Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Test CO2, ubytek płynu.


Kamsz82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie. Sklnik 1.9 tdi brb. Ubywa plynu chłodniczego nie widac nigdzie nieszczelnosci. Mechanik sprawdzal cisnieniowo i nigdzie nieesczelnosci nie widac. Auto jakies pol rokugodz temu mialo robiona glowice. Tzn byla zamowiona inna po kapletnej regeneracji. Dodam ze plyn znika odkąd auto kupilem a glowica byla robiona z powodu zużytych gniazd pompowtryskow. Wczoraj zalozylem tester na co2 plyn zabarwila sie na zielono Ale tylko gdy podczas testu troche dodaje gazu bo na wolnych obrotwch nie zmienial barwy. Aby wyeliminowac chodnice spalin odlaczylem ja i powtorzylem test i plyn również zminil barwr na zielono. Gdy dmucham w tester zmienia barwe na żółto. Auto oprocz ubytku płynu nie ma innych zlych objawow. Ma moc, oleju w zbiorniczku nie ma. Jedyne co to kopci na zimnym na jasno szaro albo bialo . Po rozgrzaniu nie kopci. Co myslicie o tym glowica?? Dlaczego plyn moze zmieniac barwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć w silnikach Diesla te testery nie są miarodajne.Węże wodne nie puchną nadmiernie po nagrzaniu motoru?

Edytowane przez indyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika pewnie króciec albo oringi na krućcu lub czujniku temperatury. Nie zawsze to widać bo przy małym ubytku się od razu suchy osad robi od spodu. Wejdź pod auto i sprawdź nad skrzynia biegów pod vacum pompa. Szukaj osadu koloru płynu chłodzącego z lekkim białym nalotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie węże sa normalne. Temperatura rowno 90 stopni, moc jest. Tylko test mnie przeraża ze wyszedl pozytywny po takim remoncie?   co do teko krocca mechanik patrzyl na niego ppdczaas sprawdzania cisnieniowego ukladu i nic tam nie widzial. Jak bede mial warunki to poszukam tych sladow na skrzyni i okolicy tylko przeraża mnie ten test? bo jesli to faktycznie glowica to mam na to gwarancje jeszcze ale z drugiej strony wolalbym zeby to nie byla głowica bo juz mam dosc takich remontów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tego co piszesz na pewno masz uszczelkę pod głowicą do wymiany. Tester na co2 zmienia ci barwę na zielono(bo to diesel) wyższych obr. dlatego bo masz mały przedmuch na uszczelce. Biały dym na zimnym spowodowany jest dostaniem się płynu do cylindra najczęściej po dłuższym postoju. Objawy jakie możesz jeszcze zauważyć to trudniejsze odpalenie i skoki delikatne obr. po odpaleniu ale nie musi to występować u każdego ze względu na ilość płynu który dostaje się do cylindra. Jak będzie większa nieszczelność będą twardsze węże a nawet zobaczysz bombelki w zbiorniku wyrównawczym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m2025 napisał:

Witam z tego co piszesz na pewno masz uszczelkę pod głowicą do wymiany. Tester na co2 zmienia ci barwę na zielono(bo to diesel) wyższych obr. dlatego bo masz mały przedmuch na uszczelce. Biały dym na zimnym spowodowany jest dostaniem się płynu do cylindra najczęściej po dłuższym postoju. Objawy jakie możesz jeszcze zauważyć to trudniejsze odpalenie i skoki delikatne obr. po odpaleniu ale nie musi to występować u każdego ze względu na ilość płynu który dostaje się do cylindra. Jak będzie większa nieszczelność będą twardsze węże a nawet zobaczysz bombelki w zbiorniku wyrównawczym. 

Kolego nie strasz ludzi - wprawdzie nie robiłem u siebie testu na co2, ale auto mam już ponad 8 lat i od zawsze jak jest zimno to auto kopci na biało. W miedzy czasie robiłem remont silnika po nieudanej operacji wymiana wałka rozrządu (opisywałem już ten temat na forum) i po tej operacji jak i przed auto na zimnym kopci na biało - płynu chłodniczego nie dolewałem nigdy, więc myślę, że takie opowieści to tylko wróżenie ze szklanej kuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tego płynu przez pół roku ubyło ?.

Testery są miarodajne.

Można do płynu dać kontrast UV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lukasz_mk2 napisał:

Kolego nie strasz ludzi - wprawdzie nie robiłem u siebie testu na co2, ale auto mam już ponad 8 lat i od zawsze jak jest zimno to auto kopci na biało. W miedzy czasie robiłem remont silnika po nieudanej operacji wymiana wałka rozrządu (opisywałem już ten temat na forum) i po tej operacji jak i przed auto na zimnym kopci na biało - płynu chłodniczego nie dolewałem nigdy, więc myślę, że takie opowieści to tylko wróżenie ze szklanej kuli.

 

3 godziny temu, Lukasz_mk2 napisał:

Kolego nie strasz ludzi - wprawdzie nie robiłem u siebie testu na co2, ale auto mam już ponad 8 lat i od zawsze jak jest zimno to auto kopci na biało. W miedzy czasie robiłem remont silnika po nieudanej operacji wymiana wałka rozrządu (opisywałem już ten temat na forum) i po tej operacji jak i przed auto na zimnym kopci na biało - płynu chłodniczego nie dolewałem nigdy, więc myślę, że takie opowieści to tylko wróżenie ze szklanej kuli.

Twoje kopcenie na zimnym to nic innego jak para wodna jeżeli płynu nie ubywa, ogrzewanie działa poprawnie test na co2 nie zmienia koloru na zielony to nie masz się czym martwić jeżeli jest inaczej to tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi np ubywało bardzo minimalnie płynu z max do min ubywało w przeciągu 2000km. Kupiłem w ASO oringi 3szt. Na króciec ten plastikowy,pod ten alu prosto przy głowicy i do czujnika. Wycieku nie było widać nigdzie widocznie przy samej głowicy od wysokiej temp od razu się ulatniał. Oringi były wygniecione już konkretnie a po wymianie jak ręką odjął. Dawniej jak miałem B5 ajm był problem inedntyczny i też to byl oring tyle że na wężu z nagrzewnicy ale ten oring jedynie zamiennik trzeba dobrać bo w oryginale jest tylko z przewodem. 

Edytowane przez Lu-Gi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz ze uszczelka watpie ze w pol roku sie przepalila gdzies. Predzej bym stawail na felerna glowice chcoc watpie bo byla po kompletnej regeneracji.  Z ubytkiem plynu różnie przez chwile bylp tak ze zrobilem 800km i nic nietam dolalem a za chwile 300km trasy i 200 ml musialem dolac. Raz ubywa wiecej raz mniej. A tester zmienia barwe robilem kilka, razy test

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kopcenia mam wyciety dpf pusta puszka wiec moze to ma wlyw na wieksze kopcenie jak jest zimno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...