . Niestety podczas logowania okazało się , ze turbo wstaje bardzo wolno i późno . Gdzie szukać przyczyny , od czego zacząć ? Logi w załączniku. LOG-01-003-031-115.CSV Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Zrób logi jak należy do odcinki parami 2+33, 3+20 i 115+118. To auto jest już po sofcie. Pewnie turbo zdechło. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 Tak , teraz została tam jakaś mapa po dzisiejszych próbach.Z logami do odcinki będzie problem (to co zrobiłem to jest na najdłuższej prostej w okolicy) , mieszkam w górach wiec jest problem z plaska i długą prosta. Przed mapowaniem audi jechało słabo ale bez dramatu , mam tez Paska 1.8t zrobiony na 183KM i 290Nm to ten Pasek miażdży audi. Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 No cóż zrobić , na razie mogę zrobić logi o których kolega pisał , mapa puki co musi zostać bo następny termin wizyty u tunera mam początkiem stycznia. Link to post Share on other sites
pelonek1 30 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 57 minut temu, przem8 napisał: Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach. Teraz coraz częściej tak jest że prawdziwych fachowców mechaników zaczyna brakować, a młode pokolenie niestety ich nie zastąpi. Jeżdżę służbowo po warsztatach i widzę jak młodzi uczą się na praktykach, czasem wchodzę na warsztat i widzę takich np. 5 siedzących na krzesłach z telefonami w ręku, normalnie krew mnie zalewa, najlepiej żeby mieli kanapy przy stanowiskach gdzie niby mają się uczyć, to wygodnie by im było obsługiwać te smartfony. Właściciele warsztatów mówią, że jeden to jeszcze musi ich pilnować bo by wynieśli z pół warsztatu. 1 Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 (edited) Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie , no ale tu faktycznie coś nie pyklo. Ja sobie poradzę z mechanika , tylko potrzebna trafna diagnoza bo na wymienianie wszystkiego po kolei to się nie pisze. Edited December 23, 2020 by blasterpl Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 11 minut temu, blasterpl napisał: Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie I co z tego. Już było kilku takich na forum co robiło softy po 1,5tys w super sprawdzonych firmach itp., a potem płacz. Po szybkiej diagnostyce powinni odprawić Cię z kwitkiem i listą rzeczy do sprawdzenia lub naprawy. Tak robią prawdziwi tunerzy, a nie odpicowane zakłady, które bazują na gotowcach i nie mają pojęcia tak na prawdę o co w tym wszystkim chodzi. 1 Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 23, 2020 Author Share Posted December 23, 2020 No i tu kolega ma 100% racji. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 24, 2020 Author Share Posted December 24, 2020 Mam logi: LOG-01-115-118-020.CSV LOG-01-002-003-020.CSV Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 (edited) Powtórzę się jeszcze raz - trzeba wgrać serię i wtedy diagnozować. Z tego co widać i się można domyślać to: przepływka zaniża (może być do wymiany), turbo trup (pewnie popękane żeliwo). Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, zawór dv, spore stuki więc jak świece i na jakim paliwie to jeździ? Powinno być 98. Po co 2x robisz gr. 20, a nie ma gr33? Na przyszłość jak chcesz odpowiedzi na wstawione logi to umieszczaj je na stronie typu vaglogi.pl i wklej linki Edited December 24, 2020 by przem8 Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 24, 2020 Author Share Posted December 24, 2020 (edited) Świece nowe (irydowe) , paliwo 98. Podmieniłem przeplywke i teraz jest tak: Dynamiczny: Grupy 002, 033, 115: http://vaglogi.pl/log-002_033_115_9Yd3F.html (Nowa przeplywka) Edited December 24, 2020 by blasterpl Link to post Share on other sites
Łukasz13 170 Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 Przepływka ok, turbo kiepsko wstaje to wiesz, generalnie tak czy inaczej pogram do wywalenia wg mnie, wystarczy spojrzeć za zadany afr, jesli bedziesz pałował to dosc szybko usmazysz ten silnik.. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 24, 2020 Author Share Posted December 24, 2020 Oczywiście , ten program jest do wyrzucenia. Najważniejsze to ustalić dlaczego turbo tak słabo wstaje , czy to wina samej turbiny czy tez np. problemów z DV lub katalizatorem/wydechem. Czy powyższe logi mogą coś potwierdzić/wykluczyć? . Czy stale uchylony DV lub zatkany katalizator lub wydech może dawać takie objawy ? Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Przy zapchanym kacie miałbyś większe stukowe. Przy uszkodzonym dv zwykle wywala błąd o nieszczelności ale sprawdzenie tego zaworka to chwila roboty. Zrób loga turbo z odpiętą wtyczką od n75. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 25, 2020 Author Share Posted December 25, 2020 (edited) Odpięty N75. Logi robione jeszcze na starej przeplywce. http://vaglogi.pl/log-020_115_118_C72F4.html http://vaglogi.pl/log-002_003_020_fOA3aB.html Edited December 25, 2020 by blasterpl Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 W najlepszym przypadku sztanga słabo naciągnięta ale raczej turbo do wymiany. Trzeba by zobaczyć od strony kata jak wygląda strona gorąca turbiny. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted December 25, 2020 Author Share Posted December 25, 2020 Auto ma w/g licznika 320tys wiec zapewne rzeczywiście z 500tys , cale orurowanie dolotu nadal na oryginalnych opaskach zaciskowych wiec wnioskuje , ze wszystko od nowości nie ruszane. Pewnie turbo umarło. Mam turbinę hybrydę (miała iść do paska ale trafiło się Audi) wiec lezy i czeka na lepsze czasy. Czy ktoś chciał by się zająć moim autem i doprowadzić je do ładu a na koniec zrobić porządną mapę ? Mieszkam w Jeleniej Gorze wiec aby było jak najbliżej , myślę , ze da się to ogarnąć w jeden dzień. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted January 11 Author Share Posted January 11 Wleciała hybryda , teraz muszę umówić tunera na strojenie. Kat i cały wydech został ori , szukam wydajniejszych wtrysków ale narazie nic nie znalazłem. Na seryjnych wtryskach ile +/- mogę uzyskać KM ? Link to post Share on other sites
dayd_4 196 Posted January 12 Share Posted January 12 Nie chce się wymądrzać, ale jak jechałem do Gregor10 na strojenie BEXa, to żeby nie było wątpliwości, Gregor kazał mi się dobrze przygotować do wizyty. Wymieniłem na nowe: DV, N75, odmę, pompę paliwa, wtryski i świece. Wydałem trochę pieniędzy, ale nie żałuję. Tak przygotowane auto bez problemu udało się fajnie podciągnąć. Jedna wizyta, jedna wycieczka do Jasła, raz wydane pieniądze i wszystko śmiga już ponad rok. Polecam ci kompleksowe przygotowanie osprzętu, szkoda czasu i nerwów jeździć na poprawki. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Czy po wymianie wtrysków na wydajniejsze konieczna jest ich kalibracja ? jeśli tak to ogarnę to VCDS-em ? Link to post Share on other sites
ulisses 5 Posted January 13 Share Posted January 13 9 minut temu, blasterpl napisał: Czy po wymianie wtrysków na wydajniejsze konieczna jest ich kalibracja ? Tak. 10 minut temu, blasterpl napisał: jeśli tak to ogarnę to VCDS-em ? Nie. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 A jak wyglada procedura kalibracji , wszystko co znalazłem w sieci dotyczy diesla a o benzynie nic nie ma. Link to post Share on other sites
przem8 504 Posted January 13 Share Posted January 13 13 minut temu, blasterpl napisał: A jak wyglada procedura kalibracji , wszystko co znalazłem w sieci dotyczy diesla a o benzynie nic nie ma. Trzeba zmienić mapę w ecu silnika. To nie jest coś dla zwykłego zjadacza chleba Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted January 15 Author Share Posted January 15 Wymieniłem turbine , teraz w piku ładuje 1.5 bar przy 2200 mam już 1bar, szukam wtrysków i czas na strojenie. Link to post Share on other sites
blasterpl 0 Posted Thursday at 08:20 PM Author Share Posted Thursday at 08:20 PM (edited) Wtryski nadal poszukiwane , ciężki temat z tymi BOSCH 0 280 156 012 , używek nie ma wcale . Czy pchać się w nowe , jak rozróżnić ori Bosch od Chińskiej podroby? Czytałem ,ze podroby to loteria co się trafi. Na takich : 06A906031BC (od BAM) ile można uzyskać KM ? Edited Thursday at 08:37 PM by blasterpl Link to post Share on other sites
Łukasz13 170 Posted Thursday at 09:03 PM Share Posted Thursday at 09:03 PM 012 dostepne są tylko made in china.. fabryka boscha w chinach, ale to raczej nie problem bo te wtryski działają ok, kupujesz w sklepie i tyle, ok 140 zł szt Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now